Konserwacja licznika

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Konserwacja licznika

Postprzez @rek » 27 sty 2008, o 16:49

Witam :D!

W tym tutorialu chcę opisać krok po kroku konserwację "rometowskiego" licznika (krótko mówiąc rozbiórkę i smarowanie :lol:) :)

Obrazek


Będziemy potrzebowali :

- płaski śrubokręt,
- wazelinę techniczną,
- wkrętarkę lub wiertarkę,
- olej (np. Hipol, jak u mnie:)) w sztrzykawce,

Obrazek

Teraz się bierzemy za robotę :lol: :

1. Odkręcamy linkę napędu licznika z lampy i plastikową nakrętkę od dołu (w tym celu najlepiej jest odchylić lampę do tyłu, żeby mieć lepszy dostęp).

2. Wyciągamy prędkościomierz z lampy, który po wyjęciu wygląda tak:

Obrazek

3. Następnie odginamy bardzo ostrożnie, za pomocą płaskiego śrubokręta (opierając go o uszczelkę i podważając) blaszkę, która mocuje szkiełko i wyciągamy ją :

Obrazek

4. Odkręcamy czarną nakrętkę z tyłu i wyciągamy bebechy :D :

Obrazek

5. Gdy wyczyścimy wnętrze licznika z pyłu i innego syfu, to przychodzi kolej na smarowanie, czyli kluczowy element "konserwacji" :d. Do tego posłuży nam wazelina techniczna i olej - wazeliną dokładnie smarujemy wszystkie zębatki i ślimaki, a kilka kropel oleju wlewamy do otworu na linkę i w inne miejsca, które nie damy radę nasmarować wazeliną (np. tam, gdzie przechodzi ośka wskazówki itd.).

Obrazek

6. Możemy przy okazji pomalować wskazówkę gdy będzie wyblaknięta jak u mnie (ale nie malowałem , bo nie miałem akurat czerwonej farbki Humbrola :)) czy przykleić wydrukowaną nową tarczę :).

7. Przychodzi kolej na test, czy w ogóle nasza praca przynosi efekt :lol: :
bierzemy wiertarkę lub wkrętarkę, w której mocujemy linkę prędkościomierza, oczywiście już wkręconą w licznik i włączamy na prawe obroty, jeżeli wraz ze zmianą obrotów wkrętarki wskazówka porusza się, to wszystko jest ok.

Obrazek

8. Teraz kolej na założenie obudowy, przykręcenie nakrętki i założenie szkiełka. Musimy śrubokrętem zacisnąć blaszkę na obwodzie korpusu licznika, aby mocno "siedziało" szkiełko i nie wypadało :

Obrazek

9. Zakładamy licznik do lampy i możemy cieszyć się już niezacinającym się prędkościomierzem :D

Pozdrawiam :D
Obrazek


Robię na zamówienie moduły zapłonowe oraz inne układy elektroniczne. Zainteresowanych zapraszam na pm lub gg :)
Avatar użytkownika
@rek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 356
Dołączył(a): 23 sie 2007, o 14:58
Lokalizacja: (Bestwinka)

Konserwacja licznika

Postprzez Pani Kontekstowa » 27 sty 2008, o 16:49

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Konik » 27 sty 2008, o 17:07

Bardzo ładny tutorial. myślę że należała by się pochwała :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Konik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5415
Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'

Postprzez Koner » 27 sty 2008, o 20:26

Tak szczegółowe konserwacji raczej często się nie wykonuje ale wszystko jest jasno i zrozumiale opisane.Można jeszcze dodać że przy okazji takiego rozkręcania można zmniejszyć przebieg i wtedy będzie wiadomo ile km zrobiliśmy np. w nowym sezonie :D :wink:
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez marcing17 » 27 sty 2008, o 20:45

albo po prostu linke wyczepic z kola, pod wiertarke na lewe obroty i jazda :D
///M42B18 136KM
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3722
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe

