W większości MZ-tek zapłon ustawia się bardzo podobnie lub nawet tak samo.Różnicą jest kąt wyprzedzenia zapłonu.W MZ 150 TS wyprzedzenia zapłonu wynosi 3mm +/- 0,1mm.
Żeby dostac się do zapłonu należy odkręcić prawy dekiel silnika.jest on przykręcony jedna śrubą.
Jeśli już mamy zdjęty dekiel ujrzymy taki widok:
Po pierwsze musimy zdemontować przerywacz i dokładnie go wyczyścić gdyż zbiera się na nim pył i brud,przy okazji możemy czy nie jest wypalony na stykach.Do wyczyszczenia możemy użyć drobnego papieru ściernego.Jeśli styki są bardzo nadpalone należy przerywacz wymienić.Jeśli przerywacz jest zmieniony na nowy lub wyczyszczony to zakładamy go powrotem i regulujemy cały zapłon.
Przykręcamy płytkę do płyty głównej zespołu,pamiętając o tym że płytka z ośką młoteczka przykręcana jest tylko jedną śrubą.Druga śruba służy do regulacji. Następnie przymocowujemy płytkę przerywacza do zespołu prądnicy. Ustawiamy ją tak aby śruby mocujące były dokładnie w połowie wycięć w płytce.
Teraz przystępujemy do ustawienia przerwy.Dokręcamy wszystkie śrubki i kluczem 14 obracamy wałem tak aby przerywacz był rozwarty.Jeśłi już przerywacz jest maksymalnie rozwarty należy poluzować śrubkę i druga przekręcając w lewo lub w prawo ustawić odpowiednią przerwę która powinna wynosić 0,3mm.
Następnie musimy sprawdzić w którym momencie występuje zapłon.
Ja do tego celu użyłem miernika uniwersalnego który posiada sygnalizację przejścia.Podłączamy go pomiędzy zacisk na młoteczku przerywacza a masę.W odpowiednim momencie zapłonu miernik przestaje piszczeć czyli sygnalizować przejście.
Musimy ustawić tłok w GMP, w tym celu do głowicy wsadzamy coś do odmierzenia (może to być suwmiarka).Obserwujemy w jakim momencie zaczyna się rozwierać przerywacz,w przypadku MZ jest to gdy tłok znajduje się na 3mm przed GMP.Jeśli przerwa następuje później niż 3mm to przesuwamy płytkę w prawo,robimy to stopniowo pamiętając o dokręceniu śrubki mocującej po każdym przestawieniu.Jeżeli przerwa następuje później to postępujemy w odwrotny sposób niż wcześniej czyli przesuwamy płytkę w lewo.Jesli jeszcze coś jest nie tak to ustawiamy przerwę do tego momentu aż rozwarcie zacznie się na 3mm przed GMP.
Ponieważ nie miałem pod ręką suwmiarki w tym wypadku posłóżyłem sie małym śrubokrętem
Śruba zaznaczona na czerwono jest to śrubo mocująca natomiast ta zaznaczona na czarno służy do regulacji.
Narzędzia potrzebne do ustawienia zapłonu:
1.płaski śrubokręt.
2.miernik elektryczny
3.klucz płaski 14.
4.suwmiarka
5.szczelinomierz
Tekst został napisany przy małej pomocy Klinara (ustawienie przerwy na przerywaczu).Szczególy w moim temacie o Komarze i MZ.
Tekst został napisany tylko i wyłącznie dla www.motomaniacy.com Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autora zabronione.
Ustawienie zapłonu z MZ
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 9
• Strona 1 z 1
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
hehe widze że zdjecie z zaznaczonymi punktami przezemnie przydało sie Pozatym nie musiałeś pisać ze tekst został napisany przy mojej pomocy bo ameryki nei odkryłem, predzej czy pozniej sam wpadłbys na to Ale dzieki za pamiec Pozatym wszystko ładnie opisane, posiadacze WSK 175 równiez skorzystaja z tego poradnika ponieważ tam zapłon a scislej mowiac platynki ustawia sie tak samo
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
- KLINAR
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 2027
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Może i bym wpadł na to jak to się ustawia ale tak to już miałem pewność i wiedziałem że raczej kęcąc tymi śrubkami na pewno nic nie przestawię
A drugiego zdjęcia już nie przerabiałem tylko odnalazłem te w moim temacie i poprostu dałem opis co do czego
A drugiego zdjęcia już nie przerabiałem tylko odnalazłem te w moim temacie i poprostu dałem opis co do czego
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
no juz sporo o ustawianiu zaplonu
szkoda tylko ze niema fotek
[ Dodano: 29 Paź 2007, 21:41 ]
a sa
nie wczytaly mi sie
szkoda tylko ze niema fotek
[ Dodano: 29 Paź 2007, 21:41 ]
a sa
nie wczytaly mi sie
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
no racja tutek dobrze odpisany tyle tylko Koner jesli bys mógł to wspomóż go fotkami (bedą dodatkiem):wink:
pozdro
pozdro
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
Przyda się też posiadaczą IŻa, ponieważ prądnica od MZ pasuje idealnie do IŻa.
Zapraszamy do zaprezentowania pojazdu w forumowym serwisie - www.MotoAlbum.pl /Romet/K...M780/12830"> Zapraszamy do zaprezentowania pojazdu w forumowym serwisie - www.MotoAlbum.pl /Romet/K...M780/12830
-
Czeslaw666 - MotoManiak
- Posty: 86
- Dołączył(a): 17 lip 2007, o 16:43
- Lokalizacja: Jaworzyna Śląska
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 171 gości