Klejenie dętki dla początkujących

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Klejenie dętki dla początkujących

Postprzez Marek » 2 kwi 2008, o 15:43

Wczoraj zlapalem kapcia i dzis trzeba bylo polatac detke wiec przy okazji tutka szczele ;)

Na poczatek musimy wydobyc detke z kola w tym celu jeden bok opony sciagamy lyzkami do opon i wyciagamy detke.
Gdy to juz z robimy musimy zlokalizowac dziure (dziury)
W tym celu pompujemy detke i :
1. *** sie i szukamy syczenia
2. Wkladamy detke do wody

Jesli wybierzemy sposob 2 to nalezy tez detke wysuszyc, poczym zaznaczamy kreda miejsca uszkodzone.

Nastepnie :
1. Kupujemy zestaw latek
2. Robimy latke z zwyklej starej detki i kupujemy klej kauczukowy lub butapren (nie zadna kropelke czy superglue bo one tworza "skorupke" ktora moze popekac i detka bedzie puszczac wiatry)

Metoda 1. :

Jesli mamy zestaw latek lub kupilismy takowy :

Obrazek

W sklad jego wchodzi :
- Klej
- Latki
- Skrobak

Obrazek

Mamy dziure, niezaznaczylem kreda bo bylo ja widac z daleka (gwozdzia do papy zlapalem tzw papnioka :( ) naciagamy troche detke na cos plaskiego i NIE OSTREGO :!: tak by nasza dziura sie troche rozciagla :

Obrazek

I trzemy skrobakiem zeby "zmatowic" powierzchnie by klej sie mogl przyczepic i przy okazji zedrzec wierzchnia tlusta warstwe :

Obrazek

No dobra mamy zmatowiono-odtluszczone :

Obrazek

Teraz odrywamy latke (latki) od spodu sa zabezpieczone folia aluminiowa :

Obrazek

Nasze przygotowane miejsce smarujemy klejem i czekamy ok pol minuty do 5 minut az klej troche podeschnie (lepiej trzyma i szybciej lapie) :

Obrazek

Odrywamy folie aluminiowa i przykladamy latke w miare centralnie na dziurze :

Obrazek

Obrazek

Dla pewnosci polaczenia najlepiej scisnac calosc na jakies 5-10 minut.

Obrazek

I montujemy wszystki spowrotem.

Metoda 2. :

Niestety ta metode przestalem stosowac juz dawno temu ale jak ktos nie ma latek to jest jak najbadziej skuteczna lecz niestety do niej nie mam fotek :(

Bierzemy stara detke (byle jaka) natsepnie wycinamy latke o mniej wiecej takim ksztalcie :

Obrazek

Ten "ogonek" umozliwi nam montaz czystej nie zatluszconej latki

Nastepnie po wycieciu bierzemy papier scierny (idealna jest do tego 80-100) i troche pucujemy nim powierchnie detki jak i rowniez latke,
Poczym smarujemy klejem oba elementy czekamy chwile na podeschniecie i przykladamy latke centralnie na dziurze poczym koncowka nozyczek odcinamy ogonek po czym sciskamy wszystko na:
1. 1-1.5h jesli uzylismy kleju kauczukowego
2. 24h jesli uzylismy butaprenu

Po uplywie tego czasu montujemy wsio w kupe i jadziem panowie ;)

Tekst mojego autorstwa na wylacznosc strony www.motomaniacy.com i www.ogarsport.hostil.pl. Kopiowanie bez mojej zgody zabronione. maras52
Ostatnio edytowano 6 wrz 2008, o 23:27 przez Marek, łącznie edytowano 4 razy
Zdravim =MRS=
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Marek
*supporting
*supporting
 
Posty: 2179
Dołączył(a): 5 paź 2007, o 00:32
Lokalizacja: Oberschlesien - Ratibor
Pojazdy: In Comming >> MT SM XX

Klejenie dętki dla początkujących

Postprzez Pani Kontekstowa » 2 kwi 2008, o 15:43

Pani Kontekstowa
 

Postprzez parcelak » 2 kwi 2008, o 15:46

Ciekawie napisany tutek chociaż chyba każdy wie jak się klei dętki :D

maras52 napisał(a):W sklad jego wchodzi :
- Klej
- Latki
- Skrobak


U mnie w sklepie w zestawie jest tylko klej i łatki :P
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez Marek » 2 kwi 2008, o 15:52

Napisalem dla poczatkujacych ja na przyklad na poczatku zabawy z jakimikolwiek jednosladami kleilem kropelka i tasma izolacyjna (w rowerze) :D

U mnie w sklepie w zestawie jest tylko klej i łatki


Widzisz ja kupilem ostatnio mega zestaw latek ok 50szt latek kleju tuba i skrobak za jedyne 8zl na targu ;) a w sklepie rowerowym sprzedaja latki w takim pudeleczku jak na pierwszej fotce za 3.5zl i jest tam jedna duza prostakatna dwie mniejsze i chyba 4 okragle ;) + klej i skrobak
Zdravim =MRS=
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Marek
*supporting
*supporting
 
