Planowanie głowicy ver. 2

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Planowanie głowicy ver. 2

Postprzez parcelak » 1 mar 2008, o 15:42

Postanowiłem splanować głowicę w moim sprzęcie :) Nie oddałem głowicy do tokarza, ani nie użyłem sposobu RUDEGO. Tata doradził mi aby wziąć cegłę i o nią trzeć głowicę. Jest to dobry sposób ponieważ podczas planowania nie powstają głębokie rysy.

Potrzebne będą:
-cegła
-papier ścierny i ziarnistościach 600, 1200 (wodne)
-wiaderko z wodą
-pasta polerska
-płaski kawałek szyby
-trochę cierpliwości :D

Obrazek

Obrazek

Na początek odkręcamy głowicę kluczem krzyżakowym 10mm. Odkręcamy po przekątnych. Zdrapujemy przylepioną uszczelkę i zeskrobujemy ją nożem.

Teraz bierzemy głowicę w ręce i przykładamy do cegły (ja ścierałem głowicę na ścianie 8)

Obrazek

Obrazek

Trzemy aż zobaczymy że powierzchnia jest lekko starta. Co chwilę sprawdzamy jak głowica jest starta i *** ją z opiłków. Teraz wkręcamy świecę w głowicę i idziemy do naszego sprzęta. Zakładamy ją na szpilki i sprawdzamy, dociskamy ręką, czy tłok nie uderza o elektrodę świecy.

Obrazek

Bierzemy teraz płaską szybę kładziemy na nią głowicę i sprawdzamy czy równo przylega.

Obrazek

Tak wygląda głowica po splanowaniu ok. 0,5mm.

Teraz bierzemy cegłę i dalej trzemy aż do splanowania kolejnego 0,5mm.
:arrow: Uwaga!!! Głowicę mocno dociskamy na środku i musimy cholernie uważać żeby nie trzeć kantem powierzchni do której przylega uszczelka :!:

Obrazek

Tak wygląda głowica po splanowaniu ok. 1mm

Musimy teraz wydmuchać wszystkie opiłki, które powstały w wyniku planowania. Robimy sobie wycieczkę :D do naszego motorku i z wkręconą świecą sprawdzamy czy tłok nie uderza o elektrodę :hmm:

Obrazek

Znowu bierzemy głowicę i zaczynamy trzeć o cegłę (białą cegłę) aż do starcia kolejnych 0,5 mm (0,5mm+0,5mm+0,5mm=1,5mm).



:arrow: Uwaga!!! Głowicę trzemy w kierunkach prostopadłych do siebie :!:

Najgorsza część za nami :)

Obrazek

Potrzebne nam teraz będą papiery ścierne wodne o ziarnistościach 400, 600, 1200, 2000 (niekoniecznie) i wiadro z wodą. Moczymy papier ścierny wodny w wodzie (zaczynamy od najgrubszego papieru). Trzemy, trzemy (ten papier nie ściera tylko usuwa rysy) aż dochodzimy do najdrobniejszego papieru.

Warto po planowaniu wypolerować komorę spalania, zmniejszy to ryzyko przyczepiania się nagaru :)

Moczymy papier o ziarnistości 400 w wodzie i trzemy aż do usunięcia rys, później zmieniamy papier aż do najdrobniejszego (2000)

Bierzemy pastę polerską.

Obrazek

Smarujemy komorę spalania pastą polerską i trzemy okrężnymi ruchami aż do będziemy mogli się w niej przeglądać :D (nakładamy od 3 do 2 warstw)

Obrazek

Efekt po wykonaniu wszystkich czynności jest taki:

Obrazek

Po tym zabiegu moto ma większą kompresję, trochę więcej mocy (ok. 0,2 KM), trudniej jest odpalać na popych na śliskiej nawierzchni. Planowałem tym sposobem i wszystko jest ok, nie *** uszczelki itp.

Tekst napisany wyłącznie dla www.motomaniacy.com. Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autora zabronione!!!
Ostatnio edytowano 21 cze 2008, o 17:08 przez parcelak, łącznie edytowano 5 razy
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Planowanie głowicy ver. 2

Postprzez Pani Kontekstowa » 1 mar 2008, o 15:42

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Pitucha » 1 mar 2008, o 15:48

Dziwny sposób z tą cegłą, ale fajne.... :)
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez parcelak » 1 mar 2008, o 15:59

Sposób dziwny, ale skuteczny :)
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez Barthezz » 1 mar 2008, o 16:11

Żeczywiście dziwny ale skuteczny ;)
Wykonuje naprawy/remonty silników Romet, Komar, Simson, WSK. Info na GG lub PW. Dojazd do klienta.
Avatar użytkownika
Barthezz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 14 sie 2007, o 20:57
Lokalizacja: Polska->Lublin-> Świdnik->TRAWNIKI
Pojazdy: Vw Lupo 1.0 Cagiva W8 Simson S51 i jakieś tam graty...

Postprzez parcelak » 1 mar 2008, o 17:08

Po tej przeróbce dostał trochę większych obrotów maksymalnych :)
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez Morus » 1 mar 2008, o 17:32

No zamiast tej cegły ja bym polecił płytkę (taką zwykła podłogową) też działa podobnie , powstają mniejsze rysy, płytka jest lepiej wykonana niż cegła. Jeśli ktoś ma płytę marmurową to ona była by idealna (ale to kupę kasy kosztuje). Ja zamiast stosować papier wodny polecam zmatować szybę papierem ściernym. Jest to żmudna robota ale na takiej płycie można np kartery przeszlifować żeby zmniejszyć rysy :D
Motóóóóóóóórrrrrrrrrrr
Morus
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 176
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 23:50

Postprzez Rajfus » 1 mar 2008, o 19:57

ciekawy sposób :D wszystko dokładnie opisane :wink: szkoda że w jawce się tak nieda :cry:
Avatar użytkownika
Rajfus
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 260
Dołączył(a): 19 maja 2007, o 16:29
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Pojazdy: Romet Ogar 200 "bzyk"


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 257 gości