Jak ewoluował motocykl WFM?
Posty: 17
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Jak ewoluował motocykl WFM?
Witam, chciałbym się zapytać jak z upływem lat zmieniał się motocykl WFM? Od kiedy zaczęto lub przestano montować zbiornik paliwa z bagażnikiem, głowicę ze świecą pod skosem itp.? Zauważyłem też, że w niektórych egzemplarzach tego motocykla prędkościomierz znajdował się na półce pod kierownicą, a w innych natomiast w przedniej lampie. Jak to oryginalnie być powinno?
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Re: Jak ewoluował motocykl WFM?
Od kiedy zaczęto lub przestano montować zbiornik paliwa z bagażnikiem
Produkowano od samego początku czyli 1954r do 1959 . Chociaż w 1960 roku można spotkać jeszcze kratkę ale to już rzadko (pewnie jak im zostało to jeszcze zmontowali ) .
głowicę ze świecą pod skosem itp.
Głowica , cylinder itp stosowano najpóźniej do 1957 roku . Może nawet 1956 r . Tego tematu dokładnie nie zgłębiałem .
Zauważyłem też, że w niektórych egzemplarzach tego motocykla prędkościomierz znajdował się na półce pod kierownicą, a w innych natomiast w przedniej lampie.
Licznik w półce do 1963roku . Pod koniec 1963 roku przeniesiono do lampy . To była modyfikacja która zapoczątkowała model m06-s34 . Poza lampą można kolejną zmianą była dodatkowa belka która chroniła ramę przed pękaniem . Pod bakiem .
Tak w skrócie .Jak jeszcze jakieś pytania to śmiało wal
Autor postu otrzymał pochwałę
Jakieś pytania pisać
KubaJ--->MotoAlbum
Kupie ramę WFM
KubaJ--->MotoAlbum
Kupie ramę WFM
Artur napisał(a):Ja mawiają, niektórzy najlepszy tuning uważają za dążenie do idealnego oryginału.
-
Jakub - MotoManiak
- Posty: 528
- Dołączył(a): 25 wrz 2011, o 18:57
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Wigry 3
Jak ewoluował motocykl WFM?
Trzecia belka występuje tylko w S34, przynajmniej tak czytałem.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Jak ewoluował motocykl WFM?
Tomek, masz rację. Dołożyli ją, bo S-34 mocniejszym silnikiem jest i cięższym przy okazji.
Być może planowali dalszy rozwój tej ramy, z większymi i mocniejszymi silnikami i szukali dobrego rozwiązania, żeby wytrzymywała takie modyfikacje.
Być może planowali dalszy rozwój tej ramy, z większymi i mocniejszymi silnikami i szukali dobrego rozwiązania, żeby wytrzymywała takie modyfikacje.
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Re: Jak ewoluował motocykl WFM?
Źle się wyraziłem . Miałem na myśli tylko model m06-s34
Licznik w półce jeszcze stosowano w 1963r , dopiero pod koniec przerzucono go do lampy (mogłem się niejasno wyrazić ) .
Licznik w półce jeszcze stosowano w 1963r , dopiero pod koniec przerzucono go do lampy (mogłem się niejasno wyrazić ) .
Jakieś pytania pisać
KubaJ--->MotoAlbum
Kupie ramę WFM
KubaJ--->MotoAlbum
Kupie ramę WFM
Artur napisał(a):Ja mawiają, niektórzy najlepszy tuning uważają za dążenie do idealnego oryginału.
-
Jakub - MotoManiak
- Posty: 528
- Dołączył(a): 25 wrz 2011, o 18:57
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Wigry 3
Jak ewoluował motocykl WFM?
http://wfm125.republika.pl/galeria/auto ... 195456.jpg
Pierwsze modele wfm miał nie miał w ogóle licznika ,akumulatora ,sygnału, okrągła puszka narzędziowa były malowane na ,czarno ,wiśniowo ,zielono ,szaro .
Silnik s 01 z małym cylinderkiem i pochyłym w głowicy otworem na świece ,gaźnik g16 .
około 1957 roku była jakaś tam modernizacja .
Dali licznik akumulator,sygnał inna instalacja elektryczna .