Posty: 2179
Dołączył(a): 5 paź 2007, o 00:32
Lokalizacja: Oberschlesien - Ratibor
Pojazdy: In Comming >> MT SM XX

Postprzez Koner » 2 kwi 2008, o 15:58

Ja z łatkami dobrych doświadczeń nie mam.Większość jest strasznie kiepskich i nawet jak ktoś się stara to po czasie odchodzą.Dlatego ja wolę za 12zł kupić nową dętkę i mieć spokój na dłuższy czas.Ale poza tym tutek bardzo zrozumiale napisany :wink:
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Wojteeek » 2 kwi 2008, o 16:37

Koner napisał(a):Dlatego ja wolę za 12zł kupić nową dętkę i mieć spokój na dłuższy czas.

Do pewnego czasu też tak myślałem. Aż pewnego razu kumpel kupił dętke do motorynki - nówkę - i była dziurawa... Oczywiście o reklamacji nie było mowy...

A co do tutoriala - świetnie i przejrzyście napisany :)
Nie wiedziałem że nie można kropelkopodobnych klejów stosować - dobrze wiedzieć :P ( choć osobiście zawsze brałem te z zestawu :) )
Wojteeek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2059
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 15:23

Postprzez Konrad » 2 kwi 2008, o 17:03

No kropelki do tego nie można używać.Ona robi się krucha i nie za dobrze łączy gumę.Najlepszy jest klej kauczkowy choć i butaprenem kleiłem dętke :) Bardzo fajny tutek
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Phantom » 2 kwi 2008, o 17:09

Świetnie napisane.Dobre ilustracje.Brawo! :yes:
Jestem patriotą! Łapy precz od mojej Ojczyzny!!!

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Phantom
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2431
Dołączył(a): 13 lip 2007, o 10:31
Lokalizacja: Gałąźnia
Pochwały: 19

Postprzez Tracer » 2 kwi 2008, o 18:33

Kropelkowe można tylko musi być to np cyjanopan ( jak się nie myle ) E - on jest elastyczny po wyschnięciu
Tracer
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 97
Dołączył(a): 11 lut 2008, o 22:03
Lokalizacja: Jawiszowice

Postprzez parcelak » 2 kwi 2008, o 18:36

maras52 napisał(a):kleilem kropelka i tasma izolacyjna (w rowerze) :D


Fajny sposób :D
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez Marek » 2 kwi 2008, o 19:19

Zadne kropelkowate bo niedosc ze skrupka sie robi to jeszcze lubia podtapiac gume ;) nawet cyjanopan e wiem bo mialem i kleilem nim model czolgu i mi troche podtopil a z guma + kropelkopodobne za chwile odpadnie mi czasmi nawet po napompowaniu detki latka wystrzelila stad ta tasma klejaca :D
Zdravim =MRS=
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Marek
*supporting
*supporting
 
Posty: 2179
Dołączył(a): 5 paź 2007, o 00:32
Lokalizacja: Oberschlesien - Ratibor
Pojazdy: In Comming >> MT SM XX

Postprzez endek » 2 kwi 2008, o 23:26

dobrze opsiany tutek .A co do klejenia to po nasmarowaniu obu czesci nalezy odczekac jakies 5min i dopiero po ok tym czasie złączyc ze sobą obie czesci(tzn łatke do dętki) :yes:

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Marek » 2 kwi 2008, o 23:32

po nasmarowaniu obu czesci


Chodzi ci o metode 1 czy 2 ? bo jak 1 to sie latki nie smaruje, przynajmniej ja tak nigdy nierobilem i jest dobrze
Zdravim =MRS=
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Marek
*supporting
*supporting
 
Posty: 2179
Dołączył(a): 5 paź 2007, o 00:32
Lokalizacja: Oberschlesien - Ratibor
Pojazdy: In Comming >> MT SM XX

Postprzez endek » 3 kwi 2008, o 14:41

no ja smaruje lekko obie powierzchnie :)

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez kaprawy » 9 kwi 2008, o 21:46

Nie butapren

Rany kochane. Kupilem kiedys Ogara, ktory mial detki reanimowane przy uzyciu wlasnie butaprenu. Jezdzilem sam bylo wszystko ok, raz zabralem kumpla. Po kilometrze sie nasz przygoda skonczyla. Detka wygladala tragicznie w miejscach bytnosci kleju. Sito! Butapren to dziadostwo, strasznie silne rozpuszczalniki, przez co dochodzi do rozpuszczenia materialow typu guma czy plastik.
kaprawy
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 21 mar 2008, o 11:30
Lokalizacja: Łódź


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 325 gości