demontaż silnika WSK 125

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

demontaż silnika WSK 125

Postprzez endek » 1 paź 2007, o 08:58

Jesli zamierzamy rozebrać silnik w ,,mak'' to najlepiej jest go wyjąc z ramy i dokładnie go wytrzeć bądz przemyć (najlepiej ropownica pod ciśnieniem ,ropa bądz rozpuszczalnikiem

Obrazek

1.Odkręcamy gaznik który znajduje się na szyjce cylindra potem prawy dekiel prawy odkręcamy zebatke,potem koło zamachowe(aby je ściągnąc nalezy posadac ściągacz(łatwo go zrobić samemu 2 sruby M6 i kawałek plaskownika(przewiercić dwie dziurki,na odległość jaka jest w kole magnesowym)),podem zdjąc klin najlepiej to doczepić go do magnesu koła wtedy nigdzie nie zginie :D
nastepnie odkreacy iskrownik,przymocowany jest na 3 srubach M6
i dekielek od wałka zdwaczego jest na 4 srubkach (chyba M4 albo M5)

i prawy bok juz jest z głowy :)
teraz góre wiec odkrecamy głowice 4 sruby M7 (chyba czyli na 11mm klucz),głowice w celu ułatwiena zdejmowania mozeb podważyć srubokrętem,tak samo należy zdjac równiez cylinder :wink:
a aby tłok wyjac należy z jedej strony należy wyjąc zabezpieczenia które trzymają sworzen przed wysunieciem i trzeba wybic sworzeń .


Obrazek

Obrazek

Następnie zabieramy sie za lewą strone odkrecamy lewą dekiel (trzma sie on na 5 srubach M6) aby go wyjąc nalezy lekko podwadzic srubokrętem(trzeba z czuciem a nie jak inni ze wbijąją srubokręt przez co potem leje sie olej)
Następnie wymontowujemy sprzegło (musimy docisnąć dekielek sprzegła i następnie wyciagnąc pierscien zabezpieczający potem wymontowujemy spręzyny a następnie tarczki sprzeglowe,następnie odkrecamy kosz sprzeglowy aby zablokowac kosz należy włożyć pomiedzy łancuch a kosz sprzegłowy kowałek drewienka (przy odkrecaniu należy pamietac ze jest tam LEWY GWINT wiec odkrecamy nakretke odwrotnie ze wskazówkami zegara)
tak samo odkrecamy zebatke na wale tyle tylko ze tam jest juz normalny gwnit czyli lewy :wink:

Obrazek

po wyciagniecu sprzegła należy wyjąc ten wałek startera oraz półksiezyc wraz z blaszką i spreżyną

Teraz należy tylko odkrecic wszsytkie sruby dookoła silnika aby móc rozpołowić kartery,potem pukamy przez drwno w jedną cześć kartera a za drugą ociągamy jesli idzie rozpoławianie lekko to możemy wspomóc sie również srubokretem aby rozpołowic silnik
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Potem wybijamy wał z kartara(łożysk na których sie trzyma) w tym celu najpierw od strony wybijania nalezy zakrecić nakrętke równo z oską wału w celu aby gwint na wale sie nie zbił i nalezy wybijac go najlpiej przez ołów,aluminium bądz drewnieko :wink:
nastepnie wymontowujemy mechanizm od zmiany biegów oraz wałki z na których znajdują sie tryby ,ale przez ich rozebraniem nalezy zapamietac aby przy składaniu silnika ich nie pomieszać bo niektóre tryby pasuja na oba wałki :)
teraz tylko jeszcze wybijamy wybijamy uszczeniacze i łożyska

A czynnosci w składaniu prawie te same tylko w odwrotej kolejnosci :)


demontowanie sprzegła wiec należy najlepiej do tej czynnosci użyc sruby stolarskiej scisnac sprzegło(dekielek)(tak aby zostały zacisniete spreżyny i dekielek sie wcisnie i wtedy mozna wyjąć pierscien zabezpieczający najlepiej podwazyć sruboktretem i pierscien od razu powien wyskoczyć z rowka kótry jest w koszu sprzegłowym

Obrazek

Obrazek

Obrazek


ja to przy zejmowaniu sprzegła to wciskam stelem młotka a pierscien zakłądam dookała kombinerkami ale tamten sposób łatwiejszy :wink:
Ostatnio edytowano 1 paź 2007, o 19:03 przez endek, łącznie edytowano 2 razy

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

demontaż silnika WSK 125

Postprzez Pani Kontekstowa » 1 paź 2007, o 08:58

Pani Kontekstowa
 

Postprzez ronio » 1 paź 2007, o 14:33

Jak by co to kadzaf mozesz jeszcze uzupelnic swoj tutorial o dokladniejsze fotki z rozbierania silnika, mam je bo robilem przy rozkladaniu :P
KOMAR'74
Suzuki GSXR 1000 K5
BMW E32 735i
ronio
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1941
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:59
Lokalizacja: Szczytno

