polerowanie kanałów jak

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Postprzez nie z tad » 18 maja 2007, o 16:00

Dodałeś mi wenne do tego.
A gdyby to przerobić na 6 kanałów??Ale to raczej moim zdaniem za trudne.
4 w zupełności by wystarczyły.
A jak bym to zrobił to silnik bedzie dużo mocniejszy, o ile procent??
Martwie się tylko aby się nie rozpadł.
Kupie nowy tłok większy bo będe robił szlif.
Odchudze go porządnie i wygotuje w oleju 2razy po 5godzin w tem ok 140-150'C.
Czy coś mam jeszcze zrobić z tłokiem???
Ale to może pomyślimy co z tłokiem jak uda się zrobić te 4kanały :P
Narazie prace trwać będą nad kolejnymi dwoma kanałami, mam nadzieje że pomożecie mi pisemnie jak bym miał problem :wink:
Obawiam sie tylko jednego, aby ta tuleja trzymała sie dobrze zpowrotem jak ją wcisnę.

Jak sie uda, to juz potem trzeba przerobić te miejsca na kanały w cylinderze(nie w tulejii)
Polerka, a potem kupie nowy tłok i zrobie szlif.
nie z tad
 

Postprzez Pani Kontekstowa » 18 maja 2007, o 16:00

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Conqeror » 18 maja 2007, o 16:09

jak zaczneisz gotować tłom w oleju to olej sie zapali .

Jak dokładne iwycisnołeś tą tulej . Jakeis drewienka i na imadło ??
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez nie z tad » 18 maja 2007, o 16:13

[img][570:454]http://img523.imageshack.us/img523/7930/tulejaxt1.jpg[/img]

Podstawki musza być twarde.Drewnem próbowałem ale nie wytrzymały.
Sory za ten rysunek partacki, ale nie umiem rysować w paincie. :P
nie z tad
 

Postprzez nie z tad » 18 maja 2007, o 16:16

oczywiście w rzeczywistości wygląda to inaczej, to jest tylko rysunek poglądowy, pod stawki w miare wychodzenia tulejii coraz dalej, zmienialem na dłuższe aż wyszła.
Na początku jest cholernie ciężko, aż alu stuka jak już ze 2mm ruszą to idzie jak burza.Ale lekko nie będzie.
nie z tad
 

Postprzez Koner » 18 maja 2007, o 16:28

nie z tad napisał(a):oczywiście w rzeczywistości wygląda to inaczej, to jest tylko rysunek poglądowy, pod stawki w miare wychodzenia tulejii coraz dalej, zmienialem na dłuższe aż wyszła.
Na początku jest cholernie ciężko, aż alu stuka jak już ze 2mm ruszą to idzie jak burza.Ale lekko nie będzie.


Może i rysunek poglądowy ale jest czytelny i zrozumiały :D
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Conqeror » 18 maja 2007, o 16:28

dizeki wlasnie mi o cos tkaeigo chodziło . Ja też myśel by zrobić tkai cylnider , ale dorwać jakis za 15 - 20 zl . A ja kten swoj wyciagles to aluminium z gory wypadło
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez nie z tąd » 18 maja 2007, o 16:37

Aluminium nic nie ucierpiało, choć słyszałem metaliczne stuki ale to chyba normalne w końcu ciasno to siedziało.
W tej chwili mam w motorku cylinder nówkę z almotu, 500km przebiegu juz dotarty.I szkoda mi go przerabiac, bo bym go stracil, tak wiec lepiej bierzcie stare cylindry i wybijajcie tuleje.
Słyszałem że w tych nowych się nieda :evil:
Ale niewiem dokładnie bo nie próbowałem.
Ten co wybijałem to orginał z tego silnika.Ma bardzo duży przebieg ok 50 000km i nadaje się do szlifu, jednak dziadek eksplatował go tak jak należy i przetrwał i teraz się nim bawie :twisted:
nie z tąd
 

Postprzez nie z tad » 18 maja 2007, o 18:29

Teraz mam problem, jak zrobić te kanały, który wariant A czy B???czy całkowicie inny??
Jak są złe to poprosze jakiś schemat od kogoś kto się zna i zaczne działać.

Obrazek
nie z tad
 

Postprzez Mariusz » 18 maja 2007, o 19:19

obojętnie które dobierzesz, to musisz uważać bo zamki ida między ssącym a wydechem... bardzo optymistyczne masz te kanały :P jeśli nie ma miejsca to można także dorabiać nad ssącym: widziałem takie rozwiązanie na stronce pana z częstochowy)
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Conqeror » 20 maja 2007, o 00:09

ktore rozwiazanei jest lepsze ? bo widze zę są dwa jakgdyby pomysly :

http://www.phyton.kg.net.pl/PICT2413_zm ... zmiaru.JPG

http://www.phyton.kg.net.pl/PICT2416_zm ... zmiaru.JPG
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez Ktoś » 20 maja 2007, o 09:33

Wybierz wariant "B" tylko dodadkowe kanały pewnie będą na zamkach więc max szerokość to 10mm, możesz zrobić więcej jaśli tłok założysz odwrotnie, wtedy zamki chodzą jak w jawce jednak tłok "odwrotny" będziesz musiał trochę przerobić i zgrać z cylindrem, jeśli chodzi o ścisłość, 6 kanałów się raczej nie robi, lepsze są cylindry 5 kanałowe, wyczyn ma zawsze 5 płuków, jeśli zrobisz 5 płóków i zrobisz to dobrze to moc wzrośnie do około 6km (bez zmieny kąta wydechu) jeśli natomiast zmienisz kąt na wydechu np na 175 to moz może przekroczyć 10km tylko że wtedy elastyczność trochę spadnie, jeśli zrobisz 5 płuków bez zmieny kątów to od dołu też będzie dużo lepiej szedł.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez Piotr z bydgoszczy » 20 maja 2007, o 10:11

Ej to stary 10KM to niewiem czy ten silnik by wytrzymał, rozleciał by się.
6KM też by miał ciężko, trzeba by pomyśleć nad lepszym sprzęgłem itp, itp
ale te 4 póki i tak zrobie jak wariant "B" i jak mówisz tamte będą 10mm, ale może jeszcze poszukam jakiś tłok, gdzie zamki idą inaczej i się przerobi go troche.
Piotr z bydgoszczy
 

Postprzez Alonzo » 20 maja 2007, o 10:57

przedewszystkim przy takiej mocy trzeba by pomyslec nad mocniejszym walem i jakimis wzmacnianymi lozyskami, sprzeglo to potem bo mozna zaporzyczyc z innego motorka :P
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez gołąb » 20 maja 2007, o 11:27

a jak dorobisz te dwa kanaly to trzeba p[rzerabiac tlok
Avatar użytkownika
gołąb
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 281
Dołączył(a): 28 mar 2007, o 10:43
Lokalizacja: Śliwica/e

Postprzez Mariusz » 20 maja 2007, o 19:27

nie, na zamki oprócz (jak słusznie wspomniał-ciekawy pomysł-Ktoś) odwrócenia nic nie poradzisz, a innych problemów tłokowych z dodatkowymi kanałami (dobrze zrobionymi) nie ma. te zdjęcia które ktośtam dał to są zdjęcia kanałów dorobionych bez wybijania tulei :P
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Poprzednia strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 305 gości