No właśnie cóż to właściwie jest... przeglądając allegro, czy nawet forum ciągle słyszy się o "łożyskach z luzem C3". Co w tym takiego nadzwyczajnego że ludzie wymieniają to jako atut pojazdu?
Wytłumaczcie mi
C3 co to jest?
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Chodzi chyba o to, że jak jest większy luz to mniejsze opory toczenia ale nie jestem pewien
Wkleiłem sobie TO do podpisu
-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
-
Johnny Moped - MotoManiak
- Posty: 1759
- Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
- Lokalizacja: Wrocław
kolega sie pyta co to jest luz C3, no luz to masz jakas tam przestrzen miedzy kulkami a obreczami lozyska, czym wieksza liczba tym ten luz wiekszy, chodzi o to ze silnik sie grzeje, metal nagrzany sie rozszeza no i lozysko tez, dzieki luzowi poprostu nie wzrastaja opory wraz z rozgrzaniem silnika bo kulki jak i obrecze maja gdzie sie rozszezyc, no i przy malym luzie lozyska po nagrzaniu moga sie zatrzec nawet i stanac, a C3 nie jest najmniejszym sa jeszcze C2 i C1 oczywiscie czym bardziej wysokoobrotowy silnik tym wiekszy luz bo sie bardziej grzeja lozyska moze troche niefachowo tlumacze ale wszystko chyba idzie zrozumiec no i fachowcem nie jestem
- Alonzo
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 5550
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
- Lokalizacja: Dobroń
Dokładnie tak jak pisze Alonzo, a technicznie to nazywając jest to "wewnętrzny luz promieniowy" Skala jest od C1-C5
C1 - najmniejszy - dla wałów wolnoobrotowych
C5 - największy - dla wałów wysokoobrotowych
Ogólnie jest to tzn. Zwicker'owski system oznaczania łożysk.
C1 - najmniejszy - dla wałów wolnoobrotowych
C5 - największy - dla wałów wysokoobrotowych
Ogólnie jest to tzn. Zwicker'owski system oznaczania łożysk.
-
Piotrek - @admin
- Posty: 3689
- Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
- Pochwały: 10
- Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing
Dziękuje za wytłumaczenie. Alonzo może opisałeś to swoimi słowami ale zrozumiałem o co chodzi
Rozwijając myśl Piotrka nasuwa się pytanie czemu wszyscy montują C3 a nie np C5 do silników
Rozwijając myśl Piotrka nasuwa się pytanie czemu wszyscy montują C3 a nie np C5 do silników
- Mateusz
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 3683
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
- Lokalizacja: WM 6668A
Ja do simsona montuję c4 albo i c5 Do rometa nie trzeba tyle bo nie wykręca on 10tys obrotów A na łożyskach zluzem c3 pojeździsz hoho
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
Rozwijając myśl Piotrka nasuwa się pytanie czemu wszyscy montują C3 a nie np C5 do silników
np ja do jawki dałem C4 bo sie kreci duzo wyzej niz komar, a do komarka C3 spokojnie starczaja, chyba tez jest roznica w cenie z tymi luzami
- Alonzo
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 5550
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
- Lokalizacja: Dobroń
Mateusz napisał(a):Rozwijając myśl Piotrka nasuwa się pytanie czemu wszyscy montują C3 a nie np C5 do silników
Są to jakby pośrednie i najbardziej uniwersalne i do naszych silników jak najbardziej starczają
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Re: C3 co to jest?
Log in with Microsoft Account using Id and password https://www-office.uk.com associated with the copy of MS office you have bought Setup Office 365/2019.
- DIVYA
- MotoManiak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 8 lut 2020, o 09:09
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 295 gości