Postprzez Conqeror » 1 paź 2007, o 15:31

No bardzo ładnie , oto mi chodziło :)
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez endek » 1 paź 2007, o 15:40

ronio napisał(a):Jak by co to kadzaf mozesz jeszcze uzupelnic swoj tutorial o dokladniejsze fotki z rozbierania silnika, mam je bo robilem przy rozkladaniu :P

ok ronio jak mozesz to przeslij mi na pw linki do zdjęc lub w załoczniku na maila pozdro :wink:

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez pawel15 » 1 paź 2007, o 15:49

Bardzo konkretny tutorial :). Pochwała się należy.
P.S: Tez mam taki malutki śrubokręcik Sthil(chyba tak się pisze) :D.
**Wiele serc, jedno bicie ::: WSK ::: ponad życie**
Prawko B zdane :)!!!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
pawel15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
Lokalizacja: Dąbie

Postprzez ronio » 1 paź 2007, o 18:09

Wysłałem Ci 6 gotowych linkow, jedynie skopiowac i wrzucic do tematu. Mogłbyś jeszcze dodac jak zdjac i zalozyc sprzelgo, duzo osob nie wie zabardoz jak to robic i narzeka na sprzeglo, a mi sciagnieceie i zalozenie sprzegla zajmuje niecale 5min i ani troche wysiłku, za pomocą sciskow :)
KOMAR'74
Suzuki GSXR 1000 K5
BMW E32 735i
ronio
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1941
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:59
Lokalizacja: Szczytno

Postprzez TeKeR » 1 paź 2007, o 18:27

No świetny post :wink: ładnie wszystko wytłumaczyłeś :D
Myślałem że ten silnik jest bardziej skąplikowany :shock: :]
Ogar 200 sprzedany
Simson S51 ;>
Simson S71 (bedzie stska)
Motorynka Pony sprzedana
Shineray Pro 50 sprzedana
Honda NSR JC20 POWER ;]
A+B Zdane ;D
Suzuki GSXR 600 K4 mniam
Avatar użytkownika
TeKeR
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 264
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 00:23
Lokalizacja: Mielec

Postprzez pawel15 » 1 paź 2007, o 18:30

ronio napisał(a):mi sciagnieceie i zalozenie sprzegla zajmuje niecale 5min i ani troche wysiłku, za pomocą sciskow :)

Mi też :]
**Wiele serc, jedno bicie ::: WSK ::: ponad życie**
Prawko B zdane :)!!!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
pawel15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
Lokalizacja: Dąbie

Postprzez Koner » 1 paź 2007, o 18:31

Bardzo dobrze napisany i zrozumiały tutorial.Myślę że dla wszystkich będzie to zrozumiałe :) I na pewno się przyda :P
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez endek » 1 paź 2007, o 19:05

ronio napisał(a):Wysłałem Ci 6 gotowych linkow, jedynie skopiowac i wrzucic do tematu. Mogłbyś jeszcze dodac jak zdjac i zalozyc sprzelgo, duzo osob nie wie zabardoz jak to robic i narzeka na sprzeglo, a mi sciagnieceie i zalozenie sprzegla zajmuje niecale 5min i ani troche wysiłku, za pomocą sciskow :)


no ronio tak moze być :) a co do fotek to 4 mi przesłałes a nie 6 pozdro i dzieki za fotki do tematu :wink:

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Marcek » 1 paź 2007, o 19:09

Świetny post, oby mi się kiedyś przydał :D
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez KLINAR » 1 paź 2007, o 22:35

Marcek napisał(a):oby mi się kiedyś przydał

Marcek planujesz kupno WSK 125 :>
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
KLINAR
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2027
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
Lokalizacja: Starogard Gdański

Postprzez Marcek » 2 paź 2007, o 15:51

Napisałem "oby" :) Jak będzie kasa i przyzwoita "Wieśka" z papierami, to dlaczego nie? Z tym, że na razie nie ma ani środków ani motocykla :D
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Pawel1313 » 4 paź 2007, o 14:56

(przy odkrecaniu należy pamietac ze jest tam LEWY GWINT wiec odkrecamy nakretke odwrotnie ze wskazówkami zegara) Tą nakrętkę odkręcamy w prawą stroną.

czyli zgodnie ze wskazówkami zegara
Pawel1313
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 27 sie 2007, o 13:13
Pojazdy: Fiat Bravo 1.9JTD, Derbi Senda X-Treme R

Postprzez pierdlik » 4 paź 2007, o 15:10

Przypomniało mi sie coś jak prę lat temu rozbierałem sprzęgł przy Wusce 125. Przy wyjmowaniu pierścienia pękł mi prowizoryczny ściskacz co go zrobiłem i jak wywalił to blaszkę mi w łeb to aż mnie przyćmiło :D od tamtej pory zawsze uwarzyłem przy rozbierani sprzęgła żeby dobrze docisnąć je i umocować przy wyciąganiu pierścienia bo z tym nie ma żartów. :mrgreen:
pierdlik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 192
Dołączył(a): 14 sie 2007, o 03:13
Lokalizacja: Nockowa

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 259 gości