K60B - otwory mocujące

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

K60B - otwory mocujące

Postprzez Marcin1993 » 6 paź 2007, o 21:50

Wszyscy wiemy, że aby gaźnik K60B nadał się do Komara czy też Rometa, należy trochę rozwiercić otwory mocujące.

Otóż zaczął mnie zastanawiać fakt czy wszyscy robią to tak jak należy, bo i w tym przypadku tkwi niewielka filozofia.

Do rzeczy. Odkręciłem dziś gaźnik. Miał on ledwo co powiększone otwory na mocowania, aby tylko można go było zakręcić. Jednak w takim przypadku, nie uzyskamy jego maksymalnej mocy.

Gardziel w cylindrze nie jest położona centralnie, lecz trochę niżej:

[img][570:500]http://www.motomaniacy.com/images/k1.jpg[/img]

Natomiast K60B ma centralnie położoną gardziel.

Więc nie jest trudno się domyślić, że nie stykają się równo, przez co tracimy na przepustowości, a więc na mocy.

Także - należy znacząca powiększyć otwory mocowanie K60B - oczywiście uważając żeby nie były zbyt cienkie, aby się nie złamały.

Zrobiłem to gwintownikiem - pierw M9, następnie M10, kładąc nacisk na powiększenie w stronę góry, aby gaźnik "opadł":

Obrazek

Co chwilę sprawdzałem ile mi zostało, aby idealnie dopasować:

Obrazek

Całość skręciłem, odpaliłem i mogłem się cieszyć lepszą charakterystyką silnika. Względem cylindra jest niżej o około 1,5-2 mm.

Być może dla niektórych jest to oczywiste, ale od tego jest forum, aby także podstaw nauczyć :)

Zdjęcia niewyraźne, ale swego czasu nie miałem jeszcze dobrego aparatu.
Ostatnio edytowano 20 mar 2008, o 11:31 przez Marcin1993, łącznie edytowano 1 raz
Marcin1993
 

K60B - otwory mocujące

Postprzez Pani Kontekstowa » 6 paź 2007, o 21:50

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Mateusz » 6 paź 2007, o 22:02

Faktycznie, wiele osób tak zrobiło, ale nikt o tym nigdy nie wspomniał.
Ja w swoim 025 zrobiłem inaczej. Podczas powiększania dolotu w cylindrze (z 12 na 15 mm) skupiłem się na piłowaniu górnej części dolotu, tak aby cylinder zgrał się z gaźnikiem.

Muszę przyznać, że Twoja metoda jest znacznie praktyczniejsza i łatwiejsza. W nowym cylku od 019 gardziel powiększę na tokarce, a nie tak jak wcześniej ręcznie :yes:

Marcin
należy Ci się pochwała :wink:
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez Marcin1993 » 6 paź 2007, o 22:04

Mateusz napisał(a):Podczas powiększania dolotu w cylindrze (z 12 na 15 mm)


Dodam, że cylinder o poj. 60 miał od razu dolot 15-16 mm.

Mateusz napisał(a):Marcin należy Ci się pochwała


Ustaliliśmy z Piotrkiem, że bez sensu jest, abyśmy dawali sobie pochwały :)
Marcin1993
 

Postprzez Mateusz » 6 paź 2007, o 22:07

Marcin napisał(a):Dodam, że cylinder o poj. 60 miał od razu dolot 15-16 mm.


