Jako, że robię mały tuning silnika (na razie zestaw "60" + K60B + wypełniacze wału + majstrowanie przy oknach w cylindrze i planowanie głowicy), postanowiłem sobie zrobić porównanie tłoka seryjnego z jego większym odpowiednikiem. Najpierw powierzchowne oględziny i pierwsze, co się rzuca w oczy, to bardziej wypukłe denko w tłoku tuningowym, oraz niższa krawędź denka o prawie 1mm, więc ten tłok zmienia kąty otwarcia okienek na większe. Reszta wymiarów (oczywiście poza średnicą) jest taka sama. Mam to szczęście, że dziadek ma taką fajną wagę aptekarską, więc postanowiłem oba tłoki zważyć. Hmmmm wyniki nie były optymistyczne - 58 gram ważył oryginalny tłok a tuningowy 64 gramy Kurcze 6 gram to dość dużo, więc pilniki w dłoń i jazda. Zeszlifowałem trochę materiału z płaszcza, który miał prawie 3 mm grubości przy nóżkach na 1mm i stopniowo materiału jest coraz więcej. Taki lejek. Później tymi samymi tarczkami, którymi polerowałem silnik (tyle, że z grubszym papierem) zebrałem materiał z denka. ma dalej ok 4-5mm grubości, więc nic mu się chyba nie stanie. Potem drobniejsze papiery ścierne i dalej ręczna robota. Skończyłem na papierze 5mm, bo drobniejszymi juz się chyba nie opłaca. Dopasowałem także te wcięcia w tłoku i nóżkach cylindra do karterów.
Tutaj zdjęcia:
Oryginalny tłok
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/556 ... 7d7ec.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/960 ... 94618.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/795 ... 7727d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c0f ... 6fc1f.html
Po odchudzeniu tłok tuningowy jest tylko ok 0,6grama cięższy niż oryginalny. Doliczając minimalnie cięższe pierścienie będzie to ok 1 gram.
Teraz korbowód. Miałem zamiar odchudzić mój stary korbowód, ale na szczęście przy rozbieraniu wału rozsypały mi się wałeczki z łożyska i nie znalazłem wszystkich. Kupiłem więc jakiś używany na allegro za 20zł licząc, że przełożę z niego te kilka wałeczków. Więc dzisiaj go rozebrałem, i tak sobie myślę: a może porównam sobie oba korbowody i zobaczę który będzie w lepszym stanie, to wybiorę ten lepszy i go odchudzę. Zważyłem obydwa... Mój oryginalny ważył 80 gram. A ten, który kupiłem (też oryginalny ) ważył 72 gramy! Nie mam pytań. Na zdjęciach widać że ten po lewej jest cieńszy... o 0,5 mm.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dab ... c69d3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d0a ... 258a7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/342 ... 1f602.html
Podsumowując w porównaniu do poprzedniego fabrycznego zestawu mam teraz większy tłok, i mniej zużyty korbowód, a całość jest lżejsza od poprzednika o 7 gram. Jednym zdaniem: większa pojemność i mniejsza masa części poruszających się. Jestem ciekaw jak to wszystko będzie hulać.
Odchudzony tłok i korbowód
Posty: 17
• Strona 1 z 2 • 1, 2
toto będzie najbardziej stuningowany S38 na świecie kurde, musze jeszcze troche chyba poprzerabiać :D:D i gratulacje odwagi a nie będziesz zmieniał gaźnika ani wydechu? bo jednak one najwięcej dają w połączeniu ze zmianą kątów, ale zmieniają wygląd
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
No wydechu nie zmieniam, bo chcę zachować wygląd oryginału. A gaźniczek oczywiście K60B (będzie zakryty osłonkami, więc nie będzie go tak widać . Nie no Marycha i kto tu mówi o najbardziej przerobionym S38? Wydech na razie mam zrobiony na 23 mm, a płuki na 15x7mm. docelowo mają mieć 16x7mm. Ssące poszerzyłem ok 2mm w stosunku do oryginału.
