Zapas obrotów maxymalnych

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Postprzez KLINAR » 21 maja 2007, o 17:41

slimak w simsonach s51/sr50 jest polaczony z zebatka zdawcza ( ta po ktorej jezdzi lancuch ) tzn nie tyle polaczony co to duze kolo slimaka nachodzi na nakretke zebatki zdawczej ;) dosc dobry pomysl ale jest jedna wada.. jesli mamy albo wieksza albo mniejsza zebatke od orginala to juz licznik nam oszukuje
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
KLINAR
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2027
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
Lokalizacja: Starogard Gdański

Postprzez Pani Kontekstowa » 21 maja 2007, o 17:41

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Jakub Knight » 21 maja 2007, o 18:10

marycha_zielarz napisał(a):pomijając już fakt że w SR jest inny licznik, ale też do 100 wyskalowany. w simsonie linka (z moich obserwacji tak wynika) wychodzi gdzieś z silnika, czyli pewnie tak jak napisał Espen z zębatki, a mojemu koledze na stopkach "osiąga" równe 90kmph przy strasznym huku :P
mój wujek ma taki licznik w SR-ce :)
http://img524.imageshack.us/my.php?imag ... 944sq8.jpg
Chcąc być łagodnym, okrutnym być muszę
Avatar użytkownika
Jakub Knight
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1319
Dołączył(a): 8 kwi 2007, o 15:44
Lokalizacja: Bytom

Postprzez Pawlus » 21 maja 2007, o 19:32

w simsonach licznik jest roziązany w ten sam sposób jak w mz, czyli linka i specjalny "ślimak" kolo zebatki (w silniku)
Avatar użytkownika
Pawlus
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 738
Dołączył(a): 17 kwi 2007, o 17:32
Lokalizacja: DOA

Postprzez KLINAR » 21 maja 2007, o 19:56

Pawlus napisał(a):w simsonach licznik jest roziązany w ten sam sposób jak w mz, czyli linka i specjalny "ślimak" kolo zebatki (w silniku)
juz to pisalem :] po copisac to dwa razy ;) P.S w charcie tez slimak jest w silniku o ile sienie myle? mialem dawno charta i juz nie pamietam :P
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
KLINAR
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2027
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
Lokalizacja: Starogard Gdański

Postprzez Adamo » 21 maja 2007, o 20:19

No tak ,ale oryginalnie w sr50 nie jest licznik wyskalowany do +100 , a jak włożysz inny to musi być policzony na takie a nie inne obroty linki, do tego jak ktoś sobie wymieni zębatke zdawczą w simku na inną to w ogóle jest masło maślane.W ogóle pomiar przy zębatce zdawczej jest mało miarodajny.
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez Ktoś » 21 maja 2007, o 20:27

Aby wycisnąć więcej trzeba by skrócić kolanko i podciąć tłok o 1,5mm wtedy będzie ciągnął do wyższych obrotów bo moc max przesunie się wyżej.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez seba » 21 maja 2007, o 20:32

to jak normalnie kolanko wyjac i obciac na koncu o 30 cm a tlo wyjac i spilowac gorna czesc tloka o 1.5 mm?? i to bedzie juz mial wiecej mocy?
seba
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 58
Dołączył(a): 29 mar 2007, o 13:26
Lokalizacja: praiwe Siedlce;]

Postprzez Koner » 21 maja 2007, o 20:39

Kolanko to łatwo jest obciąć ,zostawić tylko 2-3cm żeby wchodizło w tłumik.Z tłokiem trzeba być bardziej precyzyjnym.[/i]
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Ktoś » 21 maja 2007, o 20:45

Kolanko skrócić całkowicie o 6~7cm, trzeba wtedy przesunąć mocowanie tłumika, chodzi o skrócenie układu wydechowego aby silnik wyżej dostawał rezonansu, tak samo tłok trzeba podciąć płaszcz od strony okna ssącego o 1,5mm aby przesunąć rezonans wyżej.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez Espen » 21 maja 2007, o 21:59

Adamo ->

W SR oryginalnie licznik jest wyskalowany do 100 km/h, jedynie wersja
Sr50N Posiadała licznik od S51 włożony za szybke, tak jak na tym zdjęciu które podał
Jakub Knight
Avatar użytkownika
Espen
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 133
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 16:38
Lokalizacja: Rębielice Szlacheckie (40km od cz-wy)

Poprzednia strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 227 gości