Witam!
Chciałbym się dowiedzieć czym różniły się silniki s38 i jak je rozpoznać.
Mam jeszcze takie pytanie czy można rozpoznać rok produkcji silnika (wydaje mi się ,że nie ,ale zawsze można się spytać).
Z góry dziękuje
silniki s38
Posty: 64
• Strona 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
silniki s38
Próbuje pisać poprawnie po polsku.
MOTORYNKA http://motoalbum.pl/pojazd/5467
SZTYWNIAK http://motoalbum.pl/pojazd/5569
NA FORUM viewtopic.php?f=11&t=26413
http://www.fotosik.pl/u/honda10282
komentujcie
MOTORYNKA http://motoalbum.pl/pojazd/5467
SZTYWNIAK http://motoalbum.pl/pojazd/5569
NA FORUM viewtopic.php?f=11&t=26413
http://www.fotosik.pl/u/honda10282
komentujcie
-
honda10282 - MotoManiak
- Posty: 1489
- Dołączył(a): 2 sty 2010, o 16:40
- Lokalizacja: A co? spod jasła RJS
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Komar MR232 "sztywniak"68r. & Romet Pony 50 M2 81r.
najlepiej rozpoznać po oznaczeniu na karterze pod cylindrem z lewej strony.
roku prod. nie da się raczej rozpoznać,chyba,ze po typie silnika można oszacować mniej-więcej rok produkcji. wystarczy sprawdzić w jakich motorowerach były montowane i sprawdzić datę produkcji od-do.
roku prod. nie da się raczej rozpoznać,chyba,ze po typie silnika można oszacować mniej-więcej rok produkcji. wystarczy sprawdzić w jakich motorowerach były montowane i sprawdzić datę produkcji od-do.
sprzedam części do rometów,wsk itp.
pogmagam w elektryce tj. instalacje itp.
pogmagam w elektryce tj. instalacje itp.
-
major07 - Zwycięzca konkursu
- Posty: 1119
- Dołączył(a): 18 maja 2008, o 11:57
- Lokalizacja: Rzeszotary
major07 napisał(a):karterze pod cylindrem z lewej strony
no ,ale czasem się trafiają bez numerów
Próbuje pisać poprawnie po polsku.
MOTORYNKA http://motoalbum.pl/pojazd/5467
SZTYWNIAK http://motoalbum.pl/pojazd/5569
NA FORUM viewtopic.php?f=11&t=26413
http://www.fotosik.pl/u/honda10282
komentujcie
MOTORYNKA http://motoalbum.pl/pojazd/5467
SZTYWNIAK http://motoalbum.pl/pojazd/5569
NA FORUM viewtopic.php?f=11&t=26413
http://www.fotosik.pl/u/honda10282
komentujcie
-
honda10282 - MotoManiak
- Posty: 1489
- Dołączył(a): 2 sty 2010, o 16:40
- Lokalizacja: A co? spod jasła RJS
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Komar MR232 "sztywniak"68r. & Romet Pony 50 M2 81r.
-
Yazda - Zwycięzca konkursu
- Posty: 1595
- Dołączył(a): 6 cze 2008, o 22:03
- Lokalizacja: Ostrzeszów
- Pojazdy: Romet 50 T-1, Motorynka M-1, Fiat 126p, BMW e46, HONDA CBR F4
honda10282 napisał(a):Chciałbym się dowiedzieć czym różniły się silniki s38 i jak je rozpoznać.
z tego co wiem były 5 typy silników s38
1typ. wejście na linkę biegów z przodu, pedałowiec
2typ. wejście na linke biegów od tyłu, pedałowiec
3typ. kopniak z prawej strony
4typ. kopniak z lewej strony
5typ. pedałowiec automatyczna skrzynia biegów
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Z prawej strony
W kolekcji:
Ogar 200 x2, Ogar 205, Romet Kadet x2, Jawa Mustang, Jawa Kaczka, Romet Pony M2, Komar 2350, Komar 2320, Romet Pegaz 710
Ogar 200 x2, Ogar 205, Romet Kadet x2, Jawa Mustang, Jawa Kaczka, Romet Pony M2, Komar 2350, Komar 2320, Romet Pegaz 710
-
kubaszwiecLBK - MotoManiak
- Posty: 499
- Dołączył(a): 29 gru 2010, o 15:08
- Lokalizacja: Lębork/GLE
- Pojazdy: Kómar po tjuninku
Jeszcze był z biegami w nodze ale to nie s-38 tylko dezamet 025, sa bardzo podobne.
Żeby być motocyklistą nie wystarczy benzyna w żyłach. Potrzebny jest olej w głowie!
_________________________________
Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną !
_________________________________
Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną !
- adam9419
- MotoManiak
- Posty: 254
- Dołączył(a): 13 paź 2009, o 20:08
- Lokalizacja: KALISZ
kubaszwiecLBK napisał(a):Z prawej strony
widać nie widziałeś jeszcze sporo rzeczy polskiej myśli technicznej
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
tak były takie z kopniakiem po prawej, były montowane w komarkach na export
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
[quote="Marek.K."]1typ. wejście na linkę biegów z przodu, pedałowiec
2typ. wejście na linke biegów od tyłu, pedałowiec
3typ. kopniak z prawej strony
a w jakich modelach komara były te silniki?