Tu macie fotki z dopasowania karterów z cylindrem i tłokiem. Po drugiej stronie jest tak samo.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fa3 ... 129f9.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3df ... b6b04.html
Tu macie fotki z dopasowania karterów z cylindrem i tłokiem. Po drugiej stronie jest tak samo.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fa3 ... 129f9.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3df ... b6b04.html
-
Hinol - MotoManiak
- Posty: 572
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 14:09
- Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny
7mm wysokości każdy płuk? ja tam ich nie mierzyłem, ale troszku dużo mi się wydaje podwyższałeś je? no ale żebyś sam tłumik od simsona czy czegokolwiek z dyfuzorem zamontował to byś miał moc niesamowitą! jeszcze wceśniej coś o membranie pisałeś... z membraną to masakra by była :D:d
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Nie podwyższałem. Jak kupiłem ten zestaw, to już takie były, więc tylko je poszerzam. Nad tłumikiem już myślałem, bo znajomy tokarz kiedyś robił dla siebie tłumik do WSKi, więc dało by radę takie coś zrobić. Kszyały miałby podobny, tylko, że większa pojemność, tak jak to wyliczył program. Tylko na razie jest problem z kasą, bo praktycznie wszystko już wydałem, a ten tłumik trzeba by jeszcze pochromować. Więc na razie jestem jeszcze skazany na oryginalny.
A pomysł z membraną jednak nie wypalił, szkoda bo zapowiadało się naprawdę ciekawie. Jedyne co to dopasować jakiś gaźnik z membraną.
A pomysł z membraną jednak nie wypalił, szkoda bo zapowiadało się naprawdę ciekawie. Jedyne co to dopasować jakiś gaźnik z membraną.
-
Hinol - MotoManiak
- Posty: 572
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 14:09
- Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny
gaźnik z membraną? ale chodzi ci o przyspieszacz paliwa? taki jak w tych wilgach etc, a swego czasu Ktoś miał? poza tym dopasowywałeś cylek, ale nadal masz próg i to oghromny, no chyba że fotki stare a tłok na prawdę profesjonalnie odchudzony
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
poza tym to ja mam inny prawy karter u mnie nie idzie kanalik między łożysko a simmer, a jest tylko taki rowek czemu? nie wiem, ale tak jest
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Ten próg to dlatego, bo nie był cylinder dokręcony nakrętkami. W lewym karterze jest dobrze.
Może masz ten kanalik jakoś zatkany, albo syfu nalazło. ja swój odkryłem dopiero przy dokładnym czyszczeniu karterów. Wcześniej nie wiedziałem w ogóle że tam jest takie coś.
Może masz ten kanalik jakoś zatkany, albo syfu nalazło. ja swój odkryłem dopiero przy dokładnym czyszczeniu karterów. Wcześniej nie wiedziałem w ogóle że tam jest takie coś.
-
Hinol - MotoManiak
- Posty: 572
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 14:09
- Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny
nie, ty nawet tych wgłębień nie masz co ja poza tym to rozpiłowywałeś ostro kanał w cylindrze (jak co to lewy) czy kartery masz takie jak powinny być? bo u mnie kartery w miejscu na kanał mają całkiem inny kształt, jak by do cylindra i kanałów 023
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
bo w komarze kanały są tak: http://moto.allegro.pl/item229987506_tu ... 0_cm3.html
a kartery pod taki cylinder:
http://moto.allegro.pl/item229988687_ro ... tanio.html
a efekty widać tu: http://moto.allegro.pl/item228538314_ko ... inder.html
widać jak na czarno się odbiły te wgłębienia na kanały...
a kartery pod taki cylinder:
http://moto.allegro.pl/item229988687_ro ... tanio.html
a efekty widać tu: http://moto.allegro.pl/item228538314_ko ... inder.html
widać jak na czarno się odbiły te wgłębienia na kanały...
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Hej właśnie słuszna uwaga! Bo i w poprzednim cylindrze i w tym są takie kanały jak na pierwszym zdjęciu, a u mnie kartery są tak jakby do tego cylka na drugim. Zawsze się zastanawiałem po kiego grzyba tam jest taki wielki próg. Może (na pewno) warto to wypiłować? Spróbuję się jutro za to zabrać.
-
Hinol - MotoManiak
- Posty: 572
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 14:09
- Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny
no właśnie, po kiego grzyba to chyba nikt nie wie może po to żeby ograniczyć moc? :lol: ale skoro już progi korygujesz to i ten warto
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Blokada z czasów PRL
Swoją drogą, to na tego komarka nie będzie żadnego kibla. To się chłopaki zdziwią
Swoją drogą, to na tego komarka nie będzie żadnego kibla. To się chłopaki zdziwią
Piszę poprawnie po polsku.
Jest bóg, czy go nie ma?
Nie ma... nie ma... nie ma... nie ma...
Nie ma boga
Jest MOTÓR
Jest bóg, czy go nie ma?
Nie ma... nie ma... nie ma... nie ma...
Nie ma boga
Jest MOTÓR
-
radi126 - MotoManiak
- Posty: 1574
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 11:14
- Lokalizacja: Mońki
Posty: 17
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 162 gości