Zakładanie cylindra, głowicy i ustawienie luzu zaworów AWO

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Zakładanie cylindra, głowicy i ustawienie luzu zaworów AWO

Postprzez Konrad » 7 mar 2008, o 20:15

Dziś opiszę wam jak zakłada się cylinder i głowice do Simsona AWO
Zakładanie tłoka pominę gdyż jest wiele tematów jak to zrobić, ta czynność nie różni się od zakładania tłoka np. do komara :) Ale dodam wskazówkę, że warto wokoło tłoka obciągnąć szmatę aby wrazie czego seger nie wpadł nam do środka silnika :!: Należy przy tym uważać :)

Potrzebne:
Klucz 14
Klucz 11
Klucz 8
50ml mixolu
Klucz do świec (21)

Opieramy tłok o blok silnika aby nam nie uciekał w dół, jeżeli mamy bardzo sprawne ręce to czynność zakładania cylindra możemy wykonać samemu. Jeżeli nie mamy pewności siebie to nic nie stanie na przeszkodzie by pomógł nam ktoś kto jest pod ręką- może to być nawet babcia :)

Zakładamy uszczelkę pod cylinder, smarujemy cylinder mixolem.
Prosimy osobę aby ścisła pierścienie przez co można je wsadzić do cylindra( awo nie ma stożka w tulei który pomaga założyć pierścienie).My kordynujemy ruchy i lekko wciskamy cylinder w dół

Obrazek

Gdy tłok wejdzie nam w cylinder nie próbujcie go pociągnąć do siebie :) Tłok łatwo wyjdzie z cylindra gdyż bardzo nisko pracuje (75% w obrębie bloku silnika)

Obrazek

Układamy cylinder i możemy lekko kopnąć w kopstarter aby zobaczyć jak chodzi tłok. Można sprawdzić luz jaki ma między gładzią cylindra a płaszczem. Kolejną rzeczą to założenie podkładki pod głowicę- nie zalecam jej robić samemu z materiałów które mamy pod ręką. Ja kupiłem nową uszczelkę zbrojoną-grafitową z miedzianym oringiem. Zakładamy uszczelkę, oring powinien wejść z oporem, sprawdzamy czy otwory się zgadzają.
Przykładamy głowicę, gdy ją założymy lekko obracamy na boki aby się ułożyła

Obrazek

Bieżemy do rąk szpilki: 2 olejowe i 2 zwykłe(olejowe to te dłuższe)

Obrazek

Zwykłe przykręcamy po stronie otworu świecy a olejowe po przeciwnej

Obrazek

"Chwytamy" wszystkie szpilki zanim je dokręcimy, możemy ustawiać głowicę tak aby lepiej (łatwiej) nam się dokręcało.Bierzemy klucz 14 i dokręcamy szpilki (ja posłużyłem się kluczem z orginalnego kompletu :D )

Obrazek

Teraz nadszedł czas na rozrząd, bierzemy do rąk laski popychaczy i wkładamy je w otwory głowicy przy szpilkach olejowych

Obrazek

Obrazek

Następnie do rąk wpadją nam popychacze, sprawdzamy ich stan i luz dzwigienek- w razie czego dokręcamy

Obrazek

Popychacze zakładamy na szpilki olejowe, uważamy przy tym aby czapeczki dźwigienek weszły na laski popychaczy

Obrazek


Przyszedł czas na ustawienie luzu zaworów- w książce obsługi i naprawy Simsona AWO pisze 0,1mm na zawór wylotowy i dolotowy. Tak więc czynimy. Sprowadzamy tłok do ZZ. Odkręcamy kluczem 11 kontrę śruby klawiatury a potem 8 śrubę, między zawór a śrubę wkładamy szczelinomierz 0,1mm i dokręcamy ręką tak aby podczas wyciągania był wyczuwalny opór. Bierzemy klucz 8, 11 i dokręcamy kontrę. Tą samą czynność powtarzamy na drugim zaworze :) Teraz zakładamy 2 podkładki oraz nakrętki na szpilki olejowe i dokręcamy popychacze kluczem 14

Obrazek

Kopiemy parę razy w kopkę i ponownie sprawdzamy luz, może się okazać, że jednak nie dokładnie wykonaliśmy tę czynność i należy ją powtórzyć :!: :)

Pozostało założenie uszczelki pokrywy głowicy

Obrazek

I przykręcenie w/w pokrywy kluczem 14

Obrazek

Zostało przykręcenie gaźnika, świecy i kolanka oraz odpalenie maszyny :)
(tak nawiasem mówiąc w Simsonie AWO oryginalnie powinna być świeca Isolator MC 10-14/240 co odpowiada Iskrze F85)
Mam nadzieję że tutek jest zrozumiale napisany :)

Tekst powstał dla użytkowników strony motomaniacy.com rozpowszechnianie i kopiowanie bez zgody autora zabronione :!:
Ostatnio edytowano 3 kwi 2008, o 22:09 przez Konrad, łącznie edytowano 9 razy
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Zakładanie cylindra, głowicy i ustawienie luzu zaworów AWO

Postprzez Pani Kontekstowa » 7 mar 2008, o 20:15

Pani Kontekstowa
 

Postprzez parcelak » 7 mar 2008, o 20:18

Bardzo ładnie napisany tutek :)
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez Łukasz K. » 7 mar 2008, o 20:59

Fajny tutek, dużo można się dowiedzieć :)
Obrazek
...TS350 638.1 - Marzenie czekające na spełnienie... <3
Avatar użytkownika
Łukasz K.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1625
Dołączył(a): 3 lis 2007, o 12:57
Lokalizacja: CGD
Pojazdy: Romet Router WS50 '12, Volvo S60 2.4i '02

Postprzez @rek » 7 mar 2008, o 23:23

Tutek spoko, ale mógłbyś popracować nad ortografią
Quniuś napisał(a):Kolejną żeczą to założenie
:wink:
Obrazek


Robię na zamówienie moduły zapłonowe oraz inne układy elektroniczne. Zainteresowanych zapraszam na pm lub gg :)
Avatar użytkownika
@rek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 356
Dołączył(a): 23 sie 2007, o 14:58
Lokalizacja: (Bestwinka)

Postprzez Koner » 8 mar 2008, o 08:41

Dobrze to wszystko opisałeś i zdjęcia też są dosyć dokładne :)
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez pawel15 » 8 mar 2008, o 09:53

Bardzo fajny tutek ale mam takie pytanie co do ustawiania luzów zaworowych. Czy tłok nie powinien być w jakimś konkretnym miejscu(góra, dół) czy może być w środku cylindra?
Skomplikowane trochę to AVO ;).
**Wiele serc, jedno bicie ::: WSK ::: ponad życie**
Prawko B zdane :)!!!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
pawel15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
Lokalizacja: Dąbie

Postprzez Marcek » 8 mar 2008, o 12:15

pawel15 napisał(a):Czy tłok nie powinien być w jakimś konkretnym miejscu(góra, dół) czy może być w środku cylindra?

Jest napisane:
Quniuś napisał(a):Sprowadzamy tłok do ZZ.

Przy ustawianiu zaworów zawsze sprowadza sie tłok do góry.
Oczywiście tutek bardzo dobry, klawiatura jak w "maluchu", tylko tam jest wszystko x2 :)
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Konrad » 8 mar 2008, o 16:42

ZZ to zwrot zewnętrzny, czyli jest ok Marcek A nad ortografią faktycznie musze popracować, stylistyka tez kuleje :|
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 294 gości