Rasowanie 019 na charakterystyke 223 (jawka)

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Rasowanie 019 na charakterystyke 223 (jawka)

Postprzez Piotr z Bydgoszczy » 14 maja 2007, o 20:51

Wiatam na waszym wspanialym forum, ale do rzeczy.
Mam silnik 019 w idealnym stanie swiezo dotarty , marzy mi sie 223 (jawka) ale niemam pieniedzy niestety, ale marze aby uzyskać z silnika 019 taką samą charakterystykę jak jawki. I poradzcie mi jak mam rasować, potrzebuje tylko dane jawki, przekroju tuleji abym mógł zobaczyć wymiary okien i kąty..
I jeszcze jedno pytanie czy da sie zrobic z 019 silnik podobny do 223, chodzi mi o charakterystyke i moc?? Jesli tak pomóżcie mi, błagam, wiem ze tematów bylo juz wiele o rasowaniu, ale ja bym chcial miec swój silnik niemal o charakterze jawki :? Pomóżcie chłopaki, licze na was :)
Piotr z Bydgoszczy
 

Rasowanie 019 na charakterystyke 223 (jawka)

Postprzez Pani Kontekstowa » 14 maja 2007, o 20:51

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Alonzo » 14 maja 2007, o 21:01

hmmm dziwne dzialanie z reguly to sie zmienia charaktersytyke 223 bo jest beznadziejna, ta wysokoobrotowosc, mala moc na niskich cienki rozped, 019 ma duzo lepsza charakterystyke ale jak chcesz, jawka moze i ma moc wieksza ale dopiero przy prawie maksymalnym gazie, ciezko bedzie ci przerobic 019 na 223, naprawde potrzebne sa bardzo precyzyjne obliczenia i narzedzia, nie wiem czy w ogole to sie oplaca, wiecej wyjdzie ci ten tuning(o ile mozna to tak nazwac) niz gdybys kupil gdzies na allegro sam silnik jawki i wsadzic do romecika, i juz masz prawie jawke, naprawde mowie ci gra nie warta swieczki, 223 to badziew wiem bo sam mam i ile razy sie wkurzam keidy obroty zbytnio spadna a jest gorka i trzeba redukowac, a komarek przy tych obrotach spokojnie wjezdza ale nie wazne jak chcesz, ja ci mowie naprawde trzeba to obliczac mierzyc i jeszcze prezyzyjnie zrobic, trzeba przesunac okna co jest praktycznie nie mozliowe bo mozna tylko poszerzac, mozesz tylko zblizyc chrakterystyke do jawowskiego ale to jest wg mnie niszczenie silnika, taka moja opinia
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Piotr z bydgoszczy » 14 maja 2007, o 21:06

Wiesz masz racje z tym ze jawka licho ciagnie na niskich obrotach ale gdy na nie wejdzie to jest potwór, naprawde jechalem dzis kolegi jawka to naprwde uwielbiam te charakterystyke i 70 szla spokojnie i przyspieszenie tez super :)
Piotr z bydgoszczy
 

Postprzez Koner » 14 maja 2007, o 21:09

Silnik 019 ma 2,5km,a wiec to już jest coś.Odblokowana jawka ma 3,5km.
Jest dużo rzeczy które możesz zrobić.Można zakupić cylinder 60ccm,splanować głowicę,wypolerować komorę korbową itp.
Można również założyć 3 pierścienoiowy tłok-to zrobił chyba Conqeror w swoim komarze.
Trzeba by było jeszcze pomyśleć nad podniesieniem obrotów max.
Niektóre dane techniczne jawki czyli silnika 223:
Silnik - dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem
Typ silnika - Jawa 223
Pojemność - 49,9 cm3
Moc - 2 KM przy 4000obr./min
Stopień sprężania - 9,5
Gaźnik - JIKOV 2917 PSb
Skrzynia biegów - trzybiegowa
Instalacja elektryczna - 6V - 20W
Świeca zapłonowa - F80 Iskra
Masa w stanie suchym - 60 kg
Zużycie paliwa - 3 l/100km
Pojemność zbiornika - 9 l
Prędkość maksymalna - (przepisowa) 45 km/h, (praktyczna) 55 km/h

