Demontaż i czyszczenie gaźnika Webber (Piaggio Zip)

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Demontaż i czyszczenie gaźnika Webber (Piaggio Zip)

Postprzez parcelak » 7 mar 2008, o 22:56

Podczas dłuższego postoju skutera mojego brata postanowiliśmy go odpalić. Nie chciał palić. Przeczyściliśmy gaźnik i już śmiga :) Postanowiłem więc napisać tutoriala jak to zrobić :) W skuterze Piaggio Zip stosowany był gaźnik Webber o średnicy gardzieli 18mm oraz dyszy głównej 58.

Na początku musimy zdemontować wszystkie obudowy, ale o tym nie będę pisał bo chyba każdy potrafi to zrobić :wink:

Obrazek

Dostaliśmy się już do gaźnika. Musimy odpiąć dwa wężyki paliwowe (jeden z nich to wężyk którym dochodzi benzyna, a drugim wraca nie spalone paliwo). Wężyk jest zaznaczony na zdjęciu.

Obrazek

Teraz należy odkręcić czujnik elektrycznego ssania. W tym celu należy odkręcić 2 śrubki (zaznaczone na zdjęciu) a następnie pociągamy ją do góry.

Obrazek

Obrazek

Gdy mamy już odkręcony czujnik odkręcamy 2 śrubki, za pomocą których przykręcona jest przepustnica z linką. Teraz pociągamy do góry i mamy wyjętą przepustnicę :).

Obrazek


Gaźnik zamocowany jest do gumowego króćca za pomocą opaski zaciskowej (zaznaczona na zdjęciu na czerwono)

Obrazek

Aby wyjąć gaźnik należy odłączyć od filtra powietrza rurkę łączącą go z gaźnikiem (zaznaczona na zdjęciu)

Obrazek

Teraz mamy już wyjęty gaźniczek, dmuchamy w otworki zaznaczone na zdjęciu.

Obrazek

Odwracamy teraz nasz gaźnik do góry nogami, odkręcamy obudowę wykręcając 2 śrubki zaznaczone na zdjęciach.

Obrazek

Teraz odkręcamy dysze zaznaczone na zdjęciu kolorem niebieskim. Myjemy je w benzynie oraz *** sprężonym powietrzem.

Obrazek

Wyjmujemy pływak.

Obrazek

I tym prostym :D sposobem mamy wyczyszczony gaźnik ;)

Tekst napisany wyłącznie dla www.motomaniacy.com. Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autora surowo zabronione.

P.S Gdyby ktoś posiadał informację jakiego typu jest ten gaźnik proszę o podanie informacji w poście w tym temacie :wink:
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Demontaż i czyszczenie gaźnika Webber (Piaggio Zip)

Postprzez Pani Kontekstowa » 7 mar 2008, o 22:56

Pani Kontekstowa
 

Postprzez pawel615 » 7 mar 2008, o 23:23

no spoko, dobrze napisany, zrozumialy
napewno sie przyda
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2991
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

Postprzez Koner » 7 mar 2008, o 23:28

Tutek przydatny i posiadacze skuterów już raczej nam nie zarzucą że się nie znamy i nie piszemy nic o skuterach :P Powoli coś będzie się rozwijało :wink:
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez endek » 8 mar 2008, o 00:09

no ładnie go opisałes wiec mysle ze teraz każdy pozna jego budowe :)

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez parcelak » 8 mar 2008, o 08:39

Dzięki :)
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez Mariusz » 9 mar 2008, o 02:14

a ja myślę że przyda się posiadaczom gaźników dellorto przez bliźniaczą budowę :P
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez michal.051 » 25 mar 2008, o 15:27

marycha_zielarz napisał(a):a ja myślę że przyda się posiadaczom gaźników dellorto przez bliźniaczą budowę :P


Mikuni 19 mm jest również praktycznie identyczny
podoba mi się w tych gaźniczkach regulacja poziomu paliwa w komorze pływakowej

Parcelak przed dłuższym postojem odkręcajcie śrubkę spustową paliwa i problemu z zatkanym gaźnikiem nie będzie.
Sprzedam!!! Nowe wachacze przedniego zawieszenia oraz nowe zębatki napędowe 44 i 35 zębów komar.
Avatar użytkownika
michal.051
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 777
Dołączył(a): 27 sie 2007, o 21:07
Lokalizacja: okolice Kielc


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 242 gości