Wszyscy wiemy, że aby gaźnik K60B nadał się do Komara czy też Rometa, należy trochę rozwiercić otwory mocujące.
Otóż zaczął mnie zastanawiać fakt czy wszyscy robią to tak jak należy, bo i w tym przypadku tkwi niewielka filozofia.
Do rzeczy. Odkręciłem dziś gaźnik. Miał on ledwo co powiększone otwory na mocowania, aby tylko można go było zakręcić. Jednak w takim przypadku, nie uzyskamy jego maksymalnej mocy.
Gardziel w cylindrze nie jest położona centralnie, lecz trochę niżej:
[img][570:500]http://www.motomaniacy.com/images/k1.jpg[/img]
Natomiast K60B ma centralnie położoną gardziel.
Więc nie jest trudno się domyślić, że nie stykają się równo, przez co tracimy na przepustowości, a więc na mocy.
Także - należy znacząca powiększyć otwory mocowanie K60B - oczywiście uważając żeby nie były zbyt cienkie, aby się nie złamały.
Zrobiłem to gwintownikiem - pierw M9, następnie M10, kładąc nacisk na powiększenie w stronę góry, aby gaźnik "opadł":
Co chwilę sprawdzałem ile mi zostało, aby idealnie dopasować:
Całość skręciłem, odpaliłem i mogłem się cieszyć lepszą charakterystyką silnika. Względem cylindra jest niżej o około 1,5-2 mm.
Być może dla niektórych jest to oczywiste, ale od tego jest forum, aby także podstaw nauczyć
Zdjęcia niewyraźne, ale swego czasu nie miałem jeszcze dobrego aparatu.
K60B - otwory mocujące
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
K60B - otwory mocujące
Ostatnio edytowano 20 mar 2008, o 11:31 przez Marcin1993, łącznie edytowano 1 raz
- Marcin1993
Faktycznie, wiele osób tak zrobiło, ale nikt o tym nigdy nie wspomniał.
Ja w swoim 025 zrobiłem inaczej. Podczas powiększania dolotu w cylindrze (z 12 na 15 mm) skupiłem się na piłowaniu górnej części dolotu, tak aby cylinder zgrał się z gaźnikiem.
Muszę przyznać, że Twoja metoda jest znacznie praktyczniejsza i łatwiejsza. W nowym cylku od 019 gardziel powiększę na tokarce, a nie tak jak wcześniej ręcznie
Marcin należy Ci się pochwała
Ja w swoim 025 zrobiłem inaczej. Podczas powiększania dolotu w cylindrze (z 12 na 15 mm) skupiłem się na piłowaniu górnej części dolotu, tak aby cylinder zgrał się z gaźnikiem.
Muszę przyznać, że Twoja metoda jest znacznie praktyczniejsza i łatwiejsza. W nowym cylku od 019 gardziel powiększę na tokarce, a nie tak jak wcześniej ręcznie
Marcin należy Ci się pochwała
- Mateusz
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 3683
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
- Lokalizacja: WM 6668A
Marcin napisał(a):Dodam, że cylinder o poj. 60 miał od razu dolot 15-16 mm.
Faktycznie zapomniałem, że teraz przy nowych cylindrach, jest to w "standardzie"
A czy kanały są też gładkie? Czy takie chropowate?
- Mateusz
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 3683
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
- Lokalizacja: WM 6668A
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
a ja nie rozpiłowywałem gaźnika ani cylindra przy zgrywaniu tych części.
Kupiłem uszczelkę bakielitową od simsona
http://www.agmot.pl/sklep.php?s=USZCZEL ... kod=0&k=36
Ponieważ otwór ma dużą średnicę pomyślałem że idealnie zgra cylinder i gaźnik, więc:
I nie zapomnijcie o dodaniu pomiędzy bakielitową uszczelkę papierowych uszczelek zrobionych na wzór bakieliwowej od simsona.
Kupiłem uszczelkę bakielitową od simsona
http://www.agmot.pl/sklep.php?s=USZCZEL ... kod=0&k=36
Ponieważ otwór ma dużą średnicę pomyślałem że idealnie zgra cylinder i gaźnik, więc:
I nie zapomnijcie o dodaniu pomiędzy bakielitową uszczelkę papierowych uszczelek zrobionych na wzór bakieliwowej od simsona.
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
moim zdaniem zastosowanie tej uszczelki nic nie zmienia, mam podobnie u siebie, i chyba rozpiluje swoje mocowania. Czy widac wyrazna poprawę w pracy silnika / osiągach?
-
Pawlus - Zwycięzca konkursu
- Posty: 738
- Dołączył(a): 17 kwi 2007, o 17:32
- Lokalizacja: DOA
ja nie będe rozpiłowywał bo mi się idealnie spasowała ta bakielitowa z k60b, a też mi szkoda gaźnika jak by mi coś pękło lub urwało się podczas użytkowania (poprzez osłabione ucha od przykręcania do cylindra)
Ostatnio edytowano 1 lut 2008, o 18:19 przez Adi.G., łącznie edytowano 1 raz
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Marcin napisał(a):Dodam, że cylinder o poj. 60 miał od razu dolot 15-16 mm.
Co z tego że maja dolot 15 czy tez 16mm ja w środku dalej jest zwężka na 12-13mm przyglądnijcie ze dobrze tym cylindrom poj. 60cm(55cm) a sami stwierdzicie że tak jest.
- pierdlik
- MotoManiak
- Posty: 192
- Dołączył(a): 14 sie 2007, o 03:13
- Lokalizacja: Nockowa
pierdlik napisał(a):Co z tego że maja dolot 15 czy tez 16mm ja w środku dalej jest zwężka na 12-13mm przyglądnijcie ze dobrze tym cylindrom poj. 60cm(55cm) a sami stwierdzicie że tak jest.
Najistotniejszy jest początek - aby dobrze wchodził na obroty przy gaźniku k60b musi być powiększony do 15 mm.
Ostatnio edytowano 7 paź 2007, o 21:04 przez Mateusz, łącznie edytowano 1 raz
- Mateusz
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 3683
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
- Lokalizacja: WM 6668A
Ja u siebie w k60b troszęczkę powiększyłem te mocowania pilnikiem ale teraz jak pojadę znowu na działkę to skorzystam Piotrek z twojej metody I zobaczymy,może będzie jeszcze lepiej
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 289 gości