polerowanie kanałów jak

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Postprzez Hinol » 15 maja 2007, o 10:33

A taką zalewaną bez kołnierza można wyciągnąć tak żeby się nic nie uszkodziło? A jak by potem dorobić taką tuleję, tyle że już z kołnierzem? Dało by radę zrobić takie coś u tokarza? Bo są też firmy zajmujace się dorabianiem tulei ale to jest zdecydowanie za drogie. Ktoś - a ty powiększając okna w swoim romecie wyciągałeś tuleję?
Avatar użytkownika
Hinol
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 572
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 14:09
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny

Postprzez Pani Kontekstowa » 15 maja 2007, o 10:33

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Conqeror » 15 maja 2007, o 13:03

aby wyjąć tulej z cylindra s38 lub 023 musisz przeciać cylinder ( radiatory ) w pół

A tak wogle co jest lepsze poszerzyc kanały czy np dorobić 2 dodatkowe ??
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez Koner » 15 maja 2007, o 15:22

Raczej dorobienie dwóch dodatkowych by więcej dało.By było tak jak robią w simkach,przez co stają się mocniejsze.Ale łatwiej chyba będzie poszerzyć te co już są niż dorabiać nowe bo może coś przy tym nie wyjść,no chyba że ktoś ma kilka cylindrów i chce się w to pobawić :)
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Ktoś » 15 maja 2007, o 15:30

Tuleję bez kołnieża jest łatwiej wycisnąć niż tą z kołnieżem, dorobić tuleję można u tokarza ale musi ona być zrobione ze specjalnego materiału bo inaczej to nic z tego nie wyjdzie. Oczywiście dorobienie 2 kanałów da o wiele lepsze efekty niż poszerzanie już istniejących np mz 250 ma też 4 okna płuczące ale nei są one skierowane w innąstronę czy pod innym kątem i to działa jak na 2 płukach tylko szerokich.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez Mariusz » 15 maja 2007, o 16:27

w romkach też były przecież zalewane cylindry... kołnierz jest w simsonie właśnie dlatego że można tuleję wycisnąć, poza tym wyciśnięta tuleja oryginalnego cylindra simaka jest gładziutka, i ma takie wcięcie przed kołnierzem, właśnie po to żeby można było wciskać/wyciskać ją i żeby się potem trzymała. w komarach, rometach nie przewidziano wyciskania tulei, nie zrobiono zamka, wgłebienia, a tuleję zalewano aluminium. jeśli komuś się udaje wyciskać to tylko dlatego że jakość trefna. poza tym nikt wam nie zagwarantuje że gdy wciśniecie potem tą tuleję to będzie się dobrze trzymała, więc takie zabawy to tylko na jakimś starym cylku.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Conqeror » 15 maja 2007, o 17:43

czyli mam wymeircić otwory ustawione przy oknie ssącym skierowne w tą samą storne co kanały płuczące orignale tak ?? Jak zalatwie se cylnider to zara bede kombinował :) Oj jak ja to lubie :]
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez Ktoś333443 » 16 maja 2007, o 09:25

Tuleja była zawsze zalewana ale to nie znaczy że jest niewyciskalna, przy wyciskaniu trzeba ją podgrzać i przy wciskaniu trzeba podgrzać radiator po wbiciu trzeba rozgrzać trochę cylinder żeby wszystko się "zlepiło" a dokładniej aluminium musi się zacząć utleniać bo w tym przypadku jest to zjawisko porządane.
Ktoś333443
 

Postprzez Kamil » 16 maja 2007, o 14:31

Spróbuje coś zrobić i zdam relacje :)
Avatar użytkownika
Kamil
*supporting
*supporting
 
Posty: 952
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 17:55
Lokalizacja: Rbk/ okolice.

Postprzez Nie z tad » 18 maja 2007, o 14:30

Wczoraj podjelem próbę wyjęcia tuleji z cylka w imadle i odziwo udało sie, wyszła, na początku jak wychodziła to tak trzaskało coś ale myśle że to aluminium sie tak "darło" posłużyłem się też palnikiem.
cylek jest stary z 1982 roku i myśle że te stare lepiej wychodzą.
Będe przerabiał wszystkie kanały bo mam je jak na dłoni.
Teraz takie pytania mam, ile max można poszerzyć okna płuczące??
A potem to się martwie jak ją tam wsadzić spowrotem, wiem że tak samo jak ją wycisnę, ale czy ona bedzie się tak trzymać jak przed tem i nie wypadnie??
Jak wszystko mi do końca się uda to zrobie szlif i mam nadzieje że to bedzie tego warte :twisted: i efekty będą super :twisted: '
Zrobiłbym najchętniej zdjęcia tej tulejii ale niestety nie posiadam w tej chwili cyfrówki, za tydzień dopiero fotki dam.
Nie z tad
 

Postprzez Ktoś » 18 maja 2007, o 14:46

Jaki to silnik?
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez nie z tad » 18 maja 2007, o 14:55

Silnik 019
nie z tad
 

Postprzez Ktoś » 18 maja 2007, o 15:17

no to gratuluję :P i rzyczę powodzenia w przeróbkach. zrób 4 płuki albo 19mm oryginalne.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez nie z tad » 18 maja 2007, o 15:23

Dziekuje :P
Zrobić 4 płuki na tuleji wyjętej jest proste, tylko teraz trzeba by było pomyśleć gdzie je umieścić, pod jakim kątem, itp, itp, jednak wole te poszerzyć do 19mm w strone kanału dolotowego, przy okazii moge poszerzyć okno wydechowe do 22,8mm i ssące się powiększy do powierzchni gaźnika (większego gaźnika.)
nie z tad
 

Postprzez Ktoś » 18 maja 2007, o 15:29

płuki dodatkowe w przypadku 4 kanałów powinny być skierowane pod kątem 20 stopni w stosunku do tulei, nie buj się rób na 4 płuki zobaczysz co wyjdzie.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez nie z tad » 18 maja 2007, o 15:49

No dobra w koncu nic nie strace, najwyzej tuleje :D
A na serio to musiał byś zrobić jakiś schemat to wtedy bym spróbował, 2 kanały to dla mnie nie problem, ale z 4tero kanałowcami się nie bawiłem i mósisz mi pomóc.
Mówisz 20' stopni ostry kąt :twisted: , a orginały ile mają dokładnie??(pod kątem do tuleji)??
nie z tad
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 321 gości