Najpierw kilka uwag
Spis narzędzi:
- Kombinerki
- Śrubokręt płaski
- 2x klucz 10
- 2x klucz 13
- Klucz 19
- Klucz 24
Ewentualnie:
- Klucz 8
- Ściągacz do magneta i klucz do niego
PAMIĘTAJ!!! Wszystkie śrubki, zapinki, itp. Odkładaj w bezpieczne miejsce, najlepiej do pudełka lub innego pojemnika.
Jeśli zamierzasz rozkręcać silnik, najpierw spuść olej! W tym celu podstaw pod śrubę spustową pojemnik i odkręć ją kluczem 19 .
No więc zaczynamy
Na początek najlepiej jest odkręcić podnóżki (czy jak to tam nazwać ) po obu stronach motoru. Każdy trzyma się na czterech śrubach M6, które należy odkręcić (oznaczyłem na rysunku ich przybliżone położenie). Należy w tym celu użyć dwóch kluczy 10 – jeden żeby złapać, drugi żeby odkręcić. Zacznijmy od lewej strony, tam gdzie wajcha biegów. Pierwsze dwie śruby znajdują się przy łączeniu podnóżka z owiewką boczną (w tym jedna pod gumą, należy delikatnie podważyć ją, żeby złapać kluczem), następna pod gumą (można odkręcić samą nakrętkę od spodu) i ostatnia pod koniec podnóżka. Podobnie jest po przeciwnej stronie
Po odkręceniu śrub wyjmujemy podnóżki. Następnie luzujemy śrubę obejmy tłumika (M6, klucz 10) i śrubę zaciskającą tłumik na kolanku wydechowym. Potem ostrożnie (chyba, że nie zależy nam na chromie ) wyciągamy tłumik w kierunku tyłu przekręcając nim lekko. Nic na siłę Jeśli ktoś chce, może odkręcić kolanko od cylindra. Mi tam zbytnio nie przeszkadzało
Natomiast po lewej stronie najpierw luzujemy śrubę kickstartera kluczem 12 (można całkiem wykręcić), następnie podważamy go żeby wyszedł z wieloklina. Wajchę biegów zostawimy sobie na potem Teraz można sobie zdjąć plastiki przykrywające silnik i elektrykę.
Kolejnym krokiem jest "uwolnienie" silnika od kabli - tu są dwie drogi:
- Jeśli posiadamy ściągacz do magneta, to: odkręcamy magneto (u mnie klucz 17), używamy ściągacza, zaznaczamy śrubokrętem lub markerem (czy co tam będzie pod ręką ) położenie iskrownika i odkręcamy go (prawdopodobnie kluczem 8, nie odkręcałem u siebie iskrownika), wyjmujemy. Uważamy, żeby nie zgubić klina. Ja nie posiadam ściągacza, więc wybrałem inny sposób:
- Szukamy kabelków wychodzących z silnika, a konkretnie od iskrownika (u mnie instalacja 6V, platynki, 4 kabelki idące z iskrownika). Następnie odłączamy ich wsuwki od listwy głównej (ja to tak nazywam). WAŻNE!!! Trzeba zapamiętać, lub zapisać sobie, który kabel idzie do jakiego wtyku (ja zrobiłem zdjęcie ). Inaczej mogą wyniknąć problemy z późniejszym podłączeniem instalacji. Kable wykładamy z pęku innych na bok.
Oczywiście nie zapomnijmy o kabelku od kontrolki luzu - odczepiamy go (lub jak tam mamy zrobione ). Należy też odczepić kable masy od silnika - odkręcamy jedną ze śrub dekla sprzęgła, pod którą są włożone kabelki. Zdejmujemy również fajkę ze świecy.
Gdy mamy silnik wolny od kabli, czas uwolnić go od łańcucha napędowego W tym celu najpierw odkręcamy linkę napędu licznika od ślimaka. Naciskając na dźwignię sprzęgła wyciągamy linkę sprzęgła z gniazda, a następnie wyciągamy linkę z bolca trzymającego jej końcówkę. W tym celu wysuwamy Linke kawałek za bolec, a następnie bolec wyciągamy od góry.
Potem odkręcamy trzy śruby trzymające dekiel magneta płaskim śrubokrętem. Wyjmujemy dekiel i wyciągamy z niego osłony łańcucha. Zdejmujemy ślimak z zębatki i już "cieszymy się" widokiem łańcucha
Następnie odginamy blaszkę trzymającą nakrętkę zębatki zdawczej. Dobrze jest sobie zablokować zębatkę. W tym celu wrzucamy pierwszy bieg. Potem odkręcamy nakrętkę zębatki kluczem 24 . Z powrotem wrzucamy luz, odkręcamy wajchę dwoma kluczami 10 - nie będzie już potrzebna. Obracamy kołem dotąd, aż ukaże nam się zapinka łańcucha.
