Plany jak zrobic gokarda!

Miejsce gdzie możecie prowadzić swobodne rozmowy na tematy motoryzacyjne. Taki Off-topic ale związany z motoryzacją!

Plany jak zrobic gokarda!

Postprzez PAUL ZIOM » 25 kwi 2007, o 08:26

Wiec tak jak w temacie jak ktos ma te plany jak go zrobic to niech daje linki abo wysyla na poczte do mnie paul_q@o2.pl Z Góry Dzięki! :D
PAUL ZIOM
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:10
Lokalizacja: Śląsk->Rybnik->Świerklany

Plany jak zrobic gokarda!

Postprzez Pani Kontekstowa » 25 kwi 2007, o 08:26

Pani Kontekstowa
 

Postprzez KLINAR » 25 kwi 2007, o 11:16

to zalezy na bazie jakie silnika chcesz to robic? robisz to od podstaw czy np cos na bazie malucha? czy to bedzie mialo silnik od motoru?
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
KLINAR
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2027
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
Lokalizacja: Starogard Gdański

Postprzez Adamo » 25 kwi 2007, o 11:49

KLINAR napisał(a):to zalezy na bazie jakie silnika chcesz to robic? robisz to od podstaw czy np cos na bazie malucha? czy to bedzie mialo silnik od motoru?


Z silnikiem od malucha będzie ciężki i trochę mułowaty.Lepiej załatw sobie silnik od jawy/CZ 350, silnik od malucha ma przy niemal 2 razy większej pojemności (650ccm) tylko 2,5km więcej, a taki silnik od jawy jest o wiele lżejszy, i pali trochę mniej paliwa, no i to dwusuw , więc łatwiejsza naprawa, jest mniejszy o wiele od silnika z malucha przez co łatwiej go wkomponować w ramę gokarta.
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez kapsel » 25 kwi 2007, o 12:17

Kup klatkę do malucha, dospawaj dwie rury i masz już ramę.

Adamo, silnik od malucha na pewno nie będzie mułowaty, przy rami z paru rur.
Ostatnio edytowano 25 kwi 2007, o 12:18 przez kapsel, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
kapsel
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 239
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 17:10
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Adi.G. » 25 kwi 2007, o 12:18

Mój kumpel ma książkę o kartingu- może uda mi się ją pożyczyć i zrobie foty
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Adamo » 25 kwi 2007, o 12:25

kapsel napisał(a):Kup klatkę do malucha, dospawaj dwie rury i masz już ramę.

Adamo, silnik od malucha na pewno nie będzie mułowaty, przy rami z paru rur.


No tak, ale porównanie

Sam silnik jest cieższy ponad 2 razy !! + cieżka skrzynia :) a silnik jawa/CZ350 jest tak samo mocny a waży ponad 2 razy mniej !!!

A kaszlak z ramą z rurek zamiast nadwozia to g_wno a nie gokard.
Takie postępowanie to pójście na łatwiznę , dla tych niepełnosprytnych.
Z silnika jawy350 , dobrych kół + trochę szrotu samochodowego + wizyta w składzie stali (ceowniki ,rury,blacha itd...) pozwala na zrobienie takiego gokarta , że ten przerobiony kaszlak się chowa, zanim ten przerobiony kaszel się rozpędzi do 60km/h to tamten drugi gokart dysponujący taką samą mocą, a o wiele lżejszy , będzie już z kilometr dalej ....taka prawda

Jednym słowem jak ktoś chce mieć dobrego gokarta , to niech załatwia silnik od jawy/cz 350 , i kogoś kto ma pojęcie o tym.Dlatego właśnie ludzie idą na łatwiznę i pzerabiają kaszlaki , bo przy konstrukcji w 100% własnego gokarta wysiadają np. przy konstrukcji/przystosowaniu z innego pojazdu mechanizmu różnicowego
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez kapsel » 25 kwi 2007, o 14:29

