Jesli zamierzamy rozebrać silnik w ,,mak'' to najlepiej jest go wyjąc z ramy i dokładnie go wytrzeć bądz przemyć (najlepiej ropownica pod ciśnieniem ,ropa bądz rozpuszczalnikiem
1.Odkręcamy gaznik który znajduje się na szyjce cylindra potem prawy dekiel prawy odkręcamy zebatke,potem koło zamachowe(aby je ściągnąc nalezy posadac ściągacz(łatwo go zrobić samemu 2 sruby M6 i kawałek plaskownika(przewiercić dwie dziurki,na odległość jaka jest w kole magnesowym)),podem zdjąc klin najlepiej to doczepić go do magnesu koła wtedy nigdzie nie zginie
nastepnie odkreacy iskrownik,przymocowany jest na 3 srubach M6
i dekielek od wałka zdwaczego jest na 4 srubkach (chyba M4 albo M5)
i prawy bok juz jest z głowy
teraz góre wiec odkrecamy głowice 4 sruby M7 (chyba czyli na 11mm klucz),głowice w celu ułatwiena zdejmowania mozeb podważyć srubokrętem,tak samo należy zdjac równiez cylinder
a aby tłok wyjac należy z jedej strony należy wyjąc zabezpieczenia które trzymają sworzen przed wysunieciem i trzeba wybic sworzeń .
Następnie zabieramy sie za lewą strone odkrecamy lewą dekiel (trzma sie on na 5 srubach M6) aby go wyjąc nalezy lekko podwadzic srubokrętem(trzeba z czuciem a nie jak inni ze wbijąją srubokręt przez co potem leje sie olej)
Następnie wymontowujemy sprzegło (musimy docisnąć dekielek sprzegła i następnie wyciagnąc pierscien zabezpieczający potem wymontowujemy spręzyny a następnie tarczki sprzeglowe,następnie odkrecamy kosz sprzeglowy aby zablokowac kosz należy włożyć pomiedzy łancuch a kosz sprzegłowy kowałek drewienka (przy odkrecaniu należy pamietac ze jest tam LEWY GWINT wiec odkrecamy nakretke odwrotnie ze wskazówkami zegara)
tak samo odkrecamy zebatke na wale tyle tylko ze tam jest juz normalny gwnit czyli lewy
po wyciagniecu sprzegła należy wyjąc ten wałek startera oraz półksiezyc wraz z blaszką i spreżyną
Teraz należy tylko odkrecic wszsytkie sruby dookoła silnika aby móc rozpołowić kartery,potem pukamy przez drwno w jedną cześć kartera a za drugą ociągamy jesli idzie rozpoławianie lekko to możemy wspomóc sie również srubokretem aby rozpołowic silnik
Potem wybijamy wał z kartara(łożysk na których sie trzyma) w tym celu najpierw od strony wybijania nalezy zakrecić nakrętke równo z oską wału w celu aby gwint na wale sie nie zbił i nalezy wybijac go najlpiej przez ołów,aluminium bądz drewnieko
nastepnie wymontowujemy mechanizm od zmiany biegów oraz wałki z na których znajdują sie tryby ,ale przez ich rozebraniem nalezy zapamietac aby przy składaniu silnika ich nie pomieszać bo niektóre tryby pasuja na oba wałki
teraz tylko jeszcze wybijamy wybijamy uszczeniacze i łożyska
A czynnosci w składaniu prawie te same tylko w odwrotej kolejnosci
demontowanie sprzegła wiec należy najlepiej do tej czynnosci użyc sruby stolarskiej scisnac sprzegło(dekielek)(tak aby zostały zacisniete spreżyny i dekielek sie wcisnie i wtedy mozna wyjąć pierscien zabezpieczający najlepiej podwazyć sruboktretem i pierscien od razu powien wyskoczyć z rowka kótry jest w koszu sprzegłowym
ja to przy zejmowaniu sprzegła to wciskam stelem młotka a pierscien zakłądam dookała kombinerkami ale tamten sposób łatwiejszy
demontaż silnika WSK 125
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 37
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
demontaż silnika WSK 125
Ostatnio edytowano 1 paź 2007, o 19:03 przez endek, łącznie edytowano 2 razy
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
ronio napisał(a):Jak by co to kadzaf mozesz jeszcze uzupelnic swoj tutorial o dokladniejsze fotki z rozbierania silnika, mam je bo robilem przy rozkladaniu
ok ronio jak mozesz to przeslij mi na pw linki do zdjęc lub w załoczniku na maila pozdro
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Bardzo konkretny tutorial . Pochwała się należy.
