Wybijanie tuleji 223

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Wybijanie tuleji 223

Postprzez Conqeror » 7 paź 2007, o 12:24

Silnik jawki dysponuje cylindrem który ma wyprasowaną żeliwną tuleję. Obecnie produkowane cylindry są zwykła fuszerką. Często kupowane 60 nie są dobre. Dlaczego na zajechanej czeskiej 50tce jawka rozwija prędkość 72 km/h a zaś na polskiej 60tce jedynie 67- 68 km/h? Odpowiedź jest prosta. Kanały są mniejsze oraz występują różnego rodzaju progi między częścią aluminiową a żelazną na okienkach. Aby skorygować te nierówności najlepiej wybić tulej, równie dobrze można kanały poszerzyć by uzyskać większą moc . Poszerzania kanałów płuczących bez wybijania tuleji jest po prostu nie możliwy , albo bardzo pracochłonny . Szybciej nam się to znudzi niż zdołamy wyciąć 0,5 mm .

Oto sposób jak wybić tulej :
Zależności jaki mamy cylinder polski i czeski , warto go nieco podgrzać . Choć w czeskim możemy wybijać na zimno i i tka wychodzi lepiej niż polski podgrzewany.
Zwykła kuchenka gazowa wystarczy :

Obrazek

Po 10 minutach bierzemy cylek na wcześniej przygotowane imadło. Aluminiowa część musi się opierać na szczękach imadła . Następnie szukamy odważnika, najlepiej 2kg bo idealnie równo osiądzie na nóżkach tuleji . Uwaga nawalanie młotkiem bez wcześniej przygotowanego odważnika daje 100 % ułamanie się nóżek !!

Obrazek

Bierzemy dość ciężki młot i nawalamy w odważnik , trzymając wszystko by nie podskakiwało .

Obrazek

Tulej czeska już po kilku uderzeniach wyjdzie zaś polska gdyż jest
chropowata ni *** . Trzeba mocno napierd… by zaczęła wychodzić :

Obrazek

Walimy, walimy aż dojdziemy do momentu iż tulej się schowa w aluminiowym cylku :

Obrazek

Teraz bierzemy jakaś tulej od zniszczonego cylindra . Może być od rometa, komara, nawet jawki i sismona. Tylko te 2 ostatnie musimy trochę obtoczyć bo są praktycznie idealne wiec wraz z wybijaniem będziemy wbijać 2gą tulej.
Należy założyć tłok by lekko wystawał potem bierzemy tulej pobijającą i nakładamy

Obrazek

Obrazek


Przez odważnik albo bezpośrednio bijemy aż do momentu puki nie wyjdzie

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Następnie należy zabrać obydwa elementy do obróbki . Najlepiej by był to schemat wdł. Tomasza Sałka bądź też możemy poszerzyć do wielkości oryginalnych.

Wrazei jakis pytań to pisać
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Wybijanie tuleji 223

Postprzez Pani Kontekstowa » 7 paź 2007, o 12:24

Pani Kontekstowa
 

Postprzez adrian » 7 paź 2007, o 13:39

super pochwała się należy :wink:
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Postprzez endek » 7 paź 2007, o 13:53

noi ciezko wychodzi tuleja? ale w niekażdym cylkiem tak sie da zrobić (bowiem w kazdej chwili moze tuleja pęknąc bo to wkońcu zeliwo twarde ale kruche :) )

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Adi.G. » 7 paź 2007, o 14:25

Jak wybijałem tuleje z simsona było gładko, gorzej było z ponownym wbiciem, nistety popełniłem mały błąd i tuleja pękła.
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Conqeror » 7 paź 2007, o 14:45

jak juz mówiłem to skończyłem 1 cylinder . Jak wbiłem ? Proste przez odważnik . I posmarowałem olejem tulej
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez pawel15 » 7 paź 2007, o 15:03

A ja mam takie pytanie- jakiego młotka używałeś Conqeror? Chodzi mi o jego wagę :).
**Wiele serc, jedno bicie ::: WSK ::: ponad życie**
Prawko B zdane :)!!!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
pawel15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
Lokalizacja: Dąbie

Postprzez Piotrek » 7 paź 2007, o 19:29

Po pięknie chłopie to napisałeś :-)

P.S. Zlikwiduj te przekleństwa a będzie idealnie.
Avatar użytkownika
Piotrek
@admin
@admin
 
Posty: 3689
Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
Pochwały: 10
Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing

Postprzez Conqeror » 7 paź 2007, o 19:44

Chyba 1 kilogramowego.

A oto przerobiony cylek :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez endek » 7 paź 2007, o 19:46

co dzis go wijałeś :D

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Conqeror » 7 paź 2007, o 19:48

nie ten zrobiłem wcześniej jakieś 2 tygodnie temu, ale tulej wbiłem tydzień temu .

A dzis z polskeigo wybijałem , ale jeszcze nie skonczyłem . Musze poczekać aż starsza pójdzie do pracy to wezme na kuchenke cylnider
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez Konrad » 7 paź 2007, o 19:49

Jo to bych chcioł tako javka, kanały sa proste żadne zakręty i zawijasy :) Czy próbował juz ktoś zrobic tak w romecie?dokładnie to 023
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Conqeror » 7 paź 2007, o 19:51

Cylek rometa posiada taki próg na środku tuleji . Byś musiał wywiercić od góry taki okrąg dookoła tuleji i wtedy by wyszła
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez endek » 7 paź 2007, o 19:52

Conqeror zapomniałes jeszcze sfazowac okna (aby pierscienie nie zdzierały sie szybko)

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Konrad » 7 paź 2007, o 20:11

Czyli niedam rady jej wybic :hmm:
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Koner » 7 paź 2007, o 20:14

Można zrobić tak jak napisał Conqeror ale pewnie później nie da jej się wsadzić. :) Chyba że się mylę? :)
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 148 gości