Co przerobić w 023 aby był mocniejszy?

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Postprzez irek_02gf » 22 kwi 2010, o 19:25

A ja Wam powiem że:
-Cylindry Al-Mot mają większe płuki od ZMD (zgrane z karterami)
-Tłoki współczesne a'la ZMD (do kupienia na Skuter Dębica) są krótsze ze 3-4 mm jak nic a co za tym idzie większa moc przy niższych obrotach- wcześniejszy czas otwarcia kanału ssącego i wydechowego :)
-wały współczesne są oczywiście pełniejsze i nieco szersze-mniejsza szkodliwa pojemność skrzyni korbowej.
-Również dzisiejsze gaźniki, może to tylko wrażenie mają większe przeloty w rozpylaczu. Do tego dysz 0,45 zamiast 0,40 i git.
-Są 2 lub 3 typy głowic: ja w 023 mam głowice z uchem (chyba od 019) znacznie niższą, nie ma prostokątnej przylgni w ogóle tylko płaskie (może 1,5 mm wys ) okrągłe występy w miejscu przelotu szpilek obok komory spalania i nic poza tym (również niższa komora trochę jest)
Już na takim setupie 023 musi mieć ok 2 może nawet trochę więcej KM zamiast 1,7 w serii.
W 023 mam tylko pełniejszy wał, tłok normalny, głowice niższą, gaźnik dzisiejszy+dysz 45 i dobrze lata, fajny v-max jak na 12/44z ,pod górkę leci bez kłopotu.
irek_02gf
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1596
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 18:34
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Postprzez Pani Kontekstowa » 22 kwi 2010, o 19:25

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Ktoś » 22 kwi 2010, o 20:11

irek_02gf napisał(a):Tłoki współczesne a'la ZMD (do kupienia na Skuter Dębica) są krótsze ze 3-4 mm jak nic a co za tym idzie większa moc przy niższych obrotach- wcześniejszy czas otwarcia kanału ssącego i wydechowego

to przenosi rezonans układu ssania wyżej co wcale nie jest dobre w seryjnym silniku bo praktycznie nic nie daje tylko elastyczność spada im szybsze otwarcie okna ssącego wym wyżej jest moc a nie niżej! długość płaszcza tłoka do wydechu nic nie ma.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez irek_02gf » 22 kwi 2010, o 20:19

Może i tak, ale tłok ZMD w cylu ZMD tylko ledwo ledwo otwiera okno, tu napływ mieszanki jest lepszy.
irek_02gf
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1596
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 18:34
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Postprzez Błażej » 22 kwi 2010, o 20:31

Te tłoki ala zmd sa bardzo dobre do charta
Avatar użytkownika
Błażej
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2734
Dołączył(a): 29 gru 2008, o 08:50
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Postprzez doman30 » 22 kwi 2010, o 21:48

Ja na lato planuję kupić nowy zestaw 60ccm czyli tłok, cylinder, głowica, pierścienie, sworzeń i zabezpieczenia sworznia, kupię takżę nowy wypełniany wał. Do wypowiedzi irek_02gf dodam ze nowe wały mają łożysko sworznia zamiast tulejki która np u mnie jest już wyrobiona. Co do Almotów to nie wiem jak to jest ale kuzyn ma Ogara 200 i ma współczesny cylinder, chyba almot i docierał bardzo skrupulatnie i teraz mówił że jego Ogarek jedzie ok 80 km/h. Oczywiście było robione tam też troche innych rzeczy w silniku, gaźniku i zapłonie.

