Który silnik jest waszym zdaniem najlepszy.

Czyli dział, w którym dziedzina tematu nie ma znaczenia.

Który silnik najlepszy?

223
15
25%
s51
38
64%
027
6
10%
 
Liczba głosów : 59

Który silnik jest waszym zdaniem najlepszy.

Postprzez Artur » 10 maja 2008, o 19:27

Chodzi mi o silniki motorowerów 2t, 50cc, ale dość mocnych i wszystkim znanych, chcę wyjaśnić tę sprawę raz na zawsze. Chodzi mi o silnik:
Czeski 223-Jawy, stosowany w jawie Mustang
Wschodnio-niemiecki, wiadomo chodzi o M541 firmy IFA, stosowany w Simsonie s51
No i jeszcze dorzucam nasz najlepszy silnik rometa Predom-Dezamet 027 z charta 210-211
Można też pisać o plusach i minusach tych silników.
Ostatnio edytowano 11 maja 2008, o 14:44 przez Artur, łącznie edytowano 2 razy
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Który silnik jest waszym zdaniem najlepszy.

Postprzez Pani Kontekstowa » 10 maja 2008, o 19:27

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Mateusz » 10 maja 2008, o 19:34

Na pewno stawiał bym na simsona bądź charta, ponieważ 223 był projektowany w dużo wcześniej niż te dwie jednostki napędowe. Do tego jest wysoko obrotowy, i trochę nie oszczędny. Ja z tego wszystkiego wybrałbym 027, ponieważ uwielbiam wszystko z pod znaku ZMD :D
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez parcelak » 10 maja 2008, o 20:19

Silnik S51 jest najnowocześniejszy z tych silników. 223 był projektowany dużo wcześniej, jest wysokoobrotowy oraz spala dosyć dużo paliwa. W 223 jest poziomo ułożony cylinder co ułatwia montaż membrany. Z 223 można wycisnąć bardzo dużo. Czesi osiągają nawet 100 km/h. Do 027 są trudno dostępne części. Jedną z zalet 027 jest wybijalną tuleja oraz odkręcany króciec, ponieważ gdybyśmy chcieli założyć membranę do 027 będziemy mieć mniej problemów z cięciem/spawaniem. Podobno kiedyś produkowali Charty na eksport o pojemności 70 ccm i 4 biegowej skrzyni biegów, ale taki silnik to już rarytas. Silnik Simsona jest w oryginale dosyć mocny bo osiąga moc ok. 3,6 KM. Z Simsona można dużo wycisnąć oraz jest bardzo dużo zestawów tuningowych od cylindrów 130 ccm do 5 biegowych skrzyni biegowych. Z Simsona Niemcy wyciskają ok. 130 km/h na cylindrach o pojemności 130 ccm, zaś Czesi osiągają 100 km/h na cylindrach o pojemności 70 ccm, więc jest różnica . Chart i Simson są dosyć drogie jak na swój wiek ale są bardzo nowoczesne. Gdybym miał dużo kasy to wziąłbym Simsona a gdybym miał troszkę mniej to wolałbym kupić Jawkę i zostało by na benzynę :D Gdyby śmy mieli dorabiać kanały to w Simsonie lub Charcie bo tam jest luźno pomiędzy szpilkami a tuleją a w 223 jest ciasno. Natomiast jeśli montować membranę to do 223 bo dosyć łatwo jest zrobić podstawkę. Silniki te są bezawaryjne. Potrafią przejechać ok. 20-25 tysięcy km bez remontu. Krótko mówiąc Czesi jak na tamte czasy zaprojektowali nowoczesny silnik bo miał aż 3,5 KM a komarowskie tylko 1,4 KM. Simsony cieszyły się popularnością. Chart był spóźnioną reakcję na zaprojektowanie przez Niemców Simsona i dlatego Romet upadł bo nie mógł poradzić sobie na wolnym rynku z przeważającą nowoczesnością motorowerów Jawa i Simson. I to by było na tyle.
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez Alonzo » 10 maja 2008, o 20:27

a komarowskie tylko 1,4 KM

mial tyle z wzgledu na prawo w polsce, jawki sporwadzane do polski byly blokowane do 2km, ten przepis wprowadzono jakos w latach 50, rysie produkowane wczesniej no smigaly farbycznie 60km/hi to jeszcze w latach 50, poporstu beznadziejny przepis spowodowal ze nasze motorowerki byly slabawe :P ja wybieram 223, z innymi nie mialem doczynienia wiec nie wiem co o nich powiedziec :P
Parcelak gdzie masz cylindry 70ccm do jawki :D
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez parcelak » 10 maja 2008, o 20:30

parcelak napisał(a):Parcelak gdzie masz cylindry 70ccm do jawki :D


Nie wiesz, że w Czechach są specjalne zestawy. Conqeror chciał coś takiego zrobić.

