Obsługa cewki zapłonowej sprowadza się do kilku prostych czynności. Należy przede wszystkim dbać o to aby nasza cewka nie była zabrudzona, zaolejona i zamoczona.Końcówkę przewodu wysokiego napięcia (centralenego) należy okresowo czyścić i dbać o to aby była prawidłowo osłonięta gumowym kapturkiem.
Sposób sprawdzenia cewki w/n.Jeżeli nasza cewka pracuje ale mamy podejrzenia że nie jest całkowicie sprawna, to należy wykonać poniższą próbę.Odłączamy przewód w/n od świecy i energicznie kopiemy w starter bądź uruchamiamy rozrusznik a następnie przy pracującym silniku między końcówkę przewodu a świecę włożyć końcówkę grafitową zwykłego ołówka.Jeżeli po przejściu przez grafit iskra jest wyraźnie czerwona, cewka zapłonowa jest całkowicie sprawna
Przerywacz jest to bardzo ważna część zapłonu może się wydawać nie istotny bądź odporny na zanieczyszczenie ale każde odstępstwo od czystości może procentować nieposłuszeństwem maszyny.
Podczas sprawdzania przerywacza zapłonu należy przedewszystkim zwrócić uwagę czy nie jest zaolejony.Wskutek nadmiernego smarowania przerywacza pojawia się upływ prądu na masę lub stałe zwarcie styków przez olej.SZczególnie zwracamy uwagę na zaolejone bolce i podkładki izolacyjne.Trzeba pamiętać że prąd zwykle jest doprowadzany do styku ruchomego (czyli naszego młoteczka) i wszelkie zaolejenia doprowadzających prąd kabli i izolacji moga powodować osłabienie bądź zanik iskry
Uszkodzone elementy przerywacza należy wymienić( tutaj liczymy się z tym że nasz młoteczek nie jest wieczny i ściera sie podczas pracy ), a zaolejone wyczyścić.Możemy tego dokonać ściągając magneto w przypadku rometów, simsonów itp.Najczęściej można to zrobic bez wyjmowania przerywacza jednak najdokładniej wyczyścimy go wyjmując.Sprawą bardzo istotną jest stan styków naszego przerywacza powinny być równiuśkie na całej powierzchni i przylegać wzajemnie na całej swojej powierzchni, przy czym platynki nie powinny mieć wżerów ani nadtopień.Po długtrwałej pracy wskutek zepsutego kondensatora.Styki czyścimy pilnikiem - jedwabnikiem.Nie używamy do tego papieru bo jego zarenka w pewnej mierze zostaną na stykach.Ostateczne szlifowanie przeprowadzamy na złożonym przerywaczu.
W przypadku rometów i simsonów sprawa bardzo wazną jest bolec.Często pomijany przez "fachowców" a to on bywa przyczyną niedokładnego zapłonu.Nie może sobie latać na boki, acz kolwiek mozna temu zaradzić.Odwracamy stojan i punktakiem o zaostrzonym szpicu dobijamy bolec.Nie udeżamy bezpośrednio młotkiem ale tylko przy użyciu punktaka gdyż po takim traktowaniu bolec zazwyczaj odpada
A teraz ciekawostka na temat kondesatora.W romecie mamy za małą pojemnośc( powinna być od 0,17...0,35 mikrofarada) w skutek czego iskrzy nam a platynkach Sprawdziłem jak romet działa na kondensatorze 0,22uF i nie widać różnicy.Mimo to na przerywaczu nie uświadczymy iskrzenia.