O cholera... nie wiem czemu ale jakoś w głowie zamieniły mi się słowa z gokartd na buggy :oops: :D
Avatar użytkownika
kapsel
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 239
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 17:10
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Koner » 25 kwi 2007, o 17:01

Lepszy do tego będzie silnik od motoru.Adamo dał dobry przykład.Silnik od motoru jest lżejszy i łatwiej go będzie zamontować w ramie niz silnik od maluch.Pozatym jeśli silnik by był ciężki to przydało by sie zrobić taką ramę żeby to wytrzymała.
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Gość » 25 kwi 2007, o 20:51

silnik najprawdopodobniej dam z WSK 3 biegiowej bo jest wystarczajaca mocny ale chodzi mi o plany ramy zawieszenia układu kierowniczego i osiek jak zrobic :?
Gość
 

Postprzez PAUL ZIOM » 25 kwi 2007, o 20:53

Ten post wyzej /\ to muj zapomnialem sie zalogowac;/
PAUL ZIOM
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:10
Lokalizacja: Śląsk->Rybnik->Świerklany

Postprzez Mariusz » 25 kwi 2007, o 20:59

może i silnik z malucha to pójście na łatwiznę, ale jest o wiele szybsze, i sprawdzone rozwiązanie, a po zbudowaniu ramy mamy fajnego buggy (na prawdziwy karting oczywiście sporo za ciężki, podejrzewam ze chodziło o buggy, ale jeśli miał być na tor to tylko silnik motocyklowy, jeśli do pohasania po łonie natury itp (buggy) to chyba jednak silnik malucha bo oferuje moc od niższych obrotów, i ma większy moment obrotowy, a jak wszyscy wiedzą w motorach z momentem ciężko...
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Alonzo » 25 kwi 2007, o 21:06

z momentem ciezko ale w dwusowach, w czterosuwach to nie ma takich problemow juz :P takze jakis lekki czterosow chyba bylby najlepszym rozwiazaniem :P albo jakis duzy dwusow motocyklowy np od jawy 350, ten silnik mimo swych 350ccm posiada calkiem duzo mocy porownywalnie z maluchem a jest duzo lzejszy :P
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Piotrek » 25 kwi 2007, o 22:26

Z tego co jest napisane w pierwszym poscie to wynika iż to ma być kart a wiec coś malego lekkiego. Uzycie silnika malucha w takim razie odpada.. bedzie trzeba troszkę pokombinować i wpakować silnik od motorku ale tu tak jak pisze Adamo bedzie trzeba już się wykazać bo sam sposób przeniesienia napędu to będzie nie lada gratka - brak mechanizmu różnicowego a więc albo na zakrętach bedziemy rwać glebę bo dwa tylnie koła beda sprzężone albo zrobimy napęd na tylko jedno koło... :/ bo zrobić mechanizm różnicowy do silnika motocyklowego to bedzie majstersztyk.
Avatar użytkownika
Piotrek
@admin
@admin
 
Posty: 3689
Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
Pochwały: 10
Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing

Postprzez Mariusz » 25 kwi 2007, o 23:24

no nie, jeśli nie ma być wykorzystanie sportowe to zdecydowanie napęd na jedno koło. nie wiem jak jest w sporcie, czy jest może jakieś sprzęgło między kołami, bo nie wydaje mi się żeby był tam mechanizm z auta :lol:
jeśli na tor, to wydaje mi się nawet że silnik CZ będzie za mocny, przydała by się ostro rasowana 125 albo nawet full tuning simsona. wszystko zależy jakie ma być wykorzystanie. taka wieśka 125 (albo 175, lub może MZ150 ale to z deczka hardkor :P ) tuning sałka plus własne koncepty, dyfuzor, gaźnik podciśnieniowy zależnie gdzie bak i jazda na tor :lol:
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez endek » 27 kwi 2007, o 06:48

ale jako silnik chłodzone powietrzem nie bedą się przegrzerwać ja to bym założył jakiegość cieczaka :wink:

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Następna strona

Powrót do MotoChat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 140 gości