[img][570:500]http://www.sweb.cz/firesnek/novinky/P1010051.jpg[/img]
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez Artur » 10 maja 2008, o 20:38

Do charta 210-211 też robili jakieś 70cc o ile się nie mylę. :P. Wiadomo, to jest trochę nierówna walka bo 223 wyszło bodajże w latach 70 a simsony s51 czy SR50 w latach 80, a chart dopiero 87 bodajże, ale ja o tym wiem. :D
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Postprzez Angler » 10 maja 2008, o 20:42

Z tego co pamiętam, to ograniczenie prędkości na motorower było od zawsze (przed wojną motorower miał do 100ccm i chyba 45km/h), Komary na eksport chyba były mocniejsze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Angler
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 12 sie 2007, o 20:33
Lokalizacja: Rawicz
Pochwały: 9
Pojazdy: Yamaha XS 400 27 KM, Opel Meriva 1,7CDTI 100kuni, Keeway Cruiser 18 koników i Peżo ludix mocy b/d.

Postprzez Alonzo » 10 maja 2008, o 21:20

nie wlasnie nie od zawsze wprowadzono to wtedy mniej wiecej kiedy obowiazek noszenia kasku na glowie :P

Parcelak to nie wiedzialem o tym :D sprawic socie takie cos do jawki, ciekawe gdzie idzie to dostac :D
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Mateusz » 10 maja 2008, o 21:21

Artur prototyp Charta ukazał się już w 1985 roku ;) I masz rację były odmiany o pojemności 70 cm3 oraz 4 stopniową skrzynką biegów. Niestety nie weszły do produkcji seryjnej...

Angler napisał(a):Komary na eksport chyba były mocniejsze.


Zależy gdzie je eksportowano. Czytałem że np. w Holandii eksportowane komary musiały być jeszcze dławione tak żeby osiągać max 35 na godzine. Wszystkiemu winne były przepisy.

Alonzo poruszył wątek Rysi (Rysiów?), które faktycznie były mocniejsze od późniejszych rodzimych motorowerów. Jednak największą ciekawostką jest artykuł który kiedyś miałem okazję przeczytać, opisujący modernizację Rysia a ściślej mówiąc wprowadzenie zamiast dwu stopniowej skrzynki biegów, aż cztero stopniowej skrzyni :shock: Autor modyfikacji opisywał że miał najszybszego rysia w kraju :D Bo osiągał zawrotne 80 na godzinę.
Polecam wszystkim ten artykuł z epoki :yes:
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez Łukasz K. » 10 maja 2008, o 21:30

A ja jestem jednym z nielicznich, którzy pójdą za 223 :D Jest to może stary konstrukcyjnie silnik, ale jak na tamte czasy była to naprawdę nowoczesna konstrukcja :) No i mnie np motywuje trudnoś zdobycia dobrych tuningowych części do tegoż silniczka jak np cylki 70ccm, głowice słoneczkowe, gaźniki, membrana, i po tym wzmocnieniu silnika dobrymi częściami cieszymy się mocnym i bezawaryjnym silnikiem :)
Obrazek
...TS350 638.1 - Marzenie czekające na spełnienie... <3
Avatar użytkownika
Łukasz K.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1625
Dołączył(a): 3 lis 2007, o 12:57
Lokalizacja: CGD
Pojazdy: Romet Router WS50 '12, Volvo S60 2.4i '02

Postprzez Mariusz » 10 maja 2008, o 21:35

Mateusz: czytałem ten artykuł, zrobił całą skrzynkę z półosi od czołgu :P jak by nei patrzeć do komarów też moglibyśmy wykonać taką skrzynkę :P co ciekawe właśnie ryśki hulały nieco ponad 60, i były mocniejsze od późniejszych komarów, a ograniczenia nie wprowadzono wraz z kaskami bo nawet w późnym PRL chyba nie było obowiązku jeździć w kasku :P (może od jakiegoś wieku, ale dziadek opowiadał że kask zaczął zakładać dopiero pod koniec lat 80tych :P)

