Stworzyłem ten temat, aby nie było już dywigacji na temat olejów do Naszego mopeda. Tak więc przechodzę do rzeczy:
BENZYNA:
Najlepiej tankować zwykłą 95. Mopedy są przystosowane do niskooktanowych paliw, także nie wlewajmy do baku 98 czy innych V-Powerów. Może to nam wręcz zaszkodzić. Dodam jeszcze, abyśmy nie tankowali na pierwszych lepszych stacjach. Najlepiej tankować na znanych nam stacjach (np. Orlen, JET, Statoil itp.).
OLEJ DO BENZYNY [mieszanki]:
1. Mixol - "pierwotny" olej stosowany do mieszanki paliwowej. Wciąż użytkowany, jednak mniej. A to dlatego, że powstały nowe oleje o wiele lepsze [w poniższych punktach]. Mixol pozostawia dużo nagaru, przy jego użyciu moped kopci. Nie polecam, ew. w ostateczności.
CENA: ok. 8-10zł za 1l (zależy gdzie)
2. Orlen 2T Semisynthetic - olej, który w tej chwili zastępuje Mixol. Używa go bardzo dużo użytkowników mopedów. Pozostawia znacznie mniej nagaru, motorower znacznie mniej kopci niż na Mixolu. Jest tylko o 2zł droższy od Mixolu, a widać różnicę. Polecam!
CENA: ok. 12zł za 1l
3. Castrol Super TT - niestety nie był testowany przezemnie, ale już niedługo będzie. Z tego co wiem olej jest bardzo dobry, ale za jakość trzeba płacić. Jest to jeden z najdroższych olejów na rynku do dwutaktów. Pozostawia jeszcze mniej nagaru niż olej opisany w pkt 2, prawie w ogóle nie kopci. Jest on dla kogoś, kto bardzo dba o swój motorower i nie jest mu żal tych parenastu złotych. Polecam + !
CENA: ok. 30zł za 1l
OLEJE DO SKRZYNI BIEGÓW:
Hipol - chyba najczęściej lany olej do skrzyń. Nie jest drogi, użytkowałem go i nie wykryłem żadnych wad. Jednak lepszy od niego jest Lux 10. I jego również polecam.
Mam nadzieję, że Wam pomogłem i nie będzie już następnych tematów na ten temat [ale masło maślane ]
Koniec dywigacji na temat olejów do Naszego mopeda.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Koniec dywigacji na temat olejów do Naszego mopeda.
Ostatnio edytowano 3 kwi 2007, o 15:30 przez kapsel, łącznie edytowano 1 raz
-
kapsel - MotoManiak
- Posty: 239
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 17:10
- Lokalizacja: Łódź
Alonzo , ja mam bardzo długie przełożenie i po prostu na 95 mi się zaje.. zamulał . By wrzucić na 3 bieg musiałe mkatować silnik chyba przez kilak sekund na 2 biegu przy najwyzszych obrotach . Saze ze bardziej jest zdrowsze dać gazu podskoczy to v max i odrazu 3 .
Co tu będe gadał to była po prostu masakra . I teraz tylko 98 , a olej kupuej na stacji 100ml . Jakić nowy Mixol
Co tu będe gadał to była po prostu masakra . I teraz tylko 98 , a olej kupuej na stacji 100ml . Jakić nowy Mixol
-
Conqeror - MotoManiak
- Posty: 3547
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
- Lokalizacja: Ozorków
eeee tam ja nie odczuwam roznicy miedzy 95 a 98
to twoja jawka jest slabiutka jak musiales tak ostro pilowac, tak sie jezdzie we dwoch przeciez ja jade sam to dojde do 3/4 gazu i 3 wchodzi i bez problemu dalej ciagnie
to twoja jawka jest slabiutka jak musiales tak ostro pilowac, tak sie jezdzie we dwoch przeciez ja jade sam to dojde do 3/4 gazu i 3 wchodzi i bez problemu dalej ciagnie
- Alonzo
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 5550
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
- Lokalizacja: Dobroń
ee tam ja jeździłem na gazolinie co ma około 70 oktanów na simsie i wcale nie było czuć straty mocy, co da ci te około 3 oktany?