2typ. wejście na linke biegów od tyłu, pedałowiec
3typ. kopniak z prawej strony
a w jakich modelach komara były te silniki?
Próbuje pisać poprawnie po polsku.
MOTORYNKA http://motoalbum.pl/pojazd/5467
SZTYWNIAK http://motoalbum.pl/pojazd/5569
NA FORUM viewtopic.php?f=11&t=26413
http://www.fotosik.pl/u/honda10282
komentujcie
MOTORYNKA http://motoalbum.pl/pojazd/5467
SZTYWNIAK http://motoalbum.pl/pojazd/5569
NA FORUM viewtopic.php?f=11&t=26413
http://www.fotosik.pl/u/honda10282
komentujcie
-
honda10282 - MotoManiak
- Posty: 1489
- Dołączył(a): 2 sty 2010, o 16:40
- Lokalizacja: A co? spod jasła RJS
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Komar MR232 "sztywniak"68r. & Romet Pony 50 M2 81r.
zapewne montowane były w tych których foto ktoś umieścił w necie z efektem "odbicie lustrzane" (plus wydech "z lewej wtedy") dacie panowie foto to mnie przekonacie
S38 głównie dzieliły się na:
pierwsze modele z linką biegów podpinaną z prawej strony, zapinana była chyba wprost do wodzika i nie wiem czy znalazła zastosowanie poza żakiem. Gaźnik chyba był już G12 taki z komorą pływakową pośrodku i przysłonką rozruchową na filtrze powietrza
potem przeniesiono sterowanie biegami na "tam koło zębatki" i dodano zmyślny automat sterowania biegami
po drodze zmieniono koło magnesowe na nieco inne (bez wypełnienia i z nitowanego na spawane) i gaźnik z g12 na gm12 (to chyba na przełomie modeli 232 i 2320 się odbywało)
były wersje ze sprzęgłem odśrodkowym i bez skrzyni biegów (jedno przełożenie non-stop)
potem zmieniono z pedałów na kick starter system rozruchu, po drodze musiało się zmienić też sprzęgło z cztero na trzyzawleczkowe
wersja z "automatem" i kopniakiem też chyba była ale nie dam sobie paznokcia obciąć. Jeśli nie było to pewnie dało sie zmontować z dwóch silników :F
025 właściwie już nie nazywa się S38 ale konstrukcyjnie identyczny od lewego karteru w prawo, więc różni się on metodą zmiany biegów i deklem zapłonu
na podstawie tych cech charakterystycznych da sie oszacować rocznik silnika od +/- roku do +/- pięciu lat zależnie od tego czy jednostka z początku czy końcówki produkcji.
S38 głównie dzieliły się na:
pierwsze modele z linką biegów podpinaną z prawej strony, zapinana była chyba wprost do wodzika i nie wiem czy znalazła zastosowanie poza żakiem. Gaźnik chyba był już G12 taki z komorą pływakową pośrodku i przysłonką rozruchową na filtrze powietrza
potem przeniesiono sterowanie biegami na "tam koło zębatki" i dodano zmyślny automat sterowania biegami
po drodze zmieniono koło magnesowe na nieco inne (bez wypełnienia i z nitowanego na spawane) i gaźnik z g12 na gm12 (to chyba na przełomie modeli 232 i 2320 się odbywało)
były wersje ze sprzęgłem odśrodkowym i bez skrzyni biegów (jedno przełożenie non-stop)
potem zmieniono z pedałów na kick starter system rozruchu, po drodze musiało się zmienić też sprzęgło z cztero na trzyzawleczkowe
wersja z "automatem" i kopniakiem też chyba była ale nie dam sobie paznokcia obciąć. Jeśli nie było to pewnie dało sie zmontować z dwóch silników :F
025 właściwie już nie nazywa się S38 ale konstrukcyjnie identyczny od lewego karteru w prawo, więc różni się on metodą zmiany biegów i deklem zapłonu
na podstawie tych cech charakterystycznych da sie oszacować rocznik silnika od +/- roku do +/- pięciu lat zależnie od tego czy jednostka z początku czy końcówki produkcji.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Mariusz raz nawet był taki silnik na allegro właśnie szukam tej aukcji na paa.pl
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
elo moto 1993 napisał(a):tak były takie z kopniakiem po prawej, były montowane w komarkach na export
Do Anglii ? :F
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
viewtopic.php?t=17364 wiem, że to do rysia, ale był też s-38 z takim rozwiązaniem, szukam i szukam, ale znajdę
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
Zawsze można z człowieka zrobić wariata i wstawić wałek startera z pedałowca, uciąć z lewej strony i wstawić zaślepkę, więc nie sugerowałbym się tym co jest na allegro
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
Posty: 64
• Strona 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 286 gości