Odpinamy ją śrubokrętem (lub czymś, co się do tego nada ) i już mamy rozpięty łańcuch. Teraz można zdjąć zębatkę zdawczą.
Kolejnym krokiem jest odkręcenie gaźnika ze szpilek - klucz 10. Nie ma potrzeby zdejmowania gumy ani wyciągania linek czy wężyka. Niech sobie na nich wisi pod nieobecność silnika
Silnik jest już wolny od osprzętu. Teraz trzeba poluzować śrubę mocowania silnika na przedzie ramy - szykujemy dwa klucze 13, ale nic nie odkręcamy! Teraz dobrze jest oprzeć Simsona o ścianę bez używania stopki centralnej, która rozłożona uniemożliwiłaby opuszczenie silnika. Teraz dopiero odkręcamy śrubę mocowania. Następnie spuszczamy silnik na dół razem z mocowaniem. Gaźnik schodzi ze szpilek.
Teraz przydałaby się druga osoba do pomocy, która przytrzymałaby Simsona (dobrze jest mieć stopkę boczną ). Łapiemy jedną śrubę silnika kluczem 13 i odkręcamy nakrętkę po przeciwnej stronie. To samo robimy z drugą śrubą. Przy wyciąganiu śrub z otworów można pomóc sobie kombinerkami i poruszać trochę silnikiem, aby łatwiej wyszły. Po wyjęciu śrub ostrożnie wyciągamy silnik z ramy uważając na lakier (chyba, że komuś nie zależy ). Po wyjęciu silnika można z powrotem postawić motor na stopce centralnej.
Silnik zakładamy z powrotem w kolejności odwrotnej (no, prawie że ).
Rozbiórka silnika jest dokładnie pokazana na filmie Simson Lehrvideo: http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 6110685199
Myślę, że mój tutorial komuś się przyda Pozdrawiam marcing17.
Uwaga!!! Tekst napisany wyłącznie dla forum Motomaniacy.com. Kopiowanie i wykorzystywanie fragmentów i całego tekstu ZABRONIONE!!! © marcing17
[Simson SR50] Demontaż silnika.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 10
• Strona 1 z 1
[Simson SR50] Demontaż silnika.
Ostatnio edytowano 21 lut 2008, o 19:51 przez marcing17, łącznie edytowano 1 raz
///M42B18 136KM
-
marcing17 - MotoManiak
- Posty: 3722
- Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe
-
parcelak - MotoManiak
- Posty: 2696
- Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
- Lokalizacja: Górzno kol.
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Fakt silnik nie tak hej hop wyjąć trzeba się namęczyć, ale ja już mam wprawę, 10 min i wyjęty
Ja nie zdejmuję nawet lewego podnóżka, tylko prawy, odkręcam wydech, łańcuch, zdejmuję z stopek przechylam silnik, odkręcam śruby i out
[ Dodano: 21 Lut 2008, 22:17 ]
Ps Utnij to kolanko! Zrób aby wchodziło w wydech z 2 cm, bo będzie Ci zamulać
Ja nie zdejmuję nawet lewego podnóżka, tylko prawy, odkręcam wydech, łańcuch, zdejmuję z stopek przechylam silnik, odkręcam śruby i out
[ Dodano: 21 Lut 2008, 22:17 ]
Ps Utnij to kolanko! Zrób aby wchodziło w wydech z 2 cm, bo będzie Ci zamulać
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Bardzo ładny tutek . Pochwałą bezdyskusyjna . A co do simka to skomplikowana maszyna- trzeba się trochę namęczyć z wyjęciem silnika i z tymi kablami .
- pawel15
- MotoManiak
- Posty: 1790
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
- Lokalizacja: Dąbie
no tutek piękny spis narzędzi, zdjęcia, myślę że wzór tutoriala
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
-
Mr.Rezystor - MotoManiak
- Posty: 1006
- Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 07:32
- Lokalizacja: Witkowice 20km od Częstochowy.
- Pojazdy: Audi 100 2.8
[Simson SR50] Demontaż silnika.
marcing17, Wielka prośba, możesz zaktualizować fotki?
-
Mateo77 - MotoManiak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 11 lis 2016, o 10:14
- Lokalizacja: Tychy
- Pojazdy: Simson sr50 b4
[Simson SR50] Demontaż silnika.
Przykro mi ale po 8-miu latach raczej ciężko będzie je znaleźć..
///M42B18 136KM
-
marcing17 - MotoManiak
- Posty: 3722
- Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 246 gości