W 1960 zmienili zbiornik paliwa zastępując kratkę paskiem .
Silnik przeszedł modernizacje dostał inny cylinder i głowice .
Potem nie wiem od którego już roku dali inna lampę większa inna górną cześć pólku i licznik w lampie .
Słyszałem także o wfm na eksport które miały więcej chromu inny tylny wahacz z otworami były malowane na beżowo . ( http://wueska.pl/viewtopic.php?f=30&t=13106 )
http://wfm125.republika.pl/historia_wfm.html
http://www.zabytkowemotocykle.net/kod/historiaWfm.html
http://www.polskiemotocykle.mik.pl/do125ccm.html
http://www.polskiemotocykle.mik.pl/do125ccm.html
Ale to i tak co napisałem to nie wszystko i jakiegoś małego byka mogłem strzelić mi się marzy wersja z lat 1957-1959 .
Pierwsze modele wfm miał nie miał w ogóle licznika ,akumulatora ,sygnału, okrągła puszka narzędziowa były malowane na ,czarno ,wiśniowo ,zielono ,szaro .
Silnik s 01 z małym cylinderkiem i pochyłym w głowicy otworem na świece ,gaźnik g16 .
około 1957 roku była jakaś tam modernizacja .
Dali licznik akumulator,sygnał inna instalacja elektryczna .
W 1960 zmienili zbiornik paliwa zastępując kratkę paskiem .
Silnik przeszedł modernizacje dostał inny cylinder i głowice .
Potem nie wiem od którego już roku dali inna lampę większa inna górną cześć pólku i licznik w lampie .
Słyszałem także o wfm na eksport które miały więcej chromu inny tylny wahacz z otworami były malowane na beżowo . ( http://wueska.pl/viewtopic.php?f=30&t=13106 )
http://wfm125.republika.pl/historia_wfm.html
http://www.zabytkowemotocykle.net/kod/historiaWfm.html
http://www.polskiemotocykle.mik.pl/do125ccm.html
http://www.polskiemotocykle.mik.pl/do125ccm.html
Ale to i tak co napisałem to nie wszystko i jakiegoś małego byka mogłem strzelić mi się marzy wersja z lat 1957-1959 .
Autor postu otrzymał pochwałę
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Jak ewoluował motocykl WFM?
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Jak ewoluował motocykl WFM?
W jakich latach występowała kapa z tym logiem:
A kiedy z tym?
A kiedy z tym?
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Jak ewoluował motocykl WFM?
I jeszcze jedno pytanko, kiedy występowało jedno wyjście na instalacje elektryczną, kiedy dwa wyjścia, a kiedy trzy?
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Re: Jak ewoluował motocykl WFM?
dieludolfs napisał(a):I jeszcze jedno pytanko, kiedy występowało jedno wyjście na instalacje elektryczną, kiedy dwa wyjścia, a kiedy trzy?
Przylaczam sie do pytania...
- oldtimery
- MotoManiak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 23 gru 2014, o 16:23
- Pojazdy: ZZR KOMAR 232
Jak ewoluował motocykl WFM?
Z tego co mi się wydaje to wszystkie silnik z głębokim zapłonem mają takie wyjście stare wsk tak samo te z 50 i 60 lat .
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Jak ewoluował motocykl WFM?
bład
z dwoma wyjściami miały takze sokoły 125
trzeba spojrzeć w automobilistę bo tam było to wyjaśnione
z dwoma wyjściami miały takze sokoły 125
trzeba spojrzeć w automobilistę bo tam było to wyjaśnione
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Jak ewoluował motocykl WFM?
Marek.K., możesz jakiś skan wrzucić?
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Jak ewoluował motocykl WFM?
traktorzysta, niech ja sie dokpie do tego
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Re: Jak ewoluował motocykl WFM?
Marek.K. napisał(a):bład
z dwoma wyjściami miały takze sokoły 125
trzeba spojrzeć w automobilistę bo tam było to wyjaśnione
http://archiwumallegro.pl/pzl_sokol_125 ... 03465.html
Jak w nowszych wsk .
http://wsk.net.pl/photos/25/88/98/j-now ... rginal.jpg
Rzeczywiste trza by już do gazety zajrzeć .
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Posty: 17
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 282 gości