Witam! Kiedyś miałem zamiar zrobic kierunkowskazy w komarku ale niestarczyło by mi kasy szczególnie na przerywacz który w najbliższym sklepie z częściami kosztuje 15 zł na 6V. Myslicie że to niemożliwe a jednak. Teraz niedawno znalazłem w piwnicy przerywacz na 12V. I mam pytanko:
Czy dało by się przerobić instalacje z 6V na 12V i co trzebabyło by jeszcze pozmieniac oprócz (żarowek, cewek, i chyba świecy zapłonowej. Aha i jakby ktoś miał taką instalacje w komarze zrobioną czyli na 12V to czy mógłby mi napisać ile go to kosztowalo. Z góry dziękuje!
Przeróbka instalacji elektrycznej w Komarze 2350.
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Przeróbka instalacji elektrycznej w Komarze 2350.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
musisz zrobić odpowiednio wydjane cewki śweitlne . niby instalacjai wykazuej 12 - 14 volt ale ot jest bardoz słaby prąd .Swiecy nei trzeba zmienić . Tylko żarówki , ale nie widze sesnu w tym przerabianu bo wyjdize cie to więcej niż sam przerywacz
-
Conqeror - MotoManiak
- Posty: 3547
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
- Lokalizacja: Ozorków
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
poza tym jeśli chcesz zaoszczędzić na przerywaczu, to z instalacją 12V stracisz na akumulatorze... i to dokładnie dwa razy więcej zapłacisz za taką samą pojemność niż 6V, w dodatku będzie akumulator 2x większy...
czytał ktoś o tym? http://pl.wikipedia.org/wiki/Powielacz_napi%C4%99cia
czytał ktoś o tym? http://pl.wikipedia.org/wiki/Powielacz_napi%C4%99cia
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
a ja mam pytanie: czy jak się bierze prąd z 2 cxewek oświetleniowych, i 1 n/n, to czy wtedy jest prąd trójfazowy?
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
nie wtedy jest prąd 2 fazowy ze zwartymi fazami a więc tracimy przez to na mocy i to sporo, jeśli mamy 3 cewki świetlne to wtedy jest prąd 3 fazowy i zawsze każdą cewkę łączy się do osobnego mostka prostowniczego aby zlikwidować prądy wyrównujące.
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
Ja mam istalacje w komarze na 12V cena takiej instalacji ze wszystkim KIerunkami kablami akusiem przełacznikami jeszcze dobrymi to wychodzi coś ze 300zł nie powiem dokładnie bo kupywałem wszysko do komara za jednym zamachem i zapłaciłem 600zł
Co do powielacza napięcia to stosuje się go w generatorach Marxa i tesz w choć nie zabardzo w drabinie Jakoba w tych układach powielacz pracuje z napięciem od 10kV do nawet 1MV
opłaca Ci się zainwestować w przerywacz 6V niż bawić się w instalację 12V
Co do powielacza napięcia to stosuje się go w generatorach Marxa i tesz w choć nie zabardzo w drabinie Jakoba w tych układach powielacz pracuje z napięciem od 10kV do nawet 1MV
opłaca Ci się zainwestować w przerywacz 6V niż bawić się w instalację 12V
GOLF IV 1.9 TDI
- pawel komar
- MotoManiak
- Posty: 115
- Dołączył(a): 14 kwi 2007, o 21:16
- Lokalizacja: Liszki
Prosty sposób na instalację 12V: zmieniasz żarówkę przód i tył na 12V najlepiej przód 12V 10W tył 12V 5W wtedy napiecie wzrośnie samoczynnie bo cewki będą mniej obciążone i zostanie trochę prądu na ładowanie aku.
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
Ale po co jest przerabiać całą instalację na 12v skoro można kupić tylko ten przerywacz i wszystko będzie ok.
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Dzięki wam za tyle odpowiedzi ale jak oszacowalem cala przerobka przekroczylą bu moje finanse. A zapożyczyc niemam sie u kogo dziękuje za tryle odpowiedzi.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 125 gości