Kupujemy motorek
Pierwsze moto człowiek napalony , chciałby kupić pierwszego lepszego mopeda. Opiszę tutaj podstawowe zasady jak kupić dobry i sprawny motorek.
1. Motorków należy szukać w prasie lokalnej np. Tygodnik Siedlecki, Anonse itp. Odradzam szukania moplików na www.allegro.pl , ceny niektórych motorów są tam mocno przesadzone. Cena Komara zależnie od jego stanu powinna wynosić od 100 zł do ok. 400zł. Cena taka jest dla motorków zarejestrowanych i opłaconych. Jeśli moto nie ma dokumentów nie radzę go kupować ponieważ może być kradziony.
2. Powiedzmy że znaleźliśmy interesującą nas ofertę . Umawiamy się na obejrzenie motorku. Najlepiej na oględziny zabieramy kogoś kto zna się na motorowerach (np. kumpla. tatę, dziadka, znajomego mechanika itp.)
3. Pierwsza rzecz na jaką zwracamy uwagę to jak moto prezentuje się na pierwszy rzut oka. Czy lakier nie ma zacieków, czy rama jest nie obtarta itp.
4. Następnie sprawdzamy jednośladowość kół oraz czy rama jest prosta i czy koła nie są scentrowane.
5. Gdy już wykonaliśmy tamte czynności oglądamy opony, czy mają dobry bieżnik, czy nie mają guzów itd.
6. Teraz zwracamy uwagę na stan silnika. Silnik powinien dać się uruchomić po 3-krotnej próbie uruchomienia. Jeśli pali tylko na popych to znaczy że gaźnik lub zapłon są rozregulowane . Silnik powinien pracować równomiernie oraz cicho. Jeśli usłyszymy jakieś stukanie, brzęczenie itp. ze strony silnika może to być oznaka wytartych pierścieni tłokowych, zużytego tłoka, zbyt dużego luzu między tłokiem a cylindrem, zbyt dużym luzem łożysk wału korbowego, dużym luzem łożyska igiełkowego korbowodu lub zużytej tulejki korbowodowej. Głośność silnika zależy też od zanieczyszczenia układu wydechowego nagarem powstającym przy procesie spalania mieszanki.
7. Następna czynność to sprawdzenie działania hamulców . Hamulce powinny zatrzymać motorower przy prędkości 40km/h po 10 m przy użyciu obu hamulców.
8. Działanie instalacji elektrycznej też jest bardzo ważne. Sprawdzamy działanie świateł oraz sygnału dźwiękowego. Przy przełączaniu świateł z krótkich na długie tylne światło powinno lekko przygasnąć.
9. Najwięcej do powiedzenia ma jazda próbna. Sprawdzamy czy biegi płynnie wchodzą, czy sprzęgło się ślizga oraz jaki jest v-max oraz przyśpieszenie.
10. Najlepiej kupować motorki od starszych osób, tacy ludzie dbają o motorek oraz nie wyżywają się na nich . Gdy kupujemy mopeda od jakiegoś małolata uwagę zwracamy na wszystko, ponieważ nie wiemy co może kryć w środku .
11. Sprawdzamy również rok produkcji, czy numery ramy zgadzają się na ramie i w dokumentach (numer ramy znajduje się na główce ramy).
11. Jeśli motor nie pali, cylinder cały jest zalany benzą i olejem, mocno kopci, dużo pali, muli się przy wyższych obrotach z silnika dochodzą różne dźwięki taki motorek najwyżej nadaje się do remontu. Remont Rometa nie jest tak drogi jak w przypadkach Simsonów, lub innych zachodnich motorowerów . Koszt malowania oraz remontu kapitalnego to na moje skromne oko ok. 400 zł. Więc to już od was zależy jaki motor wolicie kupić, w dobrym stanie czy jakiegoś trupa do remontu .
Tekst napisany wyłącznie dla www.motomaniacy.com. Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autora surowo zabronione!!!
