Czasem się nam zdarza że kupimy tanio używaną cewkę W/N ale nie wiemy czy jest dobra by to sprawdzić nie musimy lecieć do garażu podłączać pod moto i kopać (najgorzej jak moto jest w rozsypce) wystarczy kilka kabelków bateria 9V i świeca,role przerywacza będziemy spełniać my po prostu kabelkiem będziemy stykać plus cewki.
Najpierw do baterii zaplątujemy kable
[img][570:480]http://img236.imageshack.us/img236/913/dsc00627am4.jpg[/img]
Potem minus z baterii pociągamy do cewki na masę (oznaczenie 15)
[img][570:480]http://img260.imageshack.us/img260/6649/dsc00628ip3.jpg[/img]
Zaś kabel wysokiego napięcia (u mnie ten cienki żółty) łączymy tak jak trzeba ze świecą
[img][480:500]http://img260.imageshack.us/img260/1084/dsc00630nd7.jpg[/img]
Później kablem owijamy świece i łączymy z masą cewki (oznaczenie 15)
[img][480:500]http://img260.imageshack.us/img260/704/dsc00631am0.jpg[/img]
Jeśli chcemy wstawić kondensator to wstawiamy go tak: masę kondensatora do oznaczenia 1 i kabel kondensatora (u mnie gwint)do oznaczenia 15
[img][570:480]http://img260.imageshack.us/img260/8776/dsc00632ow5.jpg[/img]
Na końcu dotykamy kablem z plusa baterii do plusa cewki (oznaczenie 1) dotykamy raz po razie ponieważ zastępujemy funkcję przerywacza
Po tym wszystkim możemy swobodnie sprawdzić sprawność cewki.
Sprawdzanie Cewki W/N (Na chłopski rozum)
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 17
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Bardzo fajny sposób, mam w planie kupno jakiejś używki na zapas Zasługujesz na pochwałę
Wkleiłem sobie TO do podpisu
-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
-
Johnny Moped - MotoManiak
- Posty: 1759
- Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
- Lokalizacja: Wrocław
-
filip32 - MotoManiak
- Posty: 752
- Dołączył(a): 8 kwi 2007, o 13:04
- Lokalizacja: Brzozów
W romecie nie ma cewki butelkowej (chodzi mi o 023)
Wkleiłem sobie TO do podpisu
-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
-
Johnny Moped - MotoManiak
- Posty: 1759
- Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
- Lokalizacja: Wrocław
Przecież ten tutek opisuje sprawdzenie działania właśnie cewki butelkowej
Wkleiłem sobie TO do podpisu
-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
-
Johnny Moped - MotoManiak
- Posty: 1759
- Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
- Lokalizacja: Wrocław
Naprawdę dobry tutek poparty zdjęciami Przyda mi się bo będę robić zapłon tyrystorowy to sprawdzę ale ja sprawdzam na akusiu 6V 160ah
-
parcelak - MotoManiak
- Posty: 2696
- Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
- Lokalizacja: Górzno kol.
parcelak napisał(a):160ah
Ciekawe jakiej jest wielkości ;>
Wkleiłem sobie TO do podpisu
-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
-
Johnny Moped - MotoManiak
- Posty: 1759
- Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
- Lokalizacja: Wrocław
Jedna wada tego tutoriala jest taka iż nie sprawdzimy czy cewka ma przebicie w mojej Jawce miała i zmieniłem na cewke W/N 6V od Simsona która działa elegancko,a gdy zacząłem sprawdzać cewkę z przebiciem nie zauważyłem żadnych wad a podczas jazdy było inaczej
Co do sprawdzania cewki N/N (te które są w iskrowniku)to też sprawdzam w hardcorowy sposób tzn miernik,wiertarka i magneto z Jawki rozkręcone do 1-2tys obrotów ale daje radę opiszę później w innym tutorialu.
Co do sprawdzania cewki N/N (te które są w iskrowniku)to też sprawdzam w hardcorowy sposób tzn miernik,wiertarka i magneto z Jawki rozkręcone do 1-2tys obrotów ale daje radę opiszę później w innym tutorialu.
-
Kamil22 - MotoManiak
- Posty: 1029
- Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 07:17
Johnny Moped napisał(a):Ciekawe jakiej jest wielkości ;>
Przecież w Ursusie C-330 był taki montowany a ja mam właśnie Ursusa i Zetora
-
parcelak - MotoManiak
- Posty: 2696
- Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
- Lokalizacja: Górzno kol.
Czy przy takim sprawdzaniu cewki pojawia sie mała słaba iskra?
Bo w moim przypadku tak jest ii nie wiem czy będzie dobra ta cewka.
Bo w moim przypadku tak jest ii nie wiem czy będzie dobra ta cewka.
>>> Zapraszamy do zaprezentowania pojazdu w forumowym serwisie - www.MotoAlbum.pl /Romet/Ogar,205/42517"> Zapraszamy do zaprezentowania pojazdu w forumowym serwisie - www.MotoAlbum.pl /Rom ... ,205/42517 <<<
-
deco_23 - MotoManiak
- Posty: 204
- Dołączył(a): 4 sie 2008, o 12:43
- Lokalizacja: Toruń
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
Posty: 17
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 159 gości