Rzeczy do kupienia:
2 simmeringi 30x40x7
2 uszczelki 6x10x2 (lub dorabiamy je samemu)
2 nowe sprężyny amortyzatorów
Olej hydrauliczny(amortyzol) luz zastępczo gęsty olej silnikowy ( ja zastosowałem olej silnikowy który mój ojciec stosuje do forda)
Nowe gumy amortyzatorów jeśli stare są w złym stanie
Na sam początek demontujemy przednie koło i błotnik.
Później odkręcamy śrubę która znajduje się na samej górze laga i później w połowie, na takim zacisku. Po zdemontowaniu lagów mamy takie coś:
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155229-800.jpg[/img]
Następnie wkręcamy od góry śrubę i trzymając za lag pukamy młotkiem, aż się rozsuną nam amory na 2 części
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155230-800.jpg[/img]
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155231-800.jpg[/img]
Następnie zlewamy olej, jak na obrazku:
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155233-800.jpg[/img]
Później odwracamy amortyzator do góry nogami i widzimy nakrętkę
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155234-800.jpg[/img]
Bierzemy klucz nasadowy i odkręcamy ją, po tym schodzi nam górna część.
Następnie chwytamy za szczypcziki do segerów i wyciągamy seger
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155236-800.jpg[/img]
Wyciągamy wewnętrzną część amortyzatora
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155237-800.jpg[/img]
Następnie wykręcamy z sprężyn śruby sprężyn
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155238-800.jpg[/img]
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155240-800.jpg[/img]
Później wydłubujemy stare simeringi
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155241-800.jpg[/img]
I czyścimy wszystkie elementy z oleju
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155243-800.jpg[/img]
Porównanie zużycia sprężyn u góry nówka a dwie poniżej stare
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2007%5C12%5C28%5Cbikepics-1128987-800.jpg[/img]
Po wyczyszczeniu wszystkich elementów przygotowujemy wszytki do złożenia
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155245-800.jpg[/img]
Nakręcamy śruby na sprężyny
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155246-800.jpg[/img]
Po nakręceniu wygląda to tak
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155248-800.jpg[/img]
Następnie wsuwamy sprężyny na swoje miejsce
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155249-800.jpg[/img]
Zakładamy seger
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155236-800.jpg[/img]
Zakładamy nową uszczelkę
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155250-800.jpg[/img]
Nowy simmering po uprzednim nasmarowaniu go smarem
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155251-800.jpg[/img]
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155252-800.jpg[/img]
Nakładamy prowadnice na pręt
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155253-800.jpg[/img]
I skręcamy
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155254-800.jpg[/img]
Następnie wlewamy olej do amortyzatorów i ilości 36ml ( można więcej- wtedy będą twardsze, ja wlałem około 50ml)
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155257-800.jpg[/img]
Później zsuwamy całość
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155258-800.jpg[/img]
I na sam koniec zakładamy gumy i wkręcamy śruby od góry (aby przy transporcie nie rozsunęły się nam 2 części)
[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155259-800.jpg[/img]
Uwaga po zalaniu oleju nie odwracamy amortyzatorów, gdyż wyleje nam się olej !!)
I to na tyle
Tekst został opracowany specjalnie dla www.motomaniacy.com kopiowanie i rozpowszechnianie na innych stronach bez zgody autora zabronione !!!
Regeneracja przedniego zawieszenia SIMSON
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 41
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Regeneracja przedniego zawieszenia SIMSON
Ostatnio edytowano 2 sie 2008, o 23:52 przez Adi.G., łącznie edytowano 1 raz
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
szkoda że te od charta są deczko inaczej zbudowane ale i tak gratuluję tutka
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
-
Piotrek - @admin
- Posty: 3689
- Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
- Pochwały: 10
- Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing
Znając Adiego widać, że tutek profesjonalny . I widać tez na jednym zdjęciu "natchnienie" w razie jak by praca gorzej szła- tabaka .
OT:
Jakiego Forda ?
OT:
Adi.G. napisał(a):do forda
Jakiego Forda ?
- pawel15
- MotoManiak
- Posty: 1790
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
- Lokalizacja: Dąbie
@rek napisał(a):i to nie jedna tabaka :lol:
To chyba na wypadek gdyby prace całkowicie źle szły .
P.S: Adi jak coś to bez urazy .
- pawel15
- MotoManiak
- Posty: 1790
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
- Lokalizacja: Dąbie
oj Adi, Red bull, cherry, jakiś apricocik... no nieźle tabaczysz :lol: ja jak sobie niuchnąłem to aż mi sie zachciało kanały dorabiać :lol: więc niekoniecnie jak by prace nie szły, a może jako środek napędzający do działań :lol:
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
pawel15 napisał(a):Jakiego Forda ?
Mój tata ma Forda mondeo 1,6 '93
Co to tabaki no trzeba sobie nos czasem przeczyścić, bo tak z zatkanym nosem to praca mi nie idzie :lol: plus jeszcze zapaszek wisienek
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Adi.G. napisał(a):pawel15 napisał:
Jakiego Forda ?
Mój tata ma Forda mondeo 1,6 '93
Dobre bryczki mój tata też ma Mondeo też 1,6 16v ale 97 rok i kombi .
- pawel15
- MotoManiak
- Posty: 1790
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
- Lokalizacja: Dąbie
Posty: 41
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 224 gości