allegro
przeciez zuki byly w dieslach, ale bardziej popularne byly te benzynowe, w ogole w prl'u to diesle byly malo popularne, tylko w duzych sprzetach z nich korzystano(autobusy, ciezarowki, ciagniki) a reszta to benzynki
- Alonzo
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 5550
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
- Lokalizacja: Dobroń
Bo w tamtym czasie diesle byly slabe, ciężkie, powolne i mało wysilone. Dlatego w osobówkach ich nie było.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Alonzo napisał(a):glownie dlatego ze te wszystkie diesle byly wolnossace, dzisiaj same turbo jezdza dlatego sa uzywane ale gdyby nie wymyslili turbiny to tak samo by bylo ja wtedy
Jeszcze niedawno były klasyczne, wolnossące diesle, np.w VW, Fiacie, czy "francuzach". Jednak ich kultura pracy i parametry były znacznie lepsze niż diesli z lat 60 czy 70-tych.
Na egzaminie na prawko jechałem Puntem II z wolnossącym Dieslem 1,9 i szło całkiem nieźle. Przede wszystkim był bardzo elastyczny. A samochodu z turbiną raczej nie kupiłbym. Trzeba pamiętac, żeby wystudzić turbinę przed zgaszenim, stosować dobry olej, a w razie usterki naprawa jest droga.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Alonzo napisał(a):dzisiaj diesel bez turbiny to tak jak benzyna bez bezposredniego wtrysku
Masz rację, nie wyobrażam sobie, żeby np. do Pandy wsadzić diesla bez turbo. A tak z pojemności 1.3 uzyskano całkiem przyzwoitą moc. Ale np. w wypadku VW: wolnossący diesel miał chyba 64 KM, najsłabszy TDI 90 KM, a różnica w cenie była nieproporcjonalnie duża. Jednak dla mnie im mniej skomplikowany samochód, tym lepiej.[/list]
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
http://allegro.pl/item181451615_komar_mr232_1966_na_pedaly.html
Ładnie się zachował - sporo orginalnych, białych lindek tylko ten bagażnik troche go szpeci . [/quote]
Ładnie się zachował - sporo orginalnych, białych lindek tylko ten bagażnik troche go szpeci . [/quote]
- pawel15
- MotoManiak
- Posty: 1790
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
- Lokalizacja: Dąbie
Ano jak dziś przeglądałem allegro obejrzałęm też te aukcje. No komarek w bdb stanie orginał lakier tylko brak papierów, ale ma jeszcze tabliczkę rejestracyjną starego typu ( ja miałem taką samą w moim mr-232) świetny materiał do odbudowy
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Alonzo napisał(a):Jednak dla mnie im mniej skomplikowany samochód, tym lepiej
to chyba mauch albo syrena beda najlepsze :P
Bez przesady, ma być jeszcze ekonomiczne i w miare dynamiczne. Słowem Tico wystarczy
A co do tego Komara - cena jest dobra jak na taki stan.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Słowem Tico wystarczy
no spalnia te wszystkie wymagania ale z bezpieczenstwem cienko, ja widzialem jak sekatorem cieli blache z tico, normalnie az sie przerazilem jakie to cienkie, jak papier, w sumie maluch nie lepszy
- Alonzo
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 5550
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
- Lokalizacja: Dobroń
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 287 gości