Przygotowanie motoroweru do zimowego postoju
Gdy zaczyna się zima, a motorower będzie nieużytkowany przez ten okres czasu, trzeba go zabezpieczyć przed tym długim postojem. Przed postojem powinniśmy wykońać kilka czynności obsługowo-naprawczych. A więc przejdźmy do rzeczy.
1. Musimy spuścić olej ze skrzyni biegów, ponieważ przez zimę olej się zestarzeje i po tym procesie traci właściwości smarne co może prowadzić do zatarcia łożysk w skrzyni biegów.
2. Musimy ustawić motorek tak, aby koła nie dotykały ziemi, ponieważ gdy będą stały na flaku i dotykały zimnej ziemi to sparcieją.
3. Na okres zimowy trzeba nalać do cylindra oleju, i kopnąć, aby się rozsmarowało. Robimy to w ten sposób: bierzemy strzykawkę i wciągamy w nią trochę oleju. Następnie wykręcamy świecę i wstrzykujemy tam olej. Następnie zakręcamy świecę i kopiemy aby tłok się przesmarował.
4. Zdejmujemy wężyk paliwowy, ponieważ gdy trzymamy moto w nieogrzewanym garażu to on stwardnieje i będziemy mieli problemy po zimie ze zdjęciem go.
5. Motorower należy porządnie wymyć oraz nawoskować lub wypolerować lakier specjalną pastą polerską.
6. Na zimę powinniśmy nasmarować wszystkie wianki w kołach, łańcuch, przednie amortyzatory również możemy nasmarować.
7. Napełniamy bak paliwem do pełna, ponieważ zapobiegnie to skraplaniu sie wody i rdzewieniu od środka baku.
8. Konserwujemy licznik. o tym jak to zrobić poczytacie tutaj:
viewtopic.php?t=5169
9. Smarujemy olejem filc przerywacza
10. Smarujemy linki. Robimy to w następujący sposób:
- Zdejmujemy linki, które mamy nasmarować.
- Bierzemy strzykawkę, nalewamy do niej rozcieńczoną benzynę z olejem.
- Do jednego końca linki wstrzykujemy rozcieńczoną benzynę z olejem i czekamy aż zacznie wypływać drugim końcem.
- Linka już nasmarowana. Teraz czas na montaż
11. Nasączamy filtr powietrza w oleju.
12. Wymieniamy zużyte części.
13. Przed samym wstawieniem do garażu powinniśmy wypalić paliwo z gaźnika, ponieważ paliwo z olejem powoduje zatkanie dysz. Palimy motorek, zakręcamy kranik i czekamy aż zgaśnie.
14. Wszystkie połączenia śrubowe należy spryskać preparatem WD40.
15. Wszystkie chromy smarujemy wazeliną techniczną.
Po wykonaniu tych czynności wstawiamy motorek do garażu, okrywamy kocem i czekamy do wiosny
Tekst napisany wyłącznie dla www.motomaniacy.com Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autora zabronione!
Przygotowanie motoroweru do zimowego postoju
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 18
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Przygotowanie motoroweru do zimowego postoju
Ostatnio edytowano 28 wrz 2008, o 10:29 przez parcelak, łącznie edytowano 6 razy
-
parcelak - MotoManiak
- Posty: 2696
- Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
- Lokalizacja: Górzno kol.
Trochę dziwna pora jak na taki temat bo do zimy daleko
Jest również teoria która mówi żby zostawić olej i wymienić go dobpiero podczas rozpoczęcia sezonu.
Ja nie zdejmowałem i c prawda zrobił się twardy ale i tak można go łatwo zdjąć,a przy zakładaniu też ładnie wchodzi na swoje miejsce.
Skoro licznik działa to nie widzę potrzeby żeby go rozbierać
Nasuwa się pytanie po co ustawiać zapłon na zimę i czyścić gaźnik.Takie czynności wykonujemy jak motorek nam nie odpala albo przerywa i raczej robimy to jak rozpocznie się sezon
Niektóre elementy trzeba zabezpieczyć ale ich dokładny przegląd i ewentualna wymiana na nowe następuje podczas wystawienia motorku z garażu o dłuższym postoju
parcelak napisał(a):1. Musimy spuścić olej ze skrzyni biegów, ponieważ przez zimę olej się zestarzeje i po tym procesie traci właściwości smarne co może prowadzić do zatarcia łożysk w skrzyni biegów.
Jest również teoria która mówi żby zostawić olej i wymienić go dobpiero podczas rozpoczęcia sezonu.
parcelak napisał(a):4. Zdejmujemy wężyk paliwowy, ponieważ gdy trzymamy moto w nieogrzewanym garażu to on stwardnieje i będziemy mieli problemy po zimie ze zdjęciem go.