O kondensator należy dbać w formie czyszczenia go z zabrudzeń mechanicznych jak i zaolejenia.Jeżeli nasz kondensator popływa w oleju to możemy go wywalić
Teraz trochę o świecach bo nie którym mylą się ciepłe i zimne
Świece o wyższej wartości cieplnej są bardziej odporne na przegrzewanie, lecz maja większa skłonność do zanieczyszczenia sie nagarem.Świece o mniejszej wartości cieplnej łatwo przegrzewają się przez co powoduja samozapłony ale mają mniejsze skłonności do zanieczyszczenia.Im mniejsze powierzchnie świecy stykaja sie z gorącymi spalinamu (krótka dolna częśc izolatora i krótkie elektrody) oraz im lepsze jest jej chłodzenie (odbierane ciepło szybko odprowadzane jest na zewnątrz), tym większa wartość cieplna świecy.Dlatego wśród Motomaniaków świece o wysokiej wartości cieplnej nazywane są zimnymi i na odwrót Jeżeli ktoś jeszcze ma jakieś ciekawostki niech napisze a ja dodam do tematu
Znalazłem parę rysunków które wam pomogą
[img][570:500]http://img60.imageshack.us/img60/2003/dsc0492zn8.jpg[/img]
Tekst napisany wyłącznie dla strony motomaniacy.com kopiowanie bez mojej zgody zabronione
Porady na temat zapłonu itp
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Porady na temat zapłonu itp
Ostatnio edytowano 6 lip 2008, o 11:25 przez Konrad, łącznie edytowano 1 raz
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
Quniuś ,a ten grafit to włożyć w fajkę i do świecy przyłożyć ,a grafit będzie się trzymał czy cza go przetrzymać czymś
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
- Dynio
- MotoManiak
- Posty: 388
- Dołączył(a): 1 mar 2008, o 16:35
- Lokalizacja: Łupowo
I to co mnie cieszy to to że jeden maniak drugiemu pomaga Tuturial bardzo dobry, na pewno go sprawdzę ,wczoraj jeszcze nie wiedziałem jak sprawdzic cewkę a dzisiaj jak spod ziemi sie toturial o tym pojawił
Pochwała sie jak najbardziej należy
Pozdrawiam Smok
Pochwała sie jak najbardziej należy
Pozdrawiam Smok
KOMAR WIECZNIE ŻYWY
-
Smok - MotoManiak
- Posty: 519
- Dołączył(a): 22 lip 2007, o 19:23
- Lokalizacja: Rybnik
Zapomniałem dodać, że zamiast smarować krzywkę olejem śmiało możemy go zastąpić tawotem bądź innym gęstym smarem(tylko nie grafitowym) Umnie wsyzstkie motorki obowiykowo maja smarowana kryzwke tawotem
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
żeby się nie ścierała od platynek
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Kam@$ napisał(a):marycha_zielarz chyba żeby platynki się nie ścierały od krzywki.
Dokładnie, ja nie nasmarowałem w ogarze i przez to mi się zapłon rozregulowywał. Ścierał mi się ten bakielit, który dotyka krzywki, nasmarowałem tą gąbkę i krzywkę i... problem zniknął
...TS350 638.1 - Marzenie czekające na spełnienie... <3
-
Łukasz K. - MotoManiak
- Posty: 1625
- Dołączył(a): 3 lis 2007, o 12:57
- Lokalizacja: CGD
- Pojazdy: Romet Router WS50 '12, Volvo S60 2.4i '02
Widze że troche pracy w to włożyłeś,
a ja dużo się nauczyłem
Pochwała jak najbardziej słusznie przyznana.
a ja dużo się nauczyłem
Pochwała jak najbardziej słusznie przyznana.
Ogar 200 sprzedany
Simson S51 ;>
Simson S71 (bedzie stska)
Motorynka Pony sprzedana
Shineray Pro 50 sprzedana
Honda NSR JC20 POWER
A+B Zdane ;D
Suzuki GSXR 600 K4 mniam
Simson S51 ;>
Simson S71 (bedzie stska)
Motorynka Pony sprzedana
Shineray Pro 50 sprzedana
Honda NSR JC20 POWER
A+B Zdane ;D
Suzuki GSXR 600 K4 mniam
-
TeKeR - MotoManiak
- Posty: 264
- Dołączył(a): 29 sie 2007, o 00:23
- Lokalizacja: Mielec
Mam problem mam simsona sr50 i jak jest zimny to nie chce odpalać a jak jest ciepły to za drugim kopem proszę o jakieś porady
- mateuszdzimira
- MotoManiak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 13 paź 2008, o 10:01
- Lokalizacja: Kniażyce
mateuszdzimira ten dział jest do takich problemów viewforum.php?f=1 załóż osobny temat i opisz dokładnie swój problem a na pewno ktoś pomoże. Od razu przy okazji zapoznaj się z tymi dwoma tematami
viewtopic.php?t=2
viewtopic.php?t=4717
viewtopic.php?t=2
viewtopic.php?t=4717
- rolnik1234
- MotoManiak
- Posty: 2234
- Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 16:37
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 210 gości