Wydech Komar tuning

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Wydech Komar tuning

Postprzez matiz45 » 13 lip 2007, o 16:05

Witam! Czy znacie jakiś sposób na zwiększenie mocy poprzez przeróbkę oryginalnego zestawu wydechowego Komara? Czy nie warto go przerabiać i lepiej zainwestować w inny tłumik? Czekam na odpowiedzi i pozdrawiam.
matiz45
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5 lip 2007, o 15:44
Lokalizacja: Gniezno

Wydech Komar tuning

Postprzez Pani Kontekstowa » 13 lip 2007, o 16:05

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Adi.G. » 13 lip 2007, o 16:07

Najlepszy jest tłumik od sima, dobry też od jawki. starego chyba nie ma sensu przerabiać. Ewentualnie zrobic sobie samemu ale to już wyższa szkoła
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez bedril » 13 lip 2007, o 16:07

Elasteczność silnika i minimalnie moc zwiększy ci tłumik od simsona lub sportowy. A w zakresie własnych mozliwości możesz skrucić kolanko tak żeby mniej wchodziło w tłumik tylko jakieś 2 cm
Avatar użytkownika
bedril
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 28 maja 2007, o 16:28
Lokalizacja: Łomża

Postprzez mały_rog » 14 lip 2007, o 13:24

a zrobił ktoś tłumnik wg sałka taki to powinien dać kopa tylko jak taki zbudować
mały_rog
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 5 lip 2007, o 12:42

Postprzez Konik » 14 lip 2007, o 14:32

poprostu przytnij rure i da ci też to coś :) ale koniec wydechu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Konik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5415
Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'

Postprzez Conqeror » 14 lip 2007, o 22:47

Tłumik Sałka = tłumik z Simsona bez bebechów w tylnej końcówce
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez matiz45 » 14 lip 2007, o 23:19

A jaka jest średnica kolanka wydechowego Simsona i czy da się do niego jakoś przerobić nakrętkę z oryginalnego rometowskiego kolanka (24,6mm)?
matiz45
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5 lip 2007, o 15:44
Lokalizacja: Gniezno

Postprzez Conqeror » 14 lip 2007, o 23:28

jawak ma 2,8 w simsonie jest mniej. Jest taka obejma ktora sciska tłumik do kolanka
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez Konik » 15 lip 2007, o 10:54

tu masz objasnienie. jak nie masz kasy to polecam to rozwiazanie ;)


lepiej jest kliknac na to zeby sie doczytać :)

[img][570:464]http://img175.imageshack.us/img175/1221/216064718cf8.jpg[/img]
Obrazek
Avatar użytkownika
Konik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5415
Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'

Postprzez Konrad » 15 lip 2007, o 13:16

Ja wykonałem sam tłumik.Moc przeniosła się w zakres średnich obrotów.Polecam takie coś zrobić.Do wykonania takiego tłumika jak ja mam potrzebowałem:Kolanko romet,2 ruły ocynkowe (niepamiętam wymiarów ale wiem że jedna większa 2-ga mniejsza :) ),blachę nierdzewną o wymiarach 30x30cm,rułka calówka,wata szklana lub gąbki metalowe,2 małe pręty.Do tego dochodzi dobry spawacz najlepiej gazowy ale może być elektrodowy.Dla poprawienia wyglądu rułę pospawaną zaniosłem do zakładu i oni mi ją fajnie ztoczyli że niewidać spawu pomiędzy rułkami.

1 co zrobiłem to wykonałem denka do ruły,potem otwory zgodne z kolankiem i rułką calówką.potem czynność spawania,wytłumiania.
2 wytłumienie trzeba było zabezpieczyć przed zdeformowaniem i przesunięciem.W tym celu użyłem prętów przyspawanych do róły które będą przytrzymywać watę na denku.
3Wsadzenie na odpowiednią długość rółki w denko wylotowe i przyspawanie do wydechu.
4Oglądamy w jakim położeniu wydech ma się znajdować i ostatecznie przyspawujemy kolanko.
5Oklepujemy spawy i szlifujemy dla wyglądu.
6Malujemy srebrzanką silikonową

Zdjęcia wydechu są w podpisie na polskiej jeździe.Zdj nr3,6,7,8 :)

Teraz wydech przeszedł metamorfozę bo na zdjęciach jest po lewej stronie a aktualnie jest po prawej
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Kobuch » 20 lip 2007, o 21:32

zalatw se tlumik z jawki.ja mam go w swoim kopruchu i widac przyrost mocy
Avatar użytkownika
Kobuch
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 236
Dołączył(a): 20 lip 2007, o 17:56
Lokalizacja: Ruda Slaska

Postprzez matiz45 » 22 lip 2007, o 23:16

Dzięki wszystkim. :) Chyba najpierw przytnę orygnalny tłumik, tak jak polecił mi to konik983. Ale mam jeszcze jeden pomysł: jakby tak wywiercić dodatkowy otwór w ostatniej przegrodzie tłumika? Co wy na to?
matiz45
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5 lip 2007, o 15:44
Lokalizacja: Gniezno

Postprzez stempien2 » 27 lip 2007, o 22:03

matiz45 napisał(a):Dzięki wszystkim. :) Chyba najpierw przytnę orygnalny tłumik, tak jak polecił mi to konik983. Ale mam jeszcze jeden pomysł: jakby tak wywiercić dodatkowy otwór w ostatniej przegrodzie tłumika? Co wy na to?


konik983 napisał(a):tu masz objasnienie. jak nie masz kasy to polecam to rozwiazanie Wink

ja mam obcięte z jakieś 5 cm dalej i śmiga jak trzeba
KOMAR to jest maszyna
stempien2
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 25 lip 2007, o 15:25
Lokalizacja: Bolesław

Postprzez Mariusz » 27 lip 2007, o 22:44

no bo poprostu zwiększa się otwór wylotowy :) a czemu quniuś nie zrobiłeś od razu dyfuzora? na pewno by dał jeszcze większego kopa, a jak już masz spawarę i blachę pod ręką...
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez matiz45 » 27 lip 2007, o 23:44

Skróciłem ten tłumik i wcale nie jestem zadowolony. Poza tym, że Romet jest głośniejszy nie widzę żadnego przyrostu mocy. Chyba najlepszym wyjściem będzie wymiana na jakiś lepszy tłumik...
matiz45
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5 lip 2007, o 15:44
Lokalizacja: Gniezno

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 161 gości