Jakiś czas temu musiałem zdemontować i lekko wyczyścić swój gaźnik bo czymś się lekko przytkał.
Żeby zdemontować gaźnik należy:
1.Zdjąć wężyk paliwa z gaźnika lub kranika.
2.Można odkręcić cały prawy schowek w którym znajduje się filtr powietrza:
-jest on przykręcony na 3 śruby,przy czym 2 znajdują się w schowku.
Można bez odkręcania zsunąć gumę łączącą gaźnik z filtrem powietrza.
3.Płaskim kluczem 10 odkręcamy linkę ssania.Po jej wykręceniu będzie to wyglądało tak:
4.Odkręcamy górną pokrywę gaźnika w której znajduje się lina gazu.Ostrożnie wyciągamy przepustnicę z iglicą.
5.Jeśli mamy już poodkręcane wszystkie linki i zdjęty wężyk należy wyjąć gaźnik.W ty celu trzeba poluzować obejmę,a dokładniej odkręcić nakrętkę na klucz płaski 10.Żeby gaźnik zszedł trzeba trochę nim przekręcać raz w prawo raz w lewo i będzie nam powoli schodził.
6.Odkręcamy komorę pływakową,która jest przykręcona na 3 śrubki.
7.Można wykręcić śrubę od regulacji składu mieszanki ale trzeba pamiętać o ile obrotów wykręcamy śrubę żeby potem mieć mniej problemów z regulacją.
8.Jak mamy już tak rozebrany gaźnik
możemy przystąpić do jego czyszczenia/przedmuchania.Trzeba jedynie uważać żeby nie podgiąć blaszki od pływaka.
Ja nie rozkładałem gaźnika na czynniki pierwsze bo chciałem go tylko trochę wyczyścić.Przypominam żeby nie przeczyszczać dysz drutem,należy je tylko przedmuchać !
Warto jest od razu kupić sobie uszczelki czego ja zapomniałem zrobić ale na szczęście nic nie cieknie
A teraz kila danych dotyczących gaźnika 24N1-1:
Dysza główna-95
Dysza iglicowa-65
Dysza rozruchowa-75
Dysza biegu jałowego-40
Średnica przepustnicy-24mm
Podczas docierania iglica powinna być zamontowana na 4 rowku od góry a normalnie na 2 od góry.
Śruba od regulacji powinna być wykręcona o jakieś 2-3 obroty.
Jeśli coś trzeba poprawić albo wyjaśnić to piszcie
Tekst napisany wyłącznie dla http://www.motomaniacy.com kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody zabronione.
Demontaż i lekkie czyszczenie gaźnika 24N1-1 (MZ 150 TS)
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 18
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Demontaż i lekkie czyszczenie gaźnika 24N1-1 (MZ 150 TS)
Ostatnio edytowano 22 maja 2008, o 10:46 przez Koner, łącznie edytowano 1 raz
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
no dobrze opisany i poparty zdjeciami flaszka sie należy
flaszka (czyt.pochwała)
flaszka (czyt.pochwała)
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
andr3w xD napisał(a):Koner napisał:
duszę
popraw ten błąd
Dzięki już poprawiłem,tam w ogóle źle napisałem bo chodziło mi o śrubę
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Koner ten gaziolek, podobny w budowie do gaźnika 16n3...
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012
- Pitucha
- *supporting
- Posty: 2522
- Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
- Lokalizacja: Okolice Lublina
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM
Pitucha napisał(a):Koner ten gaziolek, podobny w budowie do gaźnika 16n3...
W końcu to ta sama niemiecka technologia
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Koner napisał(a):W końcu to ta sama niemiecka technologia
W sumie to tak... Co niemieckie, to niemieckie
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012
- Pitucha
- *supporting
- Posty: 2522
- Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
- Lokalizacja: Okolice Lublina
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM
nom praktycznie to samo tylko gardziel wieksza
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
nom praktycznie to samo tylko gardziel wieksza
W sumie tak ale wydaje mi się że jest on mniej skomplikowany,nie ma aż tylu elementów
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Tak czy siak wszystkie gaźniki od simsona, mz, awo, itp porodukowała firma BVF - Berliner Fabrik Vergasser tutek bardzo fajny
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
olo56 napisał(a):sory za oftopa ale czym rózni sie gaznik 24n1-1 od 24n1-2
Chyba różni się on wielkością dyszy głównej.
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Posty: 18
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 233 gości