mój wybór: simsonowski. chartowski silnik jest co prawda nowocześniejszy, jednak dostępność części wysokiej jakości do silnika simsona jest bardzo zachęcająca. poza tym wydajność tego silnika, to że nie musiał podlegać tak rygorystycznym przepisom jak 027, i genialna elastyczność. na kolejnym miejscu stawiam silnik charta. te z początkowych lat produkcji są chyba najszybsze jakie mogły być żeby wogóle je przepchneli do produkcji (ze Swirem ustaliliśmy że po face liftingu nieco przytłumili charty zawężając okno wydechowe, liczyliśmy ząbki w skrzyni czy przełożeń nie zmienili, nie zmienili :P ) poza tym ma bardzo nowoczesny zapłon, z relacji wiem że bardzo dobrą elastyczność, konstrukcyjnie jest bardzo nowoczesny, dobre gaźniki do nich mopntowano, mają bardzo dobrze skonstruowane wały, sprzęgła, i skrzynię z wodzikiem na bębnie.
na trzecim miejscu stawiam 223, choć nie uważam go za zły silnik. trzeba wiedzieć że był najwcześniej zaprojektowany więc można na pewne sprawy przymknąć oko. jednak obojętnioe kiedy nie byłby produkowany to zadziwia mnie jego niepraktyczna odwrotnoścx której nie można wytłumaczyć latami produkcji :P dodając nieciekawie dobrane przełożenia ląduje na 3 miejscu w mojej opinii. ale i tak chciałbym mieć jakiegoś sprzęta z 223 :P

poza tym tak czytam i czytam opinie, to zadziwia mnie dlaczego pare osób patrzy na wszystko pod względem możliwości tuningowych :] nie to jest w silniku najważniejsze, i nie na to zwracali uwagę konstruktorzy projektując te silniki. więc w miarę możliwości prosiłbym o jakieś konkretniejsze oceny, bo nie tylko moc się liuczy (ja też lubię mieć zapas na manetce, sam nieco dłubię próbując podnosić osiągi, ale nie znaczy to e patrząc na jakiś silnik rozmyślam jak by go szło podrasować :P)
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Mateusz » 10 maja 2008, o 21:39

Twój post wyczerpuje ten temat ;) Ja napisałem że wybrał bym 027 bo lubię wszystko co jest z fabryki w Nowej Dębie 8)
Jednak co by nie mówić bezkonkurencyjnie wygrywa silnik simsona. Co do tego nie ma dwóch zdań. Żałuje jedynie że 027 o pojemności 70 ccm3, 4 stopniową skrzynią i 12V iskrownikiem pozostaje nie potwierdzoną legendą..
Ostatnio edytowano 10 maja 2008, o 21:40 przez Mateusz, łącznie edytowano 1 raz
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez Pitucha » 10 maja 2008, o 21:40

Ja oczywiście bym wziął silniczek z Simera, a dlatego, ze to są najnowsze konstrukcyjnie silniczki, najmocniejsze, dosyć dużo jest do nich części tuningowych... I ogólnie najfajniejszy silniczek...

223 - bardzo łatwo można założyć membranke do niego, z tego fakty, ze króciec mamy przykręcany, cylek jest poziomo, nie trzeba wycinać żeberek... A np. w Simsonie, czy w Charcie, trzeba już trochę kombinować.... Ale i tak, za 223 nie przepadam.... Nie miałem z nim do czynienia, bo nigdy nie miałem motorka z takim silnikiem, ale kumpel ma, no i póki chodzi to chodzi, ale jak coś pier****** to umarł w butach :)

027 - najnowszy konstrukcyjnie silniczek, który wyszedł z pod Polskich rąk :) Bardzo fajny.... Trudno dostępne części, ale rzadko kiedy są one potrzebne - praktycznie bezawaryjny silniczek ;)

[ Dodano: 10 Maj 2008, 21:46 ]

marycha_zielarz napisał(a):te z początkowych lat produkcji są chyba najszybsze jakie mogły być żeby wogóle je przepchneli do produkcji



Ja mogę powiedzieć, że Chrcik, to bardzo zrywna maszyna ( z gaźnikiem Simsona ), bardzo fajnie sie nim jeździ... :wink:
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez endek » 10 maja 2008, o 21:54

no z tych silników które podałes to wiadomo ze od simka najlpeszy (ale nie ma on porównia) z tymi dwoma bowiem kostrukcja jest z młodszych lat :)

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Mariusz » 10 maja 2008, o 21:59

najnowocześniejszy jest z charta-choćby i dlatego że najpóźniej zaprojektowany :P co prawda simson ma genialną skrzynię ze stałym zazębieniem ale to do dzisiaj jest raczej ewenement wśród 50ccm :P

Mateusz-a 70ccm nie jest niepotwierdzoną legenda bo niedawno szedł cylinder do takiego za grubą kasę chyba od "szalonego magazyniera" :P
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Następna strona

Powrót do Off-topic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 275 gości