Faktycznie zapomniałem, że teraz przy nowych cylindrach, jest to w "standardzie" :)
A czy kanały są też gładkie? Czy takie chropowate?
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez Marcin1993 » 6 paź 2007, o 22:11

Kanał dolotowy jest niestety chropowaty, kanały płuczące są gładkie.
Marcin1993
 

Postprzez Wojteeek » 6 paź 2007, o 22:35

A nie istnieje mozliwosc "rozwalenia" gaznika przy tym ? Odrazu mozna gwintownikiem atakowac czy pierwsze cos pilnikiem ?
Wojteeek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2059
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 15:23

Postprzez Marcin1993 » 6 paź 2007, o 22:37

Możliwość rozwalenia istnieje zawsze. Jeśli będziemy się ostrożnie i delikatnie obchodzić, wszystko będzie w porządku. Ja od razu atakowałem gwintownikiem. Dla bezpieczeństwa lepiej zacząć od M8.
Marcin1993
 

Postprzez Marcek » 7 paź 2007, o 09:59

Dobrze Marcin, że o tym napisałeś. Rzeczyiwście bez rozpiłowania powstaje próg.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Adi.G. » 7 paź 2007, o 11:07

a ja nie rozpiłowywałem gaźnika ani cylindra przy zgrywaniu tych części.

Kupiłem uszczelkę bakielitową od simsona

http://www.agmot.pl/sklep.php?s=USZCZEL ... kod=0&k=36

Ponieważ otwór ma dużą średnicę pomyślałem że idealnie zgra cylinder i gaźnik, więc:

Obrazek

I nie zapomnijcie o dodaniu pomiędzy bakielitową uszczelkę papierowych uszczelek zrobionych na wzór bakieliwowej od simsona.
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Pawlus » 7 paź 2007, o 11:10

moim zdaniem zastosowanie tej uszczelki nic nie zmienia, mam podobnie u siebie, i chyba rozpiluje swoje mocowania. Czy widac wyrazna poprawę w pracy silnika / osiągach?
Avatar użytkownika
Pawlus
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 738
Dołączył(a): 17 kwi 2007, o 17:32
Lokalizacja: DOA

Postprzez Adi.G. » 7 paź 2007, o 11:13

ja nie będe rozpiłowywał bo mi się idealnie spasowała ta bakielitowa z k60b, a też mi szkoda gaźnika jak by mi coś pękło lub urwało się podczas użytkowania (poprzez osłabione ucha od przykręcania do cylindra)
Ostatnio edytowano 1 lut 2008, o 18:19 przez Adi.G., łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Marcin1993 » 7 paź 2007, o 11:44

Dlatego aby gaźnik był dobrze przykręcony i siły zostały równomiernie rozłożone, należy zastosować jak największe podkładki. Gaźnik jest wykonany solidnie i nie wydaje mi się żeby mogło się coś urwać przy powiększeniu otworów do stopnia widocznego na zdjęciu. Poprawę mocy da się odczuć.
Marcin1993
 

Postprzez pierdlik » 7 paź 2007, o 12:43

Marcin napisał(a):Dodam, że cylinder o poj. 60 miał od razu dolot 15-16 mm.


Co z tego że maja dolot 15 czy tez 16mm ja w środku dalej jest zwężka na 12-13mm :( przyglądnijcie ze dobrze tym cylindrom poj. 60cm(55cm) a sami stwierdzicie że tak jest. :(
pierdlik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 192
Dołączył(a): 14 sie 2007, o 03:13
Lokalizacja: Nockowa

Postprzez Mateusz » 7 paź 2007, o 12:57

pierdlik napisał(a):Co z tego że maja dolot 15 czy tez 16mm ja w środku dalej jest zwężka na 12-13mm :( przyglądnijcie ze dobrze tym cylindrom poj. 60cm(55cm) a sami stwierdzicie że tak jest. :(


Najistotniejszy jest początek - aby dobrze wchodził na obroty przy gaźniku k60b musi być powiększony do 15 mm.
Ostatnio edytowano 7 paź 2007, o 21:04 przez Mateusz, łącznie edytowano 1 raz
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez Koner » 7 paź 2007, o 18:20

Ja u siebie w k60b troszęczkę powiększyłem te mocowania pilnikiem ale teraz jak pojadę znowu na działkę to skorzystam Piotrek z twojej metody :) I zobaczymy,może będzie jeszcze lepiej :D
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 289 gości