P.S: Tez mam taki malutki śrubokręcik Sthil(chyba tak się pisze) .
P.S: Tez mam taki malutki śrubokręcik Sthil(chyba tak się pisze) .
- pawel15
- MotoManiak
- Posty: 1790
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
- Lokalizacja: Dąbie
Wysłałem Ci 6 gotowych linkow, jedynie skopiowac i wrzucic do tematu. Mogłbyś jeszcze dodac jak zdjac i zalozyc sprzelgo, duzo osob nie wie zabardoz jak to robic i narzeka na sprzeglo, a mi sciagnieceie i zalozenie sprzegla zajmuje niecale 5min i ani troche wysiłku, za pomocą sciskow
KOMAR'74
Suzuki GSXR 1000 K5
BMW E32 735i
Suzuki GSXR 1000 K5
BMW E32 735i
- ronio
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 1941
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:59
- Lokalizacja: Szczytno
No świetny post ładnie wszystko wytłumaczyłeś
Myślałem że ten silnik jest bardziej skąplikowany
Myślałem że ten silnik jest bardziej skąplikowany
Ogar 200 sprzedany
Simson S51 ;>
Simson S71 (bedzie stska)
Motorynka Pony sprzedana
Shineray Pro 50 sprzedana
Honda NSR JC20 POWER
A+B Zdane ;D
Suzuki GSXR 600 K4 mniam
Simson S51 ;>
Simson S71 (bedzie stska)
Motorynka Pony sprzedana
Shineray Pro 50 sprzedana
Honda NSR JC20 POWER
A+B Zdane ;D
Suzuki GSXR 600 K4 mniam
-
TeKeR - MotoManiak
- Posty: 264
- Dołączył(a): 29 sie 2007, o 00:23
- Lokalizacja: Mielec
ronio napisał(a):mi sciagnieceie i zalozenie sprzegla zajmuje niecale 5min i ani troche wysiłku, za pomocą sciskow
Mi też
- pawel15
- MotoManiak
- Posty: 1790
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
- Lokalizacja: Dąbie
Bardzo dobrze napisany i zrozumiały tutorial.Myślę że dla wszystkich będzie to zrozumiałe I na pewno się przyda
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
ronio napisał(a):Wysłałem Ci 6 gotowych linkow, jedynie skopiowac i wrzucic do tematu. Mogłbyś jeszcze dodac jak zdjac i zalozyc sprzelgo, duzo osob nie wie zabardoz jak to robic i narzeka na sprzeglo, a mi sciagnieceie i zalozenie sprzegla zajmuje niecale 5min i ani troche wysiłku, za pomocą sciskow
no ronio tak moze być a co do fotek to 4 mi przesłałes a nie 6 pozdro i dzieki za fotki do tematu
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Marcek napisał(a):oby mi się kiedyś przydał
Marcek planujesz kupno WSK 125
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
- KLINAR
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 2027
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Napisałem "oby" Jak będzie kasa i przyzwoita "Wieśka" z papierami, to dlaczego nie? Z tym, że na razie nie ma ani środków ani motocykla
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
(przy odkrecaniu należy pamietac ze jest tam LEWY GWINT wiec odkrecamy nakretke odwrotnie ze wskazówkami zegara) Tą nakrętkę odkręcamy w prawą stroną.
czyli zgodnie ze wskazówkami zegara
czyli zgodnie ze wskazówkami zegara
- Pawel1313
- MotoManiak
- Posty: 121
- Dołączył(a): 27 sie 2007, o 13:13
- Pojazdy: Fiat Bravo 1.9JTD, Derbi Senda X-Treme R
Przypomniało mi sie coś jak prę lat temu rozbierałem sprzęgł przy Wusce 125. Przy wyjmowaniu pierścienia pękł mi prowizoryczny ściskacz co go zrobiłem i jak wywalił to blaszkę mi w łeb to aż mnie przyćmiło od tamtej pory zawsze uwarzyłem przy rozbierani sprzęgła żeby dobrze docisnąć je i umocować przy wyciąganiu pierścienia bo z tym nie ma żartów.
- pierdlik
- MotoManiak
- Posty: 192
- Dołączył(a): 14 sie 2007, o 03:13
- Lokalizacja: Nockowa
Posty: 37
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 259 gości