Dziś opiszę wam jak zakłada się cylinder i głowice do Simsona AWO
Zakładanie tłoka pominę gdyż jest wiele tematów jak to zrobić, ta czynność nie różni się od zakładania tłoka np. do komara Ale dodam wskazówkę, że warto wokoło tłoka obciągnąć szmatę aby wrazie czego seger nie wpadł nam do środka silnika Należy przy tym uważać
Potrzebne:
Klucz 14
Klucz 11
Klucz 8
50ml mixolu
Klucz do świec (21)
Opieramy tłok o blok silnika aby nam nie uciekał w dół, jeżeli mamy bardzo sprawne ręce to czynność zakładania cylindra możemy wykonać samemu. Jeżeli nie mamy pewności siebie to nic nie stanie na przeszkodzie by pomógł nam ktoś kto jest pod ręką- może to być nawet babcia
Zakładamy uszczelkę pod cylinder, smarujemy cylinder mixolem.
Prosimy osobę aby ścisła pierścienie przez co można je wsadzić do cylindra( awo nie ma stożka w tulei który pomaga założyć pierścienie).My kordynujemy ruchy i lekko wciskamy cylinder w dół
Gdy tłok wejdzie nam w cylinder nie próbujcie go pociągnąć do siebie Tłok łatwo wyjdzie z cylindra gdyż bardzo nisko pracuje (75% w obrębie bloku silnika)
Układamy cylinder i możemy lekko kopnąć w kopstarter aby zobaczyć jak chodzi tłok. Można sprawdzić luz jaki ma między gładzią cylindra a płaszczem. Kolejną rzeczą to założenie podkładki pod głowicę- nie zalecam jej robić samemu z materiałów które mamy pod ręką. Ja kupiłem nową uszczelkę zbrojoną-grafitową z miedzianym oringiem. Zakładamy uszczelkę, oring powinien wejść z oporem, sprawdzamy czy otwory się zgadzają.
Przykładamy głowicę, gdy ją założymy lekko obracamy na boki aby się ułożyła
Bieżemy do rąk szpilki: 2 olejowe i 2 zwykłe(olejowe to te dłuższe)
Zwykłe przykręcamy po stronie otworu świecy a olejowe po przeciwnej
"Chwytamy" wszystkie szpilki zanim je dokręcimy, możemy ustawiać głowicę tak aby lepiej (łatwiej) nam się dokręcało.Bierzemy klucz 14 i dokręcamy szpilki (ja posłużyłem się kluczem z orginalnego kompletu )
Teraz nadszedł czas na rozrząd, bierzemy do rąk laski popychaczy i wkładamy je w otwory głowicy przy szpilkach olejowych
Następnie do rąk wpadją nam popychacze, sprawdzamy ich stan i luz dzwigienek- w razie czego dokręcamy
Popychacze zakładamy na szpilki olejowe, uważamy przy tym aby czapeczki dźwigienek weszły na laski popychaczy
Przyszedł czas na ustawienie luzu zaworów- w książce obsługi i naprawy Simsona AWO pisze 0,1mm na zawór wylotowy i dolotowy. Tak więc czynimy. Sprowadzamy tłok do ZZ. Odkręcamy kluczem 11 kontrę śruby klawiatury a potem 8 śrubę, między zawór a śrubę wkładamy szczelinomierz 0,1mm i dokręcamy ręką tak aby podczas wyciągania był wyczuwalny opór. Bierzemy klucz 8, 11 i dokręcamy kontrę. Tą samą czynność powtarzamy na drugim zaworze Teraz zakładamy 2 podkładki oraz nakrętki na szpilki olejowe i dokręcamy popychacze kluczem 14
Kopiemy parę razy w kopkę i ponownie sprawdzamy luz, może się okazać, że jednak nie dokładnie wykonaliśmy tę czynność i należy ją powtórzyć
Pozostało założenie uszczelki pokrywy głowicy
I przykręcenie w/w pokrywy kluczem 14
Zostało przykręcenie gaźnika, świecy i kolanka oraz odpalenie maszyny
(tak nawiasem mówiąc w Simsonie AWO oryginalnie powinna być świeca Isolator MC 10-14/240 co odpowiada Iskrze F85)
Mam nadzieję że tutek jest zrozumiale napisany
Tekst powstał dla użytkowników strony motomaniacy.com rozpowszechnianie i kopiowanie bez zgody autora zabronione
Zakładanie cylindra, głowicy i ustawienie luzu zaworów AWO
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Zakładanie cylindra, głowicy i ustawienie luzu zaworów AWO
Ostatnio edytowano 3 kwi 2008, o 22:09 przez Konrad, łącznie edytowano 9 razy
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Bardzo fajny tutek ale mam takie pytanie co do ustawiania luzów zaworowych. Czy tłok nie powinien być w jakimś konkretnym miejscu(góra, dół) czy może być w środku cylindra?
Skomplikowane trochę to AVO .
Skomplikowane trochę to AVO .
- pawel15
- MotoManiak
- Posty: 1790
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
- Lokalizacja: Dąbie
pawel15 napisał(a):Czy tłok nie powinien być w jakimś konkretnym miejscu(góra, dół) czy może być w środku cylindra?
Jest napisane:
Quniuś napisał(a):Sprowadzamy tłok do ZZ.
Przy ustawianiu zaworów zawsze sprowadza sie tłok do góry.
Oczywiście tutek bardzo dobry, klawiatura jak w "maluchu", tylko tam jest wszystko x2
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
ZZ to zwrot zewnętrzny, czyli jest ok Marcek A nad ortografią faktycznie musze popracować, stylistyka tez kuleje
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 306 gości