Komar-lekki tuning.

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Komar-lekki tuning.

Postprzez Zenio-16 » 28 maja 2012, o 13:32

Witam,otóż chce wałkiem giętkim wypolerować kanał w cylindrze od strony gaźnika,by nie było tej chropowatej powierzchni.Chce także,dopasować cylinder do karterów pod względem kanałów,żeby się idealnie zgrywały.Teraz pytanie,czy ktoś to praktykował ? Czy odczuwalna będzie różnica w spalaniu i mocy?
Avatar użytkownika
Zenio-16
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 192
Dołączył(a): 16 lis 2011, o 17:38
Lokalizacja: Lipsko
Pochwały: 3
Pojazdy: Romet 50 t 3 oraz 4 komary 2351 :)

Komar-lekki tuning.

Postprzez Pani Kontekstowa » 28 maja 2012, o 13:32

Pani Kontekstowa
 

Komar-lekki tuning.

Postprzez dieludolfs » 30 maja 2012, o 22:52

Na pewno różnicy nie odczujesz, chyba, że zapiszesz sobie w psychice, że to coś daje to na pewno odczujesz :D
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Komar-lekki tuning.

Postprzez Zenio-16 » 31 maja 2012, o 13:23

Czyli szkoda mojej pracy ?
Avatar użytkownika
Zenio-16
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 192
Dołączył(a): 16 lis 2011, o 17:38
Lokalizacja: Lipsko
Pochwały: 3
Pojazdy: Romet 50 t 3 oraz 4 komary 2351 :)

Komar-lekki tuning.

Postprzez dieludolfs » 31 maja 2012, o 13:43

Chcesz to się baw, ale nie licz, że komar nagle dostanie nie wiadomo ile więcej mocy ;)
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Komar-lekki tuning.

Postprzez Zenio-16 » 31 maja 2012, o 13:56

No ścigacza z niego nie zrobię,ale chcę po prostu poprawić elastyczność silnika :)
Avatar użytkownika
Zenio-16
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 192
Dołączył(a): 16 lis 2011, o 17:38
Lokalizacja: Lipsko
Pochwały: 3
Pojazdy: Romet 50 t 3 oraz 4 komary 2351 :)

Komar-lekki tuning.

Postprzez honda10282 » 31 maja 2012, o 19:24

różnica pewnie będzie mała , tylko silnik będzie lepiej wchodził na obroty itp. :wink: spalanie może na mój rozum lekko spaść ,ale nie koniecznie (żeby nie było później na mnie). Powiem tak jeśli chcesz i masz chęci to możesz robić ,ale nie licz że będzie łatwo :wink:
Avatar użytkownika
honda10282
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1489
Dołączył(a): 2 sty 2010, o 16:40
Lokalizacja: A co? spod jasła RJS
Pochwały: 22
Pojazdy: Komar MR232 "sztywniak"68r. & Romet Pony 50 M2 81r.

Komar-lekki tuning.

Postprzez dieludolfs » 1 cze 2012, o 00:38

W sumie tu też można się kłócić, bo mogą być mniejsze zawirowywania mieszanki po polerce, przez co może być ona gorzej wymieszana.
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Komar-lekki tuning.

Postprzez plaster6 » 1 cze 2012, o 10:40

Jeśli masz czystą serie to pierwsze co radził bym zrobić to zgrać zasilania z karterami i zlikwidować namiar tulei która je przysłania,wtedy na pewno mocy przybędzie.oczywiście jeśli to silnik S38 8)
Dużo części Romet,Komar,Jawa 350 !!!
Pisać GG lub pw!!!
PRZERABIAM CYLINDRY!!!
plaster6
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 576
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 20:27
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Komar-lekki tuning.

Postprzez Zenio-16 » 4 cze 2012, o 11:58

Jest to silnik s38 :) Chce poprawić fabrykę,ma ktoś jakieś tanie i możliwe pomysły do wykonania w domu takich przeróbek,bez pomocy tokarek i innych tego typu ?
Avatar użytkownika
Zenio-16
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 192
Dołączył(a): 16 lis 2011, o 17:38
Lokalizacja: Lipsko
Pochwały: 3
Pojazdy: Romet 50 t 3 oraz 4 komary 2351 :)

Komar-lekki tuning.

