Elektroniczny moduł zapłonowy

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Postprzez Ktoś » 20 kwi 2010, o 21:39

Jeśli byłby ktoś zainteresowany mogę zrobić kilka modułów na zamówienie, ostatnio bawię się też w moduł do WSK testuję właśnie jeden i jak narazie działa wyśmienicie :)
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez Pani Kontekstowa » 20 kwi 2010, o 21:39

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Sławek. » 29 lip 2010, o 11:50

Mam pytanie ,czy ten moduł pójdzie na tyrystorze BT151 ,ale na 600V?
Obrazek
Avatar użytkownika
Sławek.
#mod
#mod
 
Posty: 3622
Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
Pochwały: 18
Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.

Postprzez Marcek » 29 lip 2010, o 12:57

Próbuj - w prototypie chodził i chodzi do dzisiaj ;) Ale to jest w sumie na granicy
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Sławek. » 29 lip 2010, o 13:02

Bo taki mam i kosztował mnie 5zł ,a zresztą 800 nie mogę dostac. Bym koledze zrobił taki zapłon ;]
Obrazek
Avatar użytkownika
Sławek.
#mod
#mod
 
Posty: 3622
Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
Pochwały: 18
Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.

Postprzez radi126 » 28 sty 2011, o 14:38

Trochę odświeżę :)

Pogłębiając wiedzę a propos modułów elektronicznych CDI, natrafiłem na taką oto stronkę:

http://zaplon.pl.tl/

Jest tam wiele ciekawych informacji n.t. elektroniki w silnikach motocyklowych. Broń Boże nie uważajcie tego za jakąś reklamę! Po prostu uważam, że wielu z Was to zainteresuje. Pzdr.
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Jest bóg, czy go nie ma?
Nie ma... nie ma... nie ma... nie ma...
Nie ma boga
Jest MOTÓR
Avatar użytkownika
radi126
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1574
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 11:14
Lokalizacja: Mońki

Postprzez Black Rider » 28 sty 2011, o 14:48

Niezła stronka
Obrazek
Naprawiam sprzęty RTV itp
Avatar użytkownika
Black Rider
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2728
Dołączył(a): 16 sie 2007, o 13:14
Lokalizacja: łask

Postprzez radi126 » 28 sty 2011, o 14:53

no mnie także właśnie zaciekawiła. Mając podstawowe pojęcie o elektronice, można łatwo zbudować układ zapłonowy do dowolnej maszyny. :)
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Jest bóg, czy go nie ma?
Nie ma... nie ma... nie ma... nie ma...
Nie ma boga
Jest MOTÓR
Avatar użytkownika
radi126
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1574
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 11:14
Lokalizacja: Mońki

Postprzez Marcek » 28 sty 2011, o 16:42

radi126 napisał(a):Mając podstawowe pojęcie o elektronice, można łatwo zbudować układ zapłonowy do dowolnej maszyny.

Niestety nie wystarczy podstawowe pojęcie ;) Do starszych motorów, ze stałym wyprzedzeniem jak najbardziej. Jednak w wypadku nowszych trzeba znać mapy zapłonu, że o zaprogramowaniu µP nie wspomnę.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez radi126 » 28 sty 2011, o 17:35

Racja :) . Miałem na myśli pojazdy PRL-u, tak już przywykłem do tych maszyn, że pisząc wszystkie miałem na myśli te klasyczne hehehe :D
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Jest bóg, czy go nie ma?
Nie ma... nie ma... nie ma... nie ma...
Nie ma boga
Jest MOTÓR
Avatar użytkownika
radi126
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1574
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 11:14
Lokalizacja: Mońki

Postprzez @rek » 28 sty 2011, o 22:18

Szczerze odradzam tyrystor na 600V ! Duże ryzyko że krótko pożyje... Na 800V ma odpowiedni "zapas". Wiadomo, że jednemu może lata chodzić na 600V, a drugiemu szybko na 800V wysiądzie, ale mądrzej będzie dać na 800V. Jeśli nie masz dostępu do BT151 800V to nieco droższym zamiennikiem jest BT182 - ma także nieco większy prąd max.
Obrazek


Robię na zamówienie moduły zapłonowe oraz inne układy elektroniczne. Zainteresowanych zapraszam na pm lub gg :)
Avatar użytkownika
@rek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 356
Dołączył(a): 23 sie 2007, o 14:58
Lokalizacja: (Bestwinka)

Postprzez Kuba » 28 sty 2011, o 22:37

albo 2N6509 ;) 25A 800V :D
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Elektroniczny moduł zapłonowy

Postprzez Sławek. » 12 lip 2011, o 22:56

http://www.jawa.xf.cz/index.php?page=tyristor-30let
Zagwarantuje mi ktoś, że to nada się do simsona, ale z instalką 12V?
Obrazek
Avatar użytkownika
Sławek.
#mod
#mod
 
Posty: 3622
Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
Pochwały: 18
Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.

Elektroniczny moduł zapłonowy

Postprzez P@co » 2 sie 2011, o 14:13

Jeśli ktoś jest zainteresowany kupnem gotowego modułu to zapraszam:
http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=9472506
Ostatnio edytowano 10 wrz 2011, o 09:53 przez P@co, łącznie edytowano 1 raz
P@co
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 439
Dołączył(a): 30 sie 2008, o 12:04
Lokalizacja: Ostrowite
Pochwały: 1

Elektroniczny moduł zapłonowy

Postprzez Cappy » 9 wrz 2011, o 22:30

Zlutowałem już moduł i mam pytanie gdzie co po podłączać ?, Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Cappy
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 557
Dołączył(a): 21 maja 2009, o 16:47
Lokalizacja: Warszawa
Pojazdy: Romet POLO,50-T-1, Komar 2350

Elektroniczny moduł zapłonowy

Postprzez P@co » 10 wrz 2011, o 09:51

P@co
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 439
Dołączył(a): 30 sie 2008, o 12:04
Lokalizacja: Ostrowite
Pochwały: 1

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 350 gości