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Ja też nie odczuwam różnicy pomiędzy 95 i 98.Zawsze lałem 95 i jest wszystko w porządku.A najlepsza pewnie by była 78 bo do takiej były przystosowane te silniki.
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
eee tam oleje...
zasada jest jedna....masz zdrowy silnik to na kazdym oleju bedzie smigac ja szalony
ja mialem simsona co wyrywal asfal niezaleznie czy 95/98/czy v-power
a olej lalem standartowy mixol....
zasada jest jedna....masz zdrowy silnik to na kazdym oleju bedzie smigac ja szalony
ja mialem simsona co wyrywal asfal niezaleznie czy 95/98/czy v-power
a olej lalem standartowy mixol....
Kopar GTI-reanimacja
- Gość
- MotoManiak
- Posty: 73
- Dołączył(a): 2 kwi 2007, o 22:47
- Lokalizacja: Śląsk
no jasne ze na kazdym bedie jezdzil tak samo, ale np oleje lepsze od miksola nie zostawiaja nagaru czyli odchodzi czysczenie wydechu, glowicy i tloka, lepsze oleje lepiej smaruja, i silnik sie mniej grzeje, no i oczywiscie mniej kopci takze jest roznica, nie w mocy ale w takich rzeczach
- Alonzo
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 5550
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
- Lokalizacja: Dobroń
jak dawa;e, ogien na tloki to nagar wylatywal razem ze spalinami;p
ale zgadzam sie ze mozna zastosowac drozsze oleje zeby sie nie bawic w skrobanie, ale mi to lotto...
ale najlepsze byly kiedys stare oleje, pamietamn te czasy bo mam juz 20lat na karku, jak lalem paliwo "zolta" po 1.90zl do ogara a doń gesciutki mixolek, to byly czasy
ale zgadzam sie ze mozna zastosowac drozsze oleje zeby sie nie bawic w skrobanie, ale mi to lotto...
ale najlepsze byly kiedys stare oleje, pamietamn te czasy bo mam juz 20lat na karku, jak lalem paliwo "zolta" po 1.90zl do ogara a doń gesciutki mixolek, to byly czasy
Kopar GTI-reanimacja
- Gość
- MotoManiak
- Posty: 73
- Dołączył(a): 2 kwi 2007, o 22:47
- Lokalizacja: Śląsk
Alonzo napisał(a):no jasne ze na kazdym bedie jezdzil tak samo, ale np oleje lepsze od miksola nie zostawiaja nagaru czyli odchodzi czysczenie wydechu, glowicy i tloka, lepsze oleje lepiej smaruja, i silnik sie mniej grzeje, no i oczywiscie mniej kopci takze jest roznica, nie w mocy ale w takich rzeczach
Dokładnie tak. Nowsze oleje o wiele ułatwiają eksploatację naszych motorowerów.
-
kapsel - MotoManiak
- Posty: 239
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 17:10
- Lokalizacja: Łódź
Mixol to najpopularniejszy olej lany do rometów ile nasi dziadkowie przejeździli na nich pomyśl, nikt nie kupi oleju za 30zł do Rometa zeb y mniej nagaru się nie nasadzało a do starych komarków zalecam stosownanie benzyny 95 oktanowej plus dodatek potasowy który zastępuje ołów w ten sposób nasze silniki będa bardziej wytrzymałe
Pozdrawiam Kamil
Pozdrawiam Kamil
-
Kamil - *supporting
- Posty: 952
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 17:55
- Lokalizacja: Rbk/ okolice.
na tym dodatku to swiece mi padaly i komar byl duzo slabszy, to jest tylko do silnikow czterosowowych ktore jezdzily na olowiowej i byly do niej przystosowane, zapobiega on wypalaniu sie gniazd zaoworow, w dwusuwie nie trzeba tego stosowac
- Alonzo
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 5550
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
- Lokalizacja: Dobroń
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 173 gości