To tak dzisiaj wyszło mi:
średnica wewnętrzna korbowodu- 27mm,
średnica sworzenia- 21mm
A co do długości starych igiełek to nie mierzyłem, były w trzech rzędach. I z moich obliczeń wyszło mi, że łożysko powinno być- 21x27x15. I chłopaki- szukać teraz takiego łożyska czy wsiąść z innego rolki?
Jak zregenerować wał domowym sposobem??
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Kup igiełki o średnicy 3mm i długości 15 mm. i ułóż łożysko. Według moich wyliczeń powinno wyjść ich około 30.
-
Mr.Rezystor - MotoManiak
- Posty: 1006
- Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 07:32
- Lokalizacja: Witkowice 20km od Częstochowy.
- Pojazdy: Audi 100 2.8
- pawel15
- MotoManiak
- Posty: 1790
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
- Lokalizacja: Dąbie
Ponieważ miałem stary wał od komara postanowiłem się pobawić i spróbować rozbić wał.Zrobiłem to tym sposobem i poszło dosyć łatwo i użyłem tylko jednego młotka
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
-
purchaw090293 - MotoManiak
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 3 lip 2007, o 21:46
- Lokalizacja: z Radomia
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Octavia Kombi 2.0
purchaw090293 Ja wyważyłem wał na swojej tokarce (ale nie każdy ma tokarkę ) . Co do rozbijania i zbijania, to warto go zagrzać na palniku gazowym, kuchence, palnikiem, lut-lampą. Zagrzać należy i przy rozbijaniu i przy zbijaniu.
-
Mr.Rezystor - MotoManiak
- Posty: 1006
- Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 07:32
- Lokalizacja: Witkowice 20km od Częstochowy.
- Pojazdy: Audi 100 2.8
Mr.Rezystor napisał(a):purchaw090293 Ja wyważyłem wał na swojej tokarce (ale nie każdy ma tokarkę ) . Co do rozbijania i zbijania, to warto go zagrzać na palniku gazowym, kuchence, palnikiem, lut-lampą. Zagrzać należy i przy rozbijaniu i przy zbijaniu.
Co do zagrzewania to przed rozbiciem nie zagrzałem wału ale przed złożeniem zagrzeję .
- pawel15
- MotoManiak
- Posty: 1790
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
- Lokalizacja: Dąbie
-
Mr.Rezystor - MotoManiak
- Posty: 1006
- Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 07:32
- Lokalizacja: Witkowice 20km od Częstochowy.
- Pojazdy: Audi 100 2.8
-
purchaw090293 - MotoManiak
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 3 lip 2007, o 21:46
- Lokalizacja: z Radomia
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Octavia Kombi 2.0
ale czy sworzeń nie rozgrzewa się szybciej od połówek wału? przy skłądaniu to wiadomo że sworzeń można dać w zamrażarkę a połówki zagrzać ale przy rozbvieraniu trzeba się zastanowić co ma większą rozszerzalność cieplną, bo podejrzewam że sworzeń. jeśli tak to będzie tylko ciaśniej trzymał
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
-
Mr.Rezystor - MotoManiak
- Posty: 1006
- Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 07:32
- Lokalizacja: Witkowice 20km od Częstochowy.
- Pojazdy: Audi 100 2.8
No ale jeżeli swożeń jest wykonany z materiału bardziej podatnego na rozszeżalność tęperaturową to tylko pogorszy sprawę jak wspomniał marycha_zielarz
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
No tak ale nie grzejesz wału w miejscu sworznia korbowodu. grzejesz tylko przeciwwagi. Przeciwwagi przekażą zawsze jakąś temperaturę sworzniowi, ale i tak pójdzie lepiej niż szło. Przecież nie pisałem żeby grzać sworzeń
-
Mr.Rezystor - MotoManiak
- Posty: 1006
- Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 07:32
- Lokalizacja: Witkowice 20km od Częstochowy.
- Pojazdy: Audi 100 2.8
- pawel15
- MotoManiak
- Posty: 1790
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
- Lokalizacja: Dąbie
hmm nie wiem czy to moze cos pomoc ale wymyslilem jak wyrownac obie przeciwwagi wal lekko nabity wkladamy w imadlo tak jak na rysunku i zakrecamy do oporu mozna tez dac jakies blachy np 3mm zeby bylo bardziej rowno
Zdravim =MRS=
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
-
Marek - *supporting
- Posty: 2179
- Dołączył(a): 5 paź 2007, o 00:32
- Lokalizacja: Oberschlesien - Ratibor
- Pojazdy: In Comming >> MT SM XX
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 225 gości