Kupujemy motorek
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Pięknie napisany tutek parcelak postarałeś się Na pewno przyda się komuś, kto poszukuje moplika a nie ma zielonego pojęcia od czego zacząć Dużo jest właśnie takich osób ktore kompletnie nie mają pojęcia o motorowerach a jednak je użytkują Choćby na naszym forum co chwilę widzimy tematy np. Komar nie pali, czy coś i w opisie czytamy : Nie znam się za bardzo na motorowerach, proszę pomóżcie...
Wszystko porządnie napisane Pozdro dla Ciebie parcelak
Wszystko porządnie napisane Pozdro dla Ciebie parcelak
-
600rr - MotoManiak
- Posty: 829
- Dołączył(a): 17 sty 2008, o 13:41
- Lokalizacja: SBE - Czeladź
- Pochwały: 1
- Pojazdy: KTM SMC 690 LC4 SUPERMOTO '11, SUZUKI GS500E '96, PEUGEOT SV 80 '98 , SEAT IBIZA 1,9 TDI '01
Hmm... myślę, że inspirację brałeś z przecinaka Ale good
Wkleiłem sobie TO do podpisu
-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
-
Johnny Moped - MotoManiak
- Posty: 1759
- Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
- Lokalizacja: Wrocław
no nieźle napisane trzeba przyznac
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
wszystko ok, duzo przydatnych informacji ale boli mnie jeden błąd który popelniaja prawie wszyscy - motor,motorek to jest tylko silnik Motocykl to już co innego pozdro
Największą Ochroną Motocyklisty Jest Jego ROZUM!
-
misiek_17 - MotoManiak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 10 lip 2008, o 15:48
- Lokalizacja: Częstochowa/Wapiennik
bo to po niemiecku ale kazdy i tak wie o co chodzimisiek_17 napisał(a):motor,motorek to jest tylko silnik
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Z doświadczenia wiem że należy jeszcze sprawdzić jak to tylko możliwe co kryje silnik w środku, czy w karterach wszystkie gwinty są w porządku itd.
-
purchaw090293 - MotoManiak
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 3 lip 2007, o 21:46
- Lokalizacja: z Radomia
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Octavia Kombi 2.0
Remont silnika wraz z malowanie to 400 zł. Hehe
Ja zrobiłem remont ramy wymiana amorków itp. wszystko na nowe i wyszło mnie około 1000zł. wraz z remontem silnika itp.
Koszt remontu zależy od tego kto ile może przeznaczyć itp. i co chce wymienić. Ale w 30 letnim romecie i takim co przejechał z 90tys km. to trzeba wymienić wszystko
Pozdrawiam.
Ja zrobiłem remont ramy wymiana amorków itp. wszystko na nowe i wyszło mnie około 1000zł. wraz z remontem silnika itp.
Koszt remontu zależy od tego kto ile może przeznaczyć itp. i co chce wymienić. Ale w 30 letnim romecie i takim co przejechał z 90tys km. to trzeba wymienić wszystko
Pozdrawiam.
- czorny-1
- MotoManiak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 10 lip 2008, o 23:58
- Lokalizacja: wiocha
parcelak napisał(a):Kupujemy motorek
Pierwsze moto człowiek napalony , chciałby kupić pierwszego lepszego mopeda. Opiszę tutaj podstawowe zasady jak kupić dobry i sprawny motorek.
1. Motorków należy szukać w prasie lokalnej np. Tygodnik Siedlecki, Anonse itp. Odradzam szukania moplików na www.allegro.pl , ceny niektórych motorów są tam mocno przesadzone. Cena Komara zależnie od jego stanu powinna wynosić od 100 zł do ok. 400zł. Cena taka jest dla motorków zarejestrowanych i opłaconych. Jeśli moto nie ma dokumentów nie radzę go kupować ponieważ może być kradziony.
2. Powiedzmy że znaleźliśmy interesującą nas ofertę . Umawiamy się na obejrzenie motorku. Najlepiej na oględziny zabieramy kogoś kto zna się na motorowerach (np. kumpla. tatę, dziadka, znajomego mechanika itp.)
3. Pierwsza rzecz na jaką zwracamy uwagę to jak moto prezentuje się na pierwszy rzut oka. Czy lakier nie ma zacieków, czy rama jest nie obtarta itp.
