A ja Wam powiem że:
-Cylindry Al-Mot mają większe płuki od ZMD (zgrane z karterami)
-Tłoki współczesne a'la ZMD (do kupienia na Skuter Dębica) są krótsze ze 3-4 mm jak nic a co za tym idzie większa moc przy niższych obrotach- wcześniejszy czas otwarcia kanału ssącego i wydechowego
-wały współczesne są oczywiście pełniejsze i nieco szersze-mniejsza szkodliwa pojemność skrzyni korbowej.
-Również dzisiejsze gaźniki, może to tylko wrażenie mają większe przeloty w rozpylaczu. Do tego dysz 0,45 zamiast 0,40 i git.
-Są 2 lub 3 typy głowic: ja w 023 mam głowice z uchem (chyba od 019) znacznie niższą, nie ma prostokątnej przylgni w ogóle tylko płaskie (może 1,5 mm wys ) okrągłe występy w miejscu przelotu szpilek obok komory spalania i nic poza tym (również niższa komora trochę jest)
Już na takim setupie 023 musi mieć ok 2 może nawet trochę więcej KM zamiast 1,7 w serii.
W 023 mam tylko pełniejszy wał, tłok normalny, głowice niższą, gaźnik dzisiejszy+dysz 45 i dobrze lata, fajny v-max jak na 12/44z ,pod górkę leci bez kłopotu.
Co przerobić w 023 aby był mocniejszy?
Posty: 64
• Strona 4 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
irek_02gf napisał(a):Tłoki współczesne a'la ZMD (do kupienia na Skuter Dębica) są krótsze ze 3-4 mm jak nic a co za tym idzie większa moc przy niższych obrotach- wcześniejszy czas otwarcia kanału ssącego i wydechowego
to przenosi rezonans układu ssania wyżej co wcale nie jest dobre w seryjnym silniku bo praktycznie nic nie daje tylko elastyczność spada im szybsze otwarcie okna ssącego wym wyżej jest moc a nie niżej! długość płaszcza tłoka do wydechu nic nie ma.
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
Ja na lato planuję kupić nowy zestaw 60ccm czyli tłok, cylinder, głowica, pierścienie, sworzeń i zabezpieczenia sworznia, kupię takżę nowy wypełniany wał. Do wypowiedzi irek_02gf dodam ze nowe wały mają łożysko sworznia zamiast tulejki która np u mnie jest już wyrobiona. Co do Almotów to nie wiem jak to jest ale kuzyn ma Ogara 200 i ma współczesny cylinder, chyba almot i docierał bardzo skrupulatnie i teraz mówił że jego Ogarek jedzie ok 80 km/h. Oczywiście było robione tam też troche innych rzeczy w silniku, gaźniku i zapłonie.
Mam film z pracy silnika po tym tuningu
http://www.youtube.com/user/doman30#p/u/0/FXBF-Xa2QSA
Cholera, nigdy nie chce mi sie założyć tej sprężyny kopki.
Mam film z pracy silnika po tym tuningu
http://www.youtube.com/user/doman30#p/u/0/FXBF-Xa2QSA
Cholera, nigdy nie chce mi sie założyć tej sprężyny kopki.
Docieranie Pony M1 - przeliczanie wg producenta (w godzinach) - 6h/15h
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!
http://doman30.pl.tl
moja stronka zapraszam
http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się
www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!
http://doman30.pl.tl
moja stronka zapraszam
http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się
www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
-
doman30 - MotoManiak
- Posty: 877
- Dołączył(a): 22 lis 2009, o 14:05
- Lokalizacja: Koszalin
A dlaczego nie?
Chce kupić coś takiego, znajomy ma i poleca:
http://allegro.pl/item1000153533_cylind ... r_205.html
http://allegro.pl/item996934838_romet_o ... egowy.html
Chce kupić coś takiego, znajomy ma i poleca:
http://allegro.pl/item1000153533_cylind ... r_205.html
http://allegro.pl/item996934838_romet_o ... egowy.html
Docieranie Pony M1 - przeliczanie wg producenta (w godzinach) - 6h/15h
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!
http://doman30.pl.tl
moja stronka zapraszam
http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się
www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!
http://doman30.pl.tl
moja stronka zapraszam
http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się
www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
-
doman30 - MotoManiak
- Posty: 877
- Dołączył(a): 22 lis 2009, o 14:05
- Lokalizacja: Koszalin
irek_02gf napisał(a):Tłoki współczesne a'la ZMD (do kupienia na Skuter Dębica)
właśnie taki miałem zamiar kupić ale jak sie różni od org. to chyba sobie odpuszcze . Wg. mnie silnik 2 biegowy jeśli bd mocniejszy na wyższych to będzie do bani. Na org. silniku przy wrzuceniu 2 zanim zacznie dobrze przyspieszać troszke trzeba poczekać a co dopiero jak bd dół słabszy.
ORG. i tak są najlepsze !!! Nie jakieś a'la ZMD tylko ZMD.
@@% Super MotO.
Motór
Miewam chwile zwątpienia aż do pierwszego odpalenia.
Motór
Miewam chwile zwątpienia aż do pierwszego odpalenia.
-
alus - MotoManiak
- Posty: 1016
- Dołączył(a): 30 lis 2008, o 01:46
- Lokalizacja: Myszków (śląsk)
Błażej napisał(a):Te tłoki ala zmd sa bardzo dobre do charta
oraz super do komarka
Nie polecam natomiast almotu.
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Po pierwsze to puchnie, po dotarciu grzeje się jak na dotarciu :f
Dużo cięższy i zauważyłem że wolniej się wkręcał na obroty.
Oprócz tego zostałem zmuszony go wymienić boo...sam z resztą zobacz :F
Ostatnie moje słowo...Nie polecam!
Największe padło jakie miałem.
Dużo cięższy i zauważyłem że wolniej się wkręcał na obroty.
Oprócz tego zostałem zmuszony go wymienić boo...sam z resztą zobacz :F
Ostatnie moje słowo...Nie polecam!
Największe padło jakie miałem.
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Jesteś pewny, że to Almot a nie podróbka? Nie wydaje mi się, żeby tak poważna firma pozwoliła sobie na takie coś.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Almoty maja na denku tłoka wybitą datę produkcji i inne pierdółki.
dieludolfs
po prostu ujowo załóżyłeś zabezpieczenia i tyle
a co do puchnięcia współczesnych tłoków mam to samo zdnie co di
dieludolfs
dieludolfs napisał(a):sam z resztą zobacz
po prostu ujowo załóżyłeś zabezpieczenia i tyle
a co do puchnięcia współczesnych tłoków mam to samo zdnie co di
-
Krylunio - MotoManiak
- Posty: 2299
- Dołączył(a): 1 lut 2008, o 20:27
- Lokalizacja: Wola Rzędzińska
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Komar 2350, Passat B6, Road Star 1700
też mi ktoś napisał że mam do zera splanować, i splanowałem i faktycznie kompreche miał, ale tłukł tłokiem o świece ja bym popracował nad tłokiem i kanałami... ja w swoim też planuje zrobić tuningo-remont
- Adamas1
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 1734
- Dołączył(a): 5 lip 2009, o 09:22
- Lokalizacja: okolice Chojnic
- Pojazdy: 2x OGAR 200, OGAR 205, Komar 2350, Delta, rower Goplana 1966
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Posty: 64
• Strona 4 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 389 gości