Kto jest kumaty i wytłumaczy mi parę rzeczy??

Jeśli masz problem z samochodem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Kto jest kumaty i wytłumaczy mi parę rzeczy??

Postprzez bulik1_4 » 21 wrz 2011, o 21:57

Witam,tak jak w temacie a dokładniej nie rozumiem trochę jednej rzeczy:

Alternator jest prądnicą prądu zmiennego,no ok przy większych obrotach daję więcej prądu a przy mniejszych mniej a żeby się nie popaliła instalacja jest wbudowany w niej regulator napięcia lub diody,żeby przy wyjściu był prąd stały ...Ale nie rozumiem jednego prądnica(taka jak w starych typach maluszka nie chodzi mi o alternator tylko o prądnice jest ona prądu stałego ale w jakiej zasadzie to działa przecież ona też jest z paska napędzana i jest podatna na to ,że nie będzie chodziła na tych samych obrotach a będzie chodziła tak jak alternator w zależności od obrotów silnika, wiem,że ona załącza się przy większych obrotach ale nie rozumiem tego dlaczego nazwali ją prądnica prądu stałego jak tak jak w alternatorze prąd się zmienia nawet jak ona się załącza??Kto mi to wytłumaczy?
bulik1_4
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 157
Dołączył(a): 11 paź 2008, o 17:36
Lokalizacja: Wąwolnica

Kto jest kumaty i wytłumaczy mi parę rzeczy??

Postprzez Pani Kontekstowa » 21 wrz 2011, o 21:57

Pani Kontekstowa
 

Kto jest kumaty i wytłumaczy mi parę rzeczy??

Postprzez Konrad » 29 wrz 2011, o 21:10

Najpierw uzupelnij trochę wiedzę na temat tych urządzeń. Alternator daje prąd zmienny ze względu na swoją budowę (a dokładniej rotor ze specjalnym rdzeniem o odpowiednim kształcie, który pełni rolę magneśnicy) dopiero potem prąd z uzwojenia w jarzmie jest prostowany za pomocą diód. Alternator daje niezależnie od obrotów prąd zmienny, dopiero na wyjściu jest prostowany przez mostek.


Prądnica prądu stałego natomiast daje cały czas prąd stały. Potrzebuje troszeczkę większych obrotów aby się wzbudzić w porównaniu do alternatora ale to też zależy od typu prądnicy. To że prądnica daje prąd stały jest uzależnione od jej budowy - tutaj stojan (jarzmo) pełni rolę magneśnicy a z wirnika odbierany jest prąd stały za pośrednictwem komutatora. Prąd nie jest prostowany przez diody ponieważ jest jednokierunkowy stały.
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3


Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 128 gości