4. Następnie sprawdzamy jednośladowość kół oraz czy rama jest prosta i czy koła nie są scentrowane.
5. Gdy już wykonaliśmy tamte czynności oglądamy opony, czy mają dobry bieżnik, czy nie mają guzów itd.
6. Teraz zwracamy uwagę na stan silnika. Silnik powinien dać się uruchomić po 3-krotnej próbie uruchomienia. Jeśli pali tylko na popych to znaczy że gaźnik lub zapłon są rozregulowane . Silnik powinien pracować równomiernie oraz cicho. Jeśli usłyszymy jakieś stukanie, brzęczenie itp. ze strony silnika może to być oznaka wytartych pierścieni tłokowych, zużytego tłoka, zbyt dużego luzu między tłokiem a cylindrem, zbyt dużym luzem łożysk wału korbowego, dużym luzem łożyska igiełkowego korbowodu lub zużytej tulejki korbowodowej. Głośność silnika zależy też od zanieczyszczenia układu wydechowego nagarem powstającym przy procesie spalania mieszanki.
7. Następna czynność to sprawdzenie działania hamulców . Hamulce powinny zatrzymać motorower przy prędkości 40km/h po 10 m przy użyciu obu hamulców.
8. Działanie instalacji elektrycznej też jest bardzo ważne. Sprawdzamy działanie świateł oraz sygnału dźwiękowego. Przy przełączaniu świateł z krótkich na długie tylne światło powinno lekko przygasnąć.
9. Najwięcej do powiedzenia ma jazda próbna. Sprawdzamy czy biegi płynnie wchodzą, czy sprzęgło się ślizga oraz jaki jest v-max oraz przyśpieszenie.
10. Najlepiej kupować motorki od starszych osób, tacy ludzie dbają o motorek oraz nie wyżywają się na nich . Gdy kupujemy mopeda od jakiegoś małolata uwagę zwracamy na wszystko, ponieważ nie wiemy co może kryć w środku .
11. Sprawdzamy również rok produkcji, czy numery ramy zgadzają się na ramie i w dokumentach (numer ramy znajduje się na główce ramy).
11. Jeśli motor nie pali, cylinder cały jest zalany benzą i olejem, mocno kopci, dużo pali, muli się przy wyższych obrotach z silnika dochodzą różne dźwięki taki motorek najwyżej nadaje się do remontu. Remont Rometa nie jest tak drogi jak w przypadkach Simsonów, lub innych zachodnich motorowerów . Koszt malowania oraz remontu kapitalnego to na moje skromne oko ok. 400 zł. Więc to już od was zależy jaki motor wolicie kupić, w dobrym stanie czy jakiegoś trupa do remontu .
Tekst napisany wyłącznie dla www.motomaniacy.com. Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autora surowo zabronione!!!
Jestem ciekaw kto w chwili jak stoi przed nim motor bedzie sie czepial szczolow ?! 'czy bieznik jest dobry' ? bez przesady !!! to jak np z tylu opona bedzie lysa to znaczy ze mam nie kupowac bo ktos mogl gume jarac i silnik przy okazji?? a moze ktos po prostu ostro hamuje ?? pozory moga mylic
-
buszmen222 - MotoManiak
- Posty: 413
- Dołączył(a): 18 maja 2007, o 18:09
- Lokalizacja: Panki
Ale widać ile ma przyejechane bo na liczniku nie zawsze prawda pisze
Wykonuje naprawy/remonty silników Romet, Komar, Simson, WSK. Info na GG lub PW. Dojazd do klienta.
-
Barthezz - MotoManiak
- Posty: 2202
- Dołączył(a): 14 sie 2007, o 20:57
- Lokalizacja: Polska->Lublin-> Świdnik->TRAWNIKI
- Pojazdy: Vw Lupo 1.0 Cagiva W8 Simson S51 i jakieś tam graty...
Barthezz napisał(a):Ale widać ile ma przyejechane bo na liczniku nie zawsze prawda pisze
tyle ze nie wiadomo z kolei który to juz jest komplet opon hehe
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 222 gości