Jawka ma równierz większy stopień sprężania ale w romecie można go podnieść splanowaniem głowicy.
Zajżyj jeszcze do tematu Biblia Sałka tam są poisane niektóre przeróbki silnika s38 i możesz je zastosować do swojego silinika.Ja jedynie przy takich przeróbkach martwił bym się o skrzynie biegów.
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Alonzo » 14 maja 2007, o 21:11

oczywiscie ze jawka wchodzi na wysokie obroty i jezdzi szybko(moja do 80km/h dochodzi ) ale przyspieszenie jest beznadziejne szczegolnie na trojczce i jeszcze jak sie we dwoch jedzie a jak jeszcze pood groke to tylko 2 zostaje, mowie ci 019 ma o niebo lepsza charakterystyke niz 223, ale jesli chcesz tak bardzo jawke to nie da rady, nie da sie zmienic drastycznei charakterystyki silnika, stracisz na mocy i wytrzymalosci, po kilkuset kilometrach bedziesz musial robic genralke jesli chcesz 3,5km wyciagac z 019. niestety kazyd rodzaj silnika jest inny, takze mowie najlepiej bedzie jak kupisz sobie silnik jawowski i wsadzisz do rometa, bo to co ty chcesz zrobic przeciez nie bedzie darmowe a tez bedzie kosztowalo i to nie malo a efekt bedzie mizerny, bedziesz mial wysokoobrotowy silnik(tak jak 223) ale o malej mocy czyli wielkie gowno :P a jesli dalej sie upierasz przy takich drastycznych zmienach to twoja decyzja
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Mariusz » 14 maja 2007, o 21:39

ja bym ci radził podnieść moc przy obeznych, lub trochę wyższych obrotach-jak już podniesiesz moc i weźniesz kumpla na starcie to wtedy ci się odechce charakterystyk jawek :D:D:D

jeśli bardzo ci zależy, to:
-poszerz kanały. maksymalna szerokość kanału to 0,6D czyli średnica cylindra razy 0,6.
-zrób dyfuzor-oblicz potzrebne wymiary programem do konstrukcji wydechów i zespawaj własnoręcznie. obrpty najlepiej nie wyższe niż 6000 ustaw-powyżej i tak jeszcze będzie miał moc, a jeśli dasz np. 13 000 to nie znaczy że kiedykolwiek do niech dojdziesz, nawet gazując na luzie
-zamontuj gaźnik k60b, simsona, binga, od jakiejś piły, lub jakikolwiek inny w przedziale średnic gardzieli 15-20mm (14 też obleci ale już nei będzie takiego efektu)
wypoleruj wszystkie kanały, skrzynię korbową, odchudź tłok, jak masz możliwość to jeszcze wypoleruj korbowód (z cieniowaniem już jest gorzej bo trzeba być śpecem)

przy tych przeróbkach powinien mieć na prawdę ładne odejście, i kolega na jawce powinien się schować ;)

jeśli jednak bardzo uparłeś się na tą charakterystykę, to zajrzyj do topicu ktosia po tytułem "tuning ogara 205" czy jakoś podobnie. kierując się jego przeróbkami najlepiej by było gdybyś nabył cylinder od silnika 023-jest tańszy, mniej go będzie szkoda w przypadku niepowodzeń, a przy tym będziesz miał punkt wyjścia podobny do takiego jak Ktoś (a nawet lepszy ze względu na skrzynię wał i inne dupsy ;) )
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Ktoś » 14 maja 2007, o 22:22

Splanuj głowicę o 2mm+gaźnik k60b albo oryginalny rozwiercony i będziesz miał takiego potwora że każda jawka wymięknie.