Postprzez Artur » 4 cze 2012, o 16:26

Ja to dobrze zrobisz, to powinieneś odczuć lekką różnicę, polecam też rozwiercić gardziel gaźnika i gardziel w cylindrze, na 13mm, i splanować głowicę w komarze można dużo, ale tłok nie może uderzać w głowicą, musisz to sprawdzić, wypoleruj też lekko tłok od środka oczywiście, odelżyj go, ale nie za dużo, żeby się nie stopił, powinieneś uzyskać jakieś 0,2-0,3 km. Można też lekko przyspieszyć zapłon, ale to już trzeba mieć przyrząd. Polerka kanałów też oczywiście. Przy dobrych wiatrach da się uzyskać w ten sposób około 2km z 1.4 km fabryczne praktycznie bez tuningu, tak pisał Sałek :)
Jeżeli chodzi o narzędzia to potrzebny jest tylko zestaw pilników, papier ścierny różnej grubości, no i kawałek szkła do splanowanie głowicy, jak to już wszystko zrobisz można dać, zimniejszą świecę bodajże daje się f95 zamiast f80 o ile się nie mylę, aby się tak silnik nie przegrzewał, jeszcze tylko zmiana przełożenia mniejsza zębatka z tyłu, albo ząb większa z przodu, chyba, tak będzie łatwiej, jak zrobisz z sercem powinieneś domknąć licznik. Całość powinna cię nie więcej kosztować jak 50 zł. :twisted:
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Komar-lekki tuning.

Postprzez Zenio-16 » 11 cze 2012, o 14:38

Domykałem licznik po remoncie silnika :) A tylko przyśpieszyłem zapłon,bez żadnych innych przeróbek :) Zobaczę,pobawię się,pokombinuje :) Nic nie stracę.
Avatar użytkownika
Zenio-16
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 192
Dołączył(a): 16 lis 2011, o 17:38
Lokalizacja: Lipsko
Pochwały: 3
Pojazdy: Romet 50 t 3 oraz 4 komary 2351 :)

Komar-lekki tuning.

Postprzez Artur » 11 cze 2012, o 22:20

Zrób chociaż połowę tego co ci napisałem, poprawę powinieneś odczuć, idzie licznik zamknąć komarem czy rometem, a więc 60km/h, choć licznik rometowski trochę zawyża.
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Komar-lekki tuning.

Postprzez Zenio-16 » 12 cze 2012, o 13:46

Z silnikiem 019 mój komar leciał 65 bez przeróbek,na większej zębatce.Zobaczymy co to będzie.
Avatar użytkownika
Zenio-16
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 192
Dołączył(a): 16 lis 2011, o 17:38
Lokalizacja: Lipsko
Pochwały: 3
Pojazdy: Romet 50 t 3 oraz 4 komary 2351 :)

Komar-lekki tuning.

Postprzez Rudy102 » 12 cze 2012, o 16:48

Samo wypolerowanie tych kanałów za dużo nie da ale na pewno będzie się lepiej wkręcał na obroty i lepiej reagował.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
Avatar użytkownika
Rudy102
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2581
Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
Lokalizacja: Pacanów
Pochwały: 7
Pojazdy: Illuminati

Komar-lekki tuning.

Postprzez naveintre » 12 cze 2012, o 19:58

Z tuningu komara to tak:
Tłok z simsona (s50 itp)
Polerka kanałów w cylku.
Wyrównanie drobnym pilniczkiem kanałów wydechowego i dolotu (chodzi o to zeby pomiedzy tuleja a cylindrem nie było zadziorów.
Obcięcie przepustnicy od góry o ok 1,5mm.
Możesz też lekko rozpiłować gaźnik.
Zapłon przyspieszyć z 3mm do 3,4mm.
I polerka środka tłoka( odchudzania nie polecam)
Planu glowicy nie polecam bo w domowych warunkach jest to trudne. a Krzywe splanowanie jeszcze odejmie mocy. Można też dać wydech z 50t1. Po takim czymś powinien ci 55km/h realne polecieć :)
http://www.youtube.com/watch?v=0iUsICbr ... ure=relmfu
A wskaznik RPM steruje Twym sercem...
Ar ju toking to mi?
Obrazek
Fak ju!
Obrazek
WSK-Wiejski Sprzęt Kaskaderski
MZ- Miejski Zabójca
...To co zdobyte pracą cieszy sto razy bardziej...
Dwie litery ,dwa kółka-MZ
Avatar użytkownika
naveintre
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 27 gru 2011, o 21:51
Lokalizacja: Stalowa Wola
Pochwały: 8
Pojazdy: Ogar 200 MZ ETZ 150 Kawasaki KLE 500 Opel Vectra Ford Mondeo

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 343 gości