Jak zwykle przy okzaji naprawy moto zapezentuje wam tutorial
Jak wymienic / wsadzic wypadniety walek startera bez rozbierania silnika.
No wiec najpierw spuszczamu olej z silnika, gdy juz jest zlany odkrecamy pokrywe sprzegla. Naszym ocza ukazuje sie widok:
Nastepnym krokiem jak wykonujemy jest sciagniecie sprezynki i odkrecenie nakretki M6 trzymajacej "zatrzask" wybieraka :
Wyciagamy zatrzask :
Nastepnie wyciagamy "dzwignie wybierajaca" odciagajac ja od bebenka i ciagnac do siebie za miejsce gdzie przykrecamy dzwignie zmiany biegow :
Sciagamy sprezyne :
Odkrecamy srube M6 trzymajaca naciag startera UWAZAMY BO LUBI CZASEM WYSKOCZYC !!! :
Wyciagamy sprezyne kopniaka i zebatke zapadkowa :
Patrzac do srodka widzimy zebatke kopniaka :
W zebatke i sprezyne wkladamy nowy walek z naciagnietym pierscieniem Segera i wkladamy w kadlub silnika
Teraz najgorsza zmora czyli naciaganie kopniaka niestety niemaialem jak zrobic zdjecia wiec tylko schematycznie pokaze
W miejscu 1 zaczepiamy sprezyne natomiat strzalka pokazuje kierunek w strone tylu motorka. Przekrecamy blache zgodnie z strzalka pokazana na rysunku tak by otwor ( 2 ) wszedl nam na wystajaca srube M6 w silniku :
Powinno to wygladac tak :
Zakladamy sprezyne "odbijania" biegow :
A nastepnie dzwignie wybierajaca (w sposob podobny do demontazu):
Na koniec zatrzask wybieraka :
Przykrecamy go i dajemy sprezynke.
Zakladamy kopniak i dzwignie biegow a nastepnie sprawdzamy czy wszystko dziala.
Jesli tak to odtluszczamy przylgnie dekla i karteru smarujemy silikonem kladziemy (lub nie) uszczelke i skrecamy po ok 1h zalewamy olej
Tekst napisany wyłącznie dla www.motomaniacy.com kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody zabronione.
Zakladanie/wymiana walka kopniaka silnik M5x1
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Zakladanie/wymiana walka kopniaka silnik M5x1
Ostatnio edytowano 6 wrz 2008, o 23:25 przez Marek, łącznie edytowano 2 razy
Zdravim =MRS=
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
-
Marek - *supporting
- Posty: 2179
- Dołączył(a): 5 paź 2007, o 00:32
- Lokalizacja: Oberschlesien - Ratibor
- Pojazdy: In Comming >> MT SM XX
super totek ciekawe kto ci tego kopka (oczywscie niechcacy) zepsuł ze musiales go robić jabym go zabił
Serce bije w tempie obrotow maszyny,Treningow godziny,zminione plany w czyny
moje jest:romet ogar 205,motorynka,romet chart,jawa ts 350,Mz 250 stunt GP(powstaje),Mz 250 cross (powstaje):D
moje jest:romet ogar 205,motorynka,romet chart,jawa ts 350,Mz 250 stunt GP(powstaje),Mz 250 cross (powstaje):D
- kitogsm2
- MotoManiak
- Posty: 159
- Dołączył(a): 17 lut 2008, o 00:13
- Lokalizacja: Pstrążna/rydułtowy
no niezle go opisałes tez juz nie bedzie problemów z wymianą po przeczytaniu tutka
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
To jest chyba najbardziej skomplikowana rzecz w silniku M531 i M541 jak to składam w silnikach to zajmuje mi 2-3h jak to pierwszy raz składałem to mi sprężyna odskoczyła i uderzyła w palec gdzie silnik był cały zakrwawiony...
Co do tutoriala dla początkujących się przyda.
Co do tutoriala dla początkujących się przyda.
-
Kamil22 - MotoManiak
- Posty: 1029
- Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 07:17
Ja tam nie widze problemow z tym zmieniaczem, wystarczy wszystko składać w odwrotnej kolejności To tylko tak strasznie wygląda
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
Bardzo dokładnie to wszystko wyjaśniłeś,co najważniejsze jest dużo zdjęć a więc praktycznie od razu można wszystko zrozumieć Pochwała jak najbardziej zasłużona.Żeby więcej było takich tutków
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
hmmm wiem że to totalny odkop, ale tutoriali przeciez używa się cały czas a nie tylko "w okresie świerzości"
mianowicie dziś wymieniałem wałek kopniaka w simku, i nasuwają mi się dwie rzeczy do nadmienienia:
po pierwsze to gdy już mamy zdejmować sprężynę kopniaka, to bardzo delikatnie odkręcamy dolną śrubkę, jednocześnie przytrzymując to: mocnym śrubokrętem. chodzi o to żeby nam się bezwładnie sprężyna nie odkęcila w trzech setnych sekundy i nie pokruneła po garażu czy też nie odcięła palca, a zatrzymała się na śrubokręcie. gdy już podtrzymujemy śrubokrętem to możemy całkiem bezpiecznie zwolnić sprężynę, i nie narobi ona już takich szkód.
kolejna sprawa co do naciągu, to w sporej części sprawdzała się wartość mniej więcej pół obrotu-zaokrąglona po to żeby można było naciągnąć na śruby to "trzymadełko" sprężyny.
mianowicie dziś wymieniałem wałek kopniaka w simku, i nasuwają mi się dwie rzeczy do nadmienienia:
po pierwsze to gdy już mamy zdejmować sprężynę kopniaka, to bardzo delikatnie odkręcamy dolną śrubkę, jednocześnie przytrzymując to: mocnym śrubokrętem. chodzi o to żeby nam się bezwładnie sprężyna nie odkęcila w trzech setnych sekundy i nie pokruneła po garażu czy też nie odcięła palca, a zatrzymała się na śrubokręcie. gdy już podtrzymujemy śrubokrętem to możemy całkiem bezpiecznie zwolnić sprężynę, i nie narobi ona już takich szkód.
kolejna sprawa co do naciągu, to w sporej części sprawdzała się wartość mniej więcej pół obrotu-zaokrąglona po to żeby można było naciągnąć na śruby to "trzymadełko" sprężyny.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 171 gości