Jeśli zrobisz mój full tuning to będziesz miał charakterystykę wyczynowca czyli od dołu nie dopiero od 8 tys zaczyna się kręcić, hamownia pokazała ponad 5km przy przylewającym gaźniku więc gdyby był jakiś lepszy (którego szukam) to moc myślę że była by na poziomie WSK, taki silnik niestety jest kapryśny, lekka zmiana składu mieszanki i nie pali to samo tyczy się oleju w benzynie, mixol odpada (zalewa silnik) trzeba lać lepszy olej w mniejszych ilościach i wiele innych wad na hamowni zgoliłem choinkę i tego typu usterki są już rutyną.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez Conqeror » 15 maja 2007, o 13:08

Tutaj kluczem jest gażnik od jawki .
W jawce jeśli nei otworzysz przepustnicy do max to ona słabo sie gaernie do przodu ( jawka ) Zakładałem do 023 gażnik Jikov i było idetycnzie . Przyspeiszenie tkaeigo 023 bylo porownywalne do 223 . Oczywsicie nei mailem 3 biegu i tu nei moglem już nic zrobić .

Jeśli djaesz ten gażnik to też trzeba ten krociec w cylindrze rozwiercić . Wypoelrować kanały wszystkei skrzynie korbową . Splanować głowice i oczywiście inny tłumik , z Sima najlepjej moze być od jawki .
Zmiana przelzoenia 13 na 32 . Po takich zabeigach bedizesz sie bujal do 65 na prostej n
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez KLINAR » 15 maja 2007, o 14:08

PO zalozeniu gaznika sima do jawki ten prblem praktycznie zniknal ;) jawka ciagnie z gory do dolu, moze nie zmienilo to sie az tak bardzo ale widac znaczna poprawe
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
KLINAR
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2027
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
Lokalizacja: Starogard Gdański

Postprzez Piotr z bydgoszczy » 15 maja 2007, o 16:00

Dzieki chlopaki :)
Właśnie mnie sie to podoba jak wcisniesz jawce gaz i wtedy ciagnie, u mnie w 019 jest tak:
max predkosc 50km/h
Przyspieszenie kapitalne do 45km/h potem juz jest dupa ciagnie przez te 5km/h w nieskonczonosc, mnie zalezy aby szedl gdzies tyle co jawka i mial moc u góry :wink:
Najlepiej zeby bylo jak w jawce ze jak odkrece manetke to "rura"
Mój romet tego niema, dam do konca to ma mula ale jedzie niby ale to nie to samo, na wolnych obrotach moge jezdzic na trójce i nie zgaśnie nawet pod górke, wiec na dole ma moc jak niewiem a u góry cienko i chcial bym to podnies i zarazem uzyskac cos w podobie silnika jawki.
Przerobie to wszystko jak wy mówicie i zobaczymy :)
Jeszcze raz dzieki :) Tylko czy mógł by mi ktoś podać wymiary (orginalne) okien w cylindrze jawki??? Jak macie gdzieś..
Piotr z bydgoszczy
 

Postprzez Piotr z bydgoszczy » 15 maja 2007, o 16:12

[img][570:299]http://img152.imageshack.us/img152/2301/wydechfl1.jpg[/img]
Jeszcze zapytam o jedną rzecz...
Mam ten tłumik w romecie 50-t-1 co moge z nim zrobic a czego nie tak aby dodał mocy??
Piotr z bydgoszczy
 

Postprzez Mariusz » 15 maja 2007, o 16:20

odblokować go tak jak jawki się odblokowuje, bo taki sam tłumik był w jawkach ;) jak się "odblokowuje" to ci nie powiem bo nigdy tego nei robiłem, ale wystarczy że zajrzy ktoś kto jawkę ma to ci wytłumaczy ;)
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Koner » 15 maja 2007, o 16:37

Na samym końcu jest śrubka do chyba ro regulacji i tam są po bokach dwie diurki i trzeba podobno wywiercić jeszcze dwie,jedną na górze a drugą na dole.
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Piotr z bydgoszczy » 15 maja 2007, o 17:04

Ten tłumik moi drodzy jest od 50t1 a nie od jawki, jest całokowicie inny, na zewnatrz jest podobny ale w srodku inny taki jak tu.
I na końcu mam taką końcówke z trzema dziurkami o średnicy 5mm, a w jawce sa dwie o wiekszej srednicy.
I teraz niewiem czy moze je powiekszyć o połowe czy to nic nieda...moze gdyby w tym dławiku wieksze dziurki porobić...
Piotr z bydgoszczy
 

Postprzez Koner » 15 maja 2007, o 17:15

To może zrób jeszcze jedną dziurkę i powiększ tamte co są.
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 254 gości