Mam film z pracy silnika po tym tuningu

http://www.youtube.com/user/doman30#p/u/0/FXBF-Xa2QSA


Cholera, nigdy nie chce mi sie założyć tej sprężyny kopki.
Docieranie Pony M1 - przeliczanie wg producenta (w godzinach) - 6h/15h
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!


http://doman30.pl.tl
moja stronka :) zapraszam

http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się :)

www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
Avatar użytkownika
doman30
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 877
Dołączył(a): 22 lis 2009, o 14:05
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez irek_02gf » 22 kwi 2010, o 22:14

doman30 napisał(a):nowy zestaw 60ccm

Nie zbyt; lepiej Al-Mot 50cm3 +krótszy tłok+głowica od 019 :yes:
irek_02gf
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1596
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 18:34
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Postprzez doman30 » 22 kwi 2010, o 22:27

Docieranie Pony M1 - przeliczanie wg producenta (w godzinach) - 6h/15h
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!


http://doman30.pl.tl
moja stronka :) zapraszam

http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się :)

www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
Avatar użytkownika
doman30
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 877
Dołączył(a): 22 lis 2009, o 14:05
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez alus » 22 kwi 2010, o 22:56

irek_02gf napisał(a):Tłoki współczesne a'la ZMD (do kupienia na Skuter Dębica)

właśnie taki miałem zamiar kupić ;/ ale jak sie różni od org. to chyba sobie odpuszcze . Wg. mnie silnik 2 biegowy jeśli bd mocniejszy na wyższych to będzie do bani. Na org. silniku przy wrzuceniu 2 zanim zacznie dobrze przyspieszać troszke trzeba poczekać a co dopiero jak bd dół słabszy.

ORG. i tak są najlepsze !!! Nie jakieś a'la ZMD tylko ZMD.
@@% Super MotO.

Motór

Miewam chwile zwątpienia aż do pierwszego odpalenia.
Avatar użytkownika
alus
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 30 lis 2008, o 01:46
Lokalizacja: Myszków (śląsk)

Postprzez dieludolfs » 22 kwi 2010, o 23:06

Błażej napisał(a):Te tłoki ala zmd sa bardzo dobre do charta

oraz super do komarka :P

Nie polecam natomiast almotu.
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Postprzez major07 » 23 kwi 2010, o 15:54

dieludolfs napisał(a):Nie polecam natomiast almotu.


a można wiedzieć dlaczego?
sprzedam części do rometów,wsk itp.
pogmagam w elektryce tj. instalacje itp.
Avatar użytkownika
major07
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1119
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 11:57
Lokalizacja: Rzeszotary

Postprzez dieludolfs » 23 kwi 2010, o 16:16

Po pierwsze to puchnie, po dotarciu grzeje się jak na dotarciu :f
Dużo cięższy i zauważyłem że wolniej się wkręcał na obroty.

Oprócz tego zostałem zmuszony go wymienić boo...sam z resztą zobacz :F
Obrazek

Ostatnie moje słowo...Nie polecam!
Największe padło jakie miałem.
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Postprzez Marcek » 23 kwi 2010, o 16:40

Jesteś pewny, że to Almot a nie podróbka? Nie wydaje mi się, żeby tak poważna firma pozwoliła sobie na takie coś.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Krylunio » 23 kwi 2010, o 19:59

Almoty maja na denku tłoka wybitą datę produkcji i inne pierdółki.
dieludolfs
dieludolfs napisał(a):sam z resztą zobacz

po prostu ujowo załóżyłeś zabezpieczenia i tyle :)
a co do puchnięcia współczesnych tłoków mam to samo zdnie co di
Avatar użytkownika
Krylunio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2299
Dołączył(a): 1 lut 2008, o 20:27
Lokalizacja: Wola Rzędzińska
Pochwały: 7
Pojazdy: Komar 2350, Passat B6, Road Star 1700

Postprzez Adamas1 » 23 kwi 2010, o 20:48

też mi ktoś napisał że mam do zera splanować, i splanowałem :facepalm: i faktycznie kompreche miał, ale tłukł tłokiem o świece :facepalm: ja bym popracował nad tłokiem i kanałami... ja w swoim też planuje zrobić tuningo-remont :>
Adamas1
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1734
Dołączył(a): 5 lip 2009, o 09:22
Lokalizacja: okolice Chojnic
Pojazdy: 2x OGAR 200, OGAR 205, Komar 2350, Delta, rower Goplana 1966

Postprzez dieludolfs » 23 kwi 2010, o 20:49

Zabezpieczenia były na swoim miejscu, więc to nie ich wina :yes:
A na denku mam tylko strałkę :hmm:
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 389 gości