Przygotowanie motocykla/motoroweru do sezonu.

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Przygotowanie motocykla/motoroweru do sezonu.

Postprzez Koner » 30 sty 2008, o 17:06

Ponieważ sezon już coraz bliżej niektórzy jeszcze trzymają motorki pod przykrycie to już wkrótce trzeba będzie się nimi zainteresować.
Opiszę mniej więcej jak przygotować motocykl/motorower do sezonu.
Posiadacze nowszych sprzętów nie muszą się za bardzo tym przejmować bo najczęściej jeżdżą do serwisu a starym motorkiem trzeba się zająć samemu.
Część rzeczy zależy od tego czy w zimie użytkowaliśmy motor normalnie czy stał zapomniany gdzieś w garażu.

1.Sprawdzenie lub wymiana oleju: Jeśli motor stał całą zimę to na początku trzeba sprawdzić czy olej w ogóle jest. Do tego celu służy kontrolka oleju lub jak w przypadku komara śrubką którą wykręcamy w celu sprawdzenia poziomu oleju. Olej przydało by się od razu wymienić na nowy sezon.
O wymianie oleju można przeczytać w tym tutku http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?t=4933 :wink:
2.Bak: warto jest sprawdzić czy bak nam w środku nie zardzewiał. Jeśli trochę rdzy się pojawiło można to dosyć łatwo usunąć lub zastosować filtr paliwa. Czyszczenie baku
http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?t=1483
3.Filtr powietrza: należy go przeczyścić i w niektórych przypadkach lekko zwilżyć olejem. Jak filtr będzie zapchany nie wpłynie to dobrze na pracę naszego motorka.
4.Świeca zapłonowa: można od razu sprawdzić czy świeca nadaje się jeszcze do użytku, ustawić odpowiednią przerwę i wyczyścić świecę z nagaru.
5.Opony: przydało by się sprawdzić czy aby na pewno po napompowaniu nie schodzi z nich powietrze. Jeśli motor nie stał bezpośrednio na zimnym betonie i na flaku to raczej z oponami nie powinno być problemu. Warto jest jednak je dopompować i sprawdzić czy jest odpowiednie ciśnienie oraz skontrolować stan bieżnika.
6.Hamulce: jeśli ktoś ma hamulce ze wspomaganiem to należy sprawdzić stan tarcz i klocków hamulcowych oraz czy jest odpowiednia ilość płynu hamulcowego. W przypadku komara lub motorowerów bez żadnych skomplikowanych układów hamulcowych wystarczy sprawdzić stan linek i ewentualnie wyregulować hamulce.
7.Łańcuch: przez zimę raczej nic się z nim nie stanie ale warto sprawdzić czy nie ma za dużego luzu i czy jest odpowiednio nasmarowany.
8.Akumulator (jeśli posiadamy); Jeśli przed zimą wyjęliśmy akumulator i był on w tym czasie ładowany to można go wsadzić i jechać. Jak został na zimę to prawdopodobnie szykuję się zakup nowego.
9.Wszelkiego rodzaju linki: przydało by się sprawdzić ich stan żeby podczas podróży nam się nie przerwały. Dobrze jest je odpowiednio nasmarować. Do tego celu przyda nam się jakaś strzykawka i olej trochę rozcieńczony z benzyną.
10.Śruby i nakrętki: należy sprawdzić dociągnięcie ważniejszych śrub, nakrętek(np. nakrętki mocujące przednie i tylnie koło, nakrętki na wahaczu, przy kierownicy, śruby mocujące silnik itp.).
11.Instalacja elektryczna: należy sprawdzić czy wszystkie światła , pozycje i kierunkowskazy działają poprawnie. Zwrócić uwagę na żarówki i na to czy gdzieś w instalacji nie robi się zwarcie.
12.Sygnał dźwiękowy. Jeśli go posiadamy trzeba sprawdzić czy działa on poprawnie. W niektórych motorowerach sygnał jest na baterie a więc trzeba je wymienić bo po zimie raczej nie będą się do niczego nadawały.

Sprzęgło, zapłon i gaźnik z reguły same się prze zimę nie rozregulują a więc raczej nie trzeba tego jakoś specjalnie kontrolować.

Jeśli wykonaliśmy już te czynności to możemy udać się na jazdę próbną i sprawdzić czy na pewno wszystko dobrze zrobiliśmy i czy motor nie wymaga jakiś regulacji.

:)
Tekst został napisany jedynie dla forum http://www.motomaniacy.com/index.php.Wszelkie kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione.

Za jakiś czas dodam jeszcze zdjęcia bo na razie mam z nimi mały problem.
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Przygotowanie motocykla/motoroweru do sezonu.

Postprzez Pani Kontekstowa » 30 sty 2008, o 17:06

Pani Kontekstowa
 

Postprzez OgarRider » 31 sty 2008, o 20:25

Tutek bardzo ładnie napisany i przyda się pewnie każdemu kto odstawiał motor na zimę. Należy się pochwała.
<piotrz> czy mi się zdaje, czy w Komarze to jest tak że jak się jeden problem rozwiąże to powstaje drugi?
<ka_o_3991>nie zdaje Ci się, Sztuka polega na doprowadzeniu do problemu, który już nie przeszkadza...
Avatar użytkownika
OgarRider
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1260
Dołączył(a): 23 lis 2007, o 20:52
Lokalizacja: Gorzkowice

Postprzez Maciek » 31 sty 2008, o 20:37

Noi należy pamiętać o oleju w cylindrze o ile go wcześniej tam wlaliśmy w wiekszości motocykli służy do tego śrubka spustu w skrzyni korbowej ale w naszych poczciwych motorowerkach tego nie znajdziemy należy wiec wlać troche okolo 30ml czystej benzyny i przekopać pewnie bo długim postoju i oleju w culindrze nie bedzie chciał zaplić z kopa wiec trzeba trochę popchnąć ewentualnie przeczyścić świece ale cóż jakąś cene musimy zpłacić za zebezpieczony cylek.
Jeździec Apokalipsy
Avatar użytkownika
Maciek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 27 gru 2007, o 19:40
Lokalizacja: Łowicz

Postprzez Koner » 31 sty 2008, o 20:41

Maciek napisał(a):Noi należy pamiętać o oleju w cylindrze o ile go wcześniej tam wlaliśmy

No faktycznie :) Co prawda na początku wspomniałem o tym że kilka rzeczy zależy od tego czy w zimę jeździliśmy motorkiem :wink:
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Barthezz » 2 lut 2008, o 10:08

Pięskny tutek!! Należy się POCHWAŁA!! :yes: :)
Wykonuje naprawy/remonty silników Romet, Komar, Simson, WSK. Info na GG lub PW. Dojazd do klienta.
Avatar użytkownika
Barthezz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 14 sie 2007, o 20:57
Lokalizacja: Polska->Lublin-> Świdnik->TRAWNIKI
Pojazdy: Vw Lupo 1.0 Cagiva W8 Simson S51 i jakieś tam graty...


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 241 gości