Dla doświadczonych użytkowników to żaden problem, jednak początkujący motorowerzyści często mają problem z poprawną obsługą gaźnika. Mam nadzieję, że poniższy tekst trochę pomoże (część jest skopiowana z mojej strony).
Na początek trzeba gaźnik odkręcić od cylindra. Trzyma się on na 2 szpilkach 6mm, przykręcony jest nakrętkami najczęściej pod klucz "10". Aby go zdjąć lewą nakrętkę (patrząc od tyłu) trzeba odkręcić do końca, prawą tylko kawałek (gaźnik ma przy mocowaniu ucho które da się zsunąć bez całkowitego odkręcania nakrętki).
Następnie ściągamy wężyk od paliwa i demontujemy przepustnicę z iglicą. Jeśli mamy gaźnik w rękach, czas go rozebrać. Nagrałem film (podzielony na 3 części spakowane do formatu zip) obrazujący rozbiórkę gaźnika. Można go ściągnąć TUTAJ. Na filmie widoczny jest też demontaż przepustnicy i iglicy.
Po odkręceniu wszystkiego powinno wyglądać to mniej więcej tak:
[img][570:369]http://stronamarcina.yoyo.pl/gaznik.jpg[/img]
Wszystkie części myjemy pędzelkiem w benzynie ekstrakcyjnej lub rozpuszczalniku, dysze *** sprężonym powietrzem (nie drutem ani igłą).
Filtr powietrza delikatnie nasączamy olejem.
Składamy wszystko z powrotem (dobrze dać nowe o-ringi pod śruby przykrywające dysze), przykręcamy gaźnik do cylindra (dobrze jest dać nową uszczelkę, powinno się też zastosować podkładki sprężynujące), zakładamy wężyk paliwa (dla pewności warto zastosować opaskę zaciskającą) i iglicę (ustawiamy ją na trzeci od góry rowek, później dobieramy ustawienie indywidualnie).
Wkręcamy do oporu śrubkę do regulacji składu mieszanki (ta pozioma), potem wykręcamy ją ok. 2 obroty, tak samo ze śrubą wolnych obrotów (z widoczną sprężynką).
Zapalamy motor (prawdopodobnie będzie miał wysokie obroty) i czekamy, aż się rozgrzeje.
Po zagrzaniu silnika śrubą od składu mieszanki ustawiamy maksymalne obroty, a następnie obniżamy je do prawidłowych śrubą od regulacji wolnych obrotów.
Jak wszystko jest w porządku, motor się nie dusi, próbujemy obniżyć iglicę o jeden ząbek i sprawdzamy, czy jest dobrze. Jeśli tak, to zostawiamy tak jak jest, jeżeli przerywa, to powracamy na 3 rowek.
Gaźnik GM 12F i 13F - demontaż i ustawienie
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 42
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
JAk najbardziej pochwala sie nalezy tylko mogles przykleic temat zeby wrazie czego bez problemu mozna byloby do niego wrocic bez szukania
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
- KLINAR
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 2027
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Jeśli Admini uznają, że ten temat jest pożyteczny, prosiłbym o przyklejenie Co do pochwały - nie ma za co, największą pochwałą dla mnie będzie, jak się komuś to przyda.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
no fajnie ze opisałęś komarowski gażniczek
ale dawniej miały prościutkie gażniczki a nie teraz w spółczesnych sprzętach ostanio bawiłem sie z czeterema od CBR600 R2
ale dawniej miały prościutkie gażniczki a nie teraz w spółczesnych sprzętach ostanio bawiłem sie z czeterema od CBR600 R2
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Większa dysza (główna) idzie pod większą śrubkę, mniejsza (wolnych obrotów) pod mniejszą. Jednak w praktyce określenie "na oko" która jest która bywa kłopotliwe. Dlatego jeśli zdarzy się je pomieszać, najlepiej wkręcać na "chybił-trafił". Jeśli motor będzie przerywał przy wyższych obrotach wystarczy zamienić dysze.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
no jesli ktos ma tylko nowe dysze to to i tak bez roznicy bo teraz do rometow komarow robia dysze tylko na jeden rozmiarMarcek napisał(a):Większa dysza (główna) idzie pod większą śrubkę, mniejsza (wolnych obrotów) pod mniejszą. Jednak w praktyce określenie "na oko" która jest która bywa kłopotliwe. Dlatego jeśli zdarzy się je pomieszać, najlepiej wkręcać na "chybił-trafił". Jeśli motor będzie przerywał przy wyższych obrotach wystarczy zamienić dysze.
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
- KLINAR
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 2027
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Temat fajny i pochwała sie należy. Artykół zrobiony profesjonalnie wiec tym bardziej trzeba go nagrodzić.
- pawel15
- MotoManiak
- Posty: 1790
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
- Lokalizacja: Dąbie
Wielu "zielonych" w sprawie ustawienia i czyszczenia gaźnika waliło z tym problemem do mnie, zawsze ich odsyłałem to tego postu- bardzo dobrze że tak to dokładnie opisałeś i jeszcze załączyłeś filmik
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Dzięki
A tak apropo - działa Wam film? Bo trochę go kompresowałem i nie wiem, czy nie narobiło po drodze błędów.
A tak apropo - działa Wam film? Bo trochę go kompresowałem i nie wiem, czy nie narobiło po drodze błędów.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Mi działał ale dopiero po przekonwertowaniu na format mp4, moge go wrzucić, gdzieś na youtube albo na rapida, jak chcesz
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Proszę oto linki:
http://www.youtube.com/watch?v=APx6zpuipx8 cześć 1
http://www.youtube.com/watch?v=errlTyaL4l8 część 2
http://www.youtube.com/watch?v=kjYJAU8QgO0 część 3
http://www.youtube.com/watch?v=APx6zpuipx8 cześć 1
http://www.youtube.com/watch?v=errlTyaL4l8 część 2
http://www.youtube.com/watch?v=kjYJAU8QgO0 część 3
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Posty: 42
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 189 gości