Postprzez @rek » 27 sty 2008, o 20:48

Też myślałem o cofnięciu licznika :D , ale uznałem że nie będę tak do końca go rozbierać, żeby przekręcić przebieg, bo uznałem że i tak go nie będę montował w mopedzie, z tego co wiem jest rozkalibrowany już :) . Ale w sumie i tak spróbuję go cofnąć :)
Obrazek


Robię na zamówienie moduły zapłonowe oraz inne układy elektroniczne. Zainteresowanych zapraszam na pm lub gg :)
Avatar użytkownika
@rek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 356
Dołączył(a): 23 sie 2007, o 14:58
Lokalizacja: (Bestwinka)

Postprzez Mariusz » 27 sty 2008, o 21:21

ja cofałem, ale mój licznik ma metalowe podzespoły. a cofania tyle było że mnie paluchy bolały od zębatki :D

a tutek pierwsza klasa ;)
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez @rek » 27 sty 2008, o 21:49

hehe, dzięki za docenienie :D
Obrazek


Robię na zamówienie moduły zapłonowe oraz inne układy elektroniczne. Zainteresowanych zapraszam na pm lub gg :)
Avatar użytkownika
@rek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 356
Dołączył(a): 23 sie 2007, o 14:58
Lokalizacja: (Bestwinka)

Postprzez Kleofas » 27 sty 2008, o 21:57

Kolego elegancki tutek, dobre zdjęcia i wszystko dokładnie opisane że nawet moja siostra sobie teraz poradzi z rozkręceniem licznika. Pochwała zasłużona
Prędkość może kiedyś zabije cię,
lecz dziś to ona żyć ci daje...
Avatar użytkownika
Kleofas
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1098
Dołączył(a): 27 mar 2007, o 14:20
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Pochwały: 2
Pojazdy: 2 Polonezy i 6 motórów ;)

Postprzez Mr.Rezystor » 27 sty 2008, o 22:06

Na prawdę fajny tutek. Lubię takie tematy, w których można obejrzeć jakieś zdjęcia, dowiedzieć się ciekawych porad. Pochwała w pełni zasłużona.
http://motoalbum.pl/uzytkownik/4057/pojazdy

Kategoria A,B zdana za pierwszym strzałem :D
Avatar użytkownika
Mr.Rezystor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 07:32
Lokalizacja: Witkowice 20km od Częstochowy.
Pojazdy: Audi 100 2.8

Postprzez Phantom » 27 sty 2008, o 22:58

Bardzo ładnie,przejrzyście i zrozumiale.Brawo! :)
Jestem patriotą! Łapy precz od mojej Ojczyzny!!!

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Phantom
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2431
Dołączył(a): 13 lip 2007, o 10:31
Lokalizacja: Gałąźnia
Pochwały: 19

Postprzez rider » 28 sty 2008, o 00:00

O kurcze ale Ci admin treść pochwały zaserwował.

Tu się nie ma co cieszyć :wink: Taka pochwała zobowiązuje do trzymania formy i narzuconego sobie poziomu własnych wypowiedzi :).

Gratuluję @rek
rider
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 90
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 01:45
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Postprzez @rek » 28 sty 2008, o 15:09

O kurcze ale Ci admin treść pochwały zaserwował.


Nie rozumiem :? , każda pochwała ma tą samą treść "Autor postu otrzymał pochwałę" heh :)

Dzięki wszystkim :D

[ Dodano: 28 Sty 2008, 14:13 ]

Aa, już rozumiem, dopiero teraz znalazłem gdzie jest ta treść pochwały hehe :oops: :lol:
Obrazek


Robię na zamówienie moduły zapłonowe oraz inne układy elektroniczne. Zainteresowanych zapraszam na pm lub gg :)
Avatar użytkownika
@rek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 356
Dołączył(a): 23 sie 2007, o 14:58
Lokalizacja: (Bestwinka)


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 275 gości