Ustawianie zapłonu 223

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Ustawianie zapłonu 223

Postprzez Conqeror » 7 paź 2007, o 22:19

Poprawne ustawienie zapłonu w silnik jawki nie jest zbyt skomplikowane. Na początku należy ustawić tłok w najwyższym położeniu lub minimalnie przed.

Obrazek

W tym momencie krzywka powinna dopiero co rozwierać przerywacz, co widać na zdjęciu następnym :

Obrazek

Następnie przesuwamy krzywkę trochę dalej czyli na środku i na szczelinomierzu ustawiamy 0,5 mm.

Obrazek

Pasek szczelinomierza wkładamy w otwierający się przerywacz a następnie luzujemy śrubkę śrubokrętem pozwalamy się zacisnąć przerywaczowi i znowu skręcamy .

Obrazek

Zapłon możemy przyspieszać i opóźniać bez obawy ze nam się przerywacz przestawi. Najlepiej wieniec ustawić na środku, a potem kombinować. Jeśli silnik nie ma wogle mocy to należy go przyśpieszyć przestawiając wieniec w lewą stronę. Objawy są takei iż odpalimy motor ale jak wskoczymy na niego to wogle nie będzie jechał a nawet gasł. Jeśli silnik się mocno grzeje można go przestawić trochę w prawo. Tutaj następuje metoda prób i błędów . Samo zapalenie to ustawienie dobrej przerwy na przerywaczu. Jeśli motor odpala praktycznie od kopa lecz przy wyższych obrotach nagle gaśnie to znaczy że przerwa jest za duża. Należy minimalnie zmniejszyć. Natomiast jeśli motor odpala z popychu i gaśnie na niskich oznacza to iż jest za mała przerwa. Najbardziej odpowiednia jest 0,5 mm na przerywaczu . Tyle samo można dać na świecy.
Częstym problemem jest pokazywanie się iskry na przerywaczu . Przeważnie powoduje to efekt taki że silnik przerywa lub wogle nie pali . By to usunąć wystarczy wyczyścić przerywacz z brudów, olejów itp.. Jeśli nadal to nie pomaga a iskrzenie jest intensywne należy wymienić kondensator. Brak kondensatora lub przerwany kabel powoduje brak iskry. Czasem wystarczy sprawdzić kable , zmienić świece niż regulować cokolwiek . Przy dobrej regulacji zapłon i wyborze dobrej świecy możemy cieszyć się odpalaniem dosłownie z ręki .

Może krótkie ale myśle że czytelne
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Ustawianie zapłonu 223

Postprzez Pani Kontekstowa » 7 paź 2007, o 22:19

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Koner » 7 paź 2007, o 22:24

Jak najbardziej czytelne i na pewno się przyda dużej liczbie użytkowników bo ostatnio dużo osób na forum ma problem z ustawieniem zapłonu.Ja myślę że teraz wszyscy już będą wiedzieli jak to się robi bo post jest bardzo dobrze napisany. :)
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Piotrek » 7 paź 2007, o 22:25

Nooo nareszcie tutek o regulacji zapłonu w Czechosłowaku :-)
Avatar użytkownika
Piotrek
@admin
@admin
 
Posty: 3689
Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
Pochwały: 10
Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing

Postprzez Conqeror » 7 paź 2007, o 22:25

Myśle że te zdjecia do Tekera lepjej dojdą niż seria "mądrych słów" .
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez Koner » 7 paź 2007, o 22:28

Jedynym problemem może być szczelinomierz,bo nie każdy go posiada ale przerwę można zawsze ustawić na oko. :D Każdy mniej więcej wie ile to jest 0,5 mm. :)
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Alonzo » 8 paź 2007, o 06:39

na oko w jawce nie idzie musi byc prawie idealnie jawka jest czulana tym punkcie :P
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez bi-jay » 8 paź 2007, o 10:45

ale alonzo nie prawda ja na oko ustawiam w każdym sprzęcie jaki mi w łapy wpadnie i każdy chodzi nawet moja jawka
Avatar użytkownika
bi-jay
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1413
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:37
Lokalizacja: Strzepcz

Postprzez Piotrek » 8 paź 2007, o 13:44

Eeee

A ja myślę, że na naszym forum są sami profesjonaliści i nikt nie bawi się w ustawianie "na oko"
Avatar użytkownika
Piotrek
@admin
@admin
 
Posty: 3689
Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
Pochwały: 10
Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing

Postprzez bi-jay » 8 paź 2007, o 14:01

niestety ja tak ponieważ nie mam szczelinomierza
Avatar użytkownika
bi-jay
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1413
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:37
Lokalizacja: Strzepcz

Postprzez TeKeR » 8 paź 2007, o 14:12

No to dane napewno mi się przydadzą :D
Pochwałka słusznie przyznana.

Cena szczelinomieza to jakieś 2-3zł


Conqeror napisał(a):Myśle że te zdjecia do Tekera lepjej dojdą niż seria "mądrych słów" .


??
Ogar 200 sprzedany
Simson S51 ;>
Simson S71 (bedzie stska)
Motorynka Pony sprzedana
Shineray Pro 50 sprzedana
Honda NSR JC20 POWER ;]
A+B Zdane ;D
Suzuki GSXR 600 K4 mniam
Avatar użytkownika
TeKeR
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 264
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 00:23
Lokalizacja: Mielec

Postprzez bartek_00 » 8 paź 2007, o 19:22

Troche niewyrazne te fotki :) Ale tutek w miare zrozumialy chociaz film to by bylo cudo
Nic nie planuje
bartek_00
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 141
Dołączył(a): 5 cze 2007, o 16:35

Postprzez pawel615 » 8 paź 2007, o 21:16

ladnie napisane
jak bede mial juz wszystkie czesci to moze napisze o skladaniu skrzyni wsk 175
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2991
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

Postprzez Koner » 8 paź 2007, o 21:19

bartek_00 napisał(a):Troche niewyrazne te fotki :) Ale tutek w miare zrozumialy chociaz film to by bylo cudo


Bartek co w tych fotkach jest niewyraźnego?? :)
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez ronio » 29 lis 2007, o 21:58

Wtrącę od siebie, rozmawiałem z Alonzo i on mi tlumaczyl jak mam ustawić, napisal ze jak tlok jest maksymalnie w gorze wtedy platyynki mają byc maksymalnie otwarte, a tu jest napisane zze mają sie otwierac dopiero więc jak?
KOMAR'74
Suzuki GSXR 1000 K5
BMW E32 735i
ronio
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1941
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:59
Lokalizacja: Szczytno

Postprzez Koner » 29 lis 2007, o 22:08

W komarze jest tak że rozwarcie następuje na 3mm przed GMP,czyli analogicznie myśląc tu powinno być tak samo że jak tłok jest ileś tam mm przed GMP to przerywacz dopiero zaczyna się rozwierać.
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 354 gości