Ja nie zdejmowałem i c prawda zrobił się twardy ale i tak można go łatwo zdjąć,a przy zakładaniu też ładnie wchodzi na swoje miejsce.
parcelak napisał(a):8. Konserwujemy licznik. o tym jak to zrobić poczytacie tutaj:
Skoro licznik działa to nie widzę potrzeby żeby go rozbierać
parcelak napisał(a):10. Regulujemy zapłon i gaźnik. O tym jak wyregulować zapłon dowiecie się tutaj:
viewtopic.ph...php?t=3179
Zaś o tym jak wyregulować i wyczyścić gaźnik w tym:
Nasuwa się pytanie po co ustawiać zapłon na zimę i czyścić gaźnik.Takie czynności wykonujemy jak motorek nam nie odpala albo przerywa i raczej robimy to jak rozpocznie się sezon
Niektóre elementy trzeba zabezpieczyć ale ich dokładny przegląd i ewentualna wymiana na nowe następuje podczas wystawienia motorku z garażu o dłuższym postoju
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Koner napisał(a):Trochę dziwna pora jak na taki temat bo do zimy daleko
Naszła mnie ochota aby go napisać, ponieważ miałem trochę wolnego czasu
Koner napisał(a):Nasuwa się pytanie po co ustawiać zapłon na zimę i czyścić gaźnik.Takie czynności wykonujemy jak motorek nam nie odpala albo przerywa i raczej robimy to jak rozpocznie się sezon
Żeby nie mieć później nieprzyjemnych zdarzeń
-
parcelak - MotoManiak
- Posty: 2696
- Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
- Lokalizacja: Górzno kol.
no ładnie żeś to wszystko opisał ,lecz ja akurat nie skorzystam bowiem motorkiem jezdze cały rok (a jazda po lodzie czy sniegu to sama przyjemnośc)
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Żeby nie mieć później nieprzyjemnych zdarzeń
Ale jak odstawiasz motor na którym jeździłeś to po co ponowie regulować zapłon?Może być tak że coś rozłożysz i będzie po złożeniu gorzej działało.Tak samo z samochodem jak jeździ prawidłowo to maskę otwierasz tylko żeby wlać płynu do spryskiwaczy
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
no to usatawianie zapłonu to raczej zostawiłbym na wiosne
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
parcelak napisał(a):Już poprawiłem
To teraz trzeba jeszcze poprawić żeby punkty były po kolei,bo np. jest dwa razy 9,nie ma 13
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
warto tez dodać ze jeżeli trzymamy np komara w komórce i tam wiadomo jest duża wilgoć to trzeba nasmarowac chromy wazeliną techniczna i miejsca w których wyszła rdza na zewnątrz
ta metoda sie sprawdza bo już 3 zimy ja stosowałem i dobry efekt
ta metoda sie sprawdza bo już 3 zimy ja stosowałem i dobry efekt
Żyj i pozwól żyć komarom
PANIE JA JESTEM FACHURKA , OD BIDETA DO BIZETA
PANIE JA JESTEM FACHURKA , OD BIDETA DO BIZETA
-
Aleksander - Zwycięzca konkursu
- Posty: 2127
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 14:33
- Lokalizacja: zaściankowo
- Pojazdy: komar2352 ogar205 komar 232 syrena 105L
Mi sie ta instrukcja raczej nie przyda bo również mam zamiar jezdzic jawką w zime Ale co do tej instrukcji to brawa dla autora bo jest bardzo czytelna i zrozumiała
- Co byś zrobił gdyby można zacząć wszystko od nowa?
- Nie brał bym tego gówna..
- Nie brał bym tego gówna..
-
piciu308 - Zwycięzca konkursu
- Posty: 1116
- Dołączył(a): 18 paź 2008, o 15:31
- Lokalizacja: Poznań
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Romet kadet, Router WS 50, Renault Megane I Ph II.
piciu308 napisał(a):Ale co do tej instrukcji to brawa dla autora bo jest bardzo czytelna i zrozumiała
Dzięki
-
parcelak - MotoManiak
- Posty: 2696
- Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
- Lokalizacja: Górzno kol.
-
kadet94 - MotoManiak
- Posty: 588
- Dołączył(a): 12 lut 2008, o 11:06
- Lokalizacja: Wrocław/Miękinia
szczerze powiem że nigdy nic nie robiłem od czasu do czasu się przejechalem, jak śnieg stopniał, albo nawet na śniegu super zabawa nic nie smarowałem, nie oleiłem, dosłownie postawiłem i sobie stał.... trzeba będzie zacząć robić.... jak narazie to jednym romecikiem jeżdże bo do drugiego nie mam rączki od gazu... może za rok tamtego wystawie...
- Adamas1
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 1734
- Dołączył(a): 5 lip 2009, o 09:22
- Lokalizacja: okolice Chojnic
- Pojazdy: 2x OGAR 200, OGAR 205, Komar 2350, Delta, rower Goplana 1966
Posty: 18
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 429 gości