polerowanie kanałów jak
Dodałeś mi wenne do tego.
A gdyby to przerobić na 6 kanałów??Ale to raczej moim zdaniem za trudne.
4 w zupełności by wystarczyły.
A jak bym to zrobił to silnik bedzie dużo mocniejszy, o ile procent??
Martwie się tylko aby się nie rozpadł.
Kupie nowy tłok większy bo będe robił szlif.
Odchudze go porządnie i wygotuje w oleju 2razy po 5godzin w tem ok 140-150'C.
Czy coś mam jeszcze zrobić z tłokiem???
Ale to może pomyślimy co z tłokiem jak uda się zrobić te 4kanały
Narazie prace trwać będą nad kolejnymi dwoma kanałami, mam nadzieje że pomożecie mi pisemnie jak bym miał problem
Obawiam sie tylko jednego, aby ta tuleja trzymała sie dobrze zpowrotem jak ją wcisnę.
Jak sie uda, to juz potem trzeba przerobić te miejsca na kanały w cylinderze(nie w tulejii)
Polerka, a potem kupie nowy tłok i zrobie szlif.
A gdyby to przerobić na 6 kanałów??Ale to raczej moim zdaniem za trudne.
4 w zupełności by wystarczyły.
A jak bym to zrobił to silnik bedzie dużo mocniejszy, o ile procent??
Martwie się tylko aby się nie rozpadł.
Kupie nowy tłok większy bo będe robił szlif.
Odchudze go porządnie i wygotuje w oleju 2razy po 5godzin w tem ok 140-150'C.
Czy coś mam jeszcze zrobić z tłokiem???
Ale to może pomyślimy co z tłokiem jak uda się zrobić te 4kanały
Narazie prace trwać będą nad kolejnymi dwoma kanałami, mam nadzieje że pomożecie mi pisemnie jak bym miał problem
Obawiam sie tylko jednego, aby ta tuleja trzymała sie dobrze zpowrotem jak ją wcisnę.
Jak sie uda, to juz potem trzeba przerobić te miejsca na kanały w cylinderze(nie w tulejii)
Polerka, a potem kupie nowy tłok i zrobie szlif.
- nie z tad
nie z tad napisał(a):oczywiście w rzeczywistości wygląda to inaczej, to jest tylko rysunek poglądowy, pod stawki w miare wychodzenia tulejii coraz dalej, zmienialem na dłuższe aż wyszła.
Na początku jest cholernie ciężko, aż alu stuka jak już ze 2mm ruszą to idzie jak burza.Ale lekko nie będzie.
Może i rysunek poglądowy ale jest czytelny i zrozumiały
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Aluminium nic nie ucierpiało, choć słyszałem metaliczne stuki ale to chyba normalne w końcu ciasno to siedziało.
W tej chwili mam w motorku cylinder nówkę z almotu, 500km przebiegu juz dotarty.I szkoda mi go przerabiac, bo bym go stracil, tak wiec lepiej bierzcie stare cylindry i wybijajcie tuleje.
Słyszałem że w tych nowych się nieda
Ale niewiem dokładnie bo nie próbowałem.
Ten co wybijałem to orginał z tego silnika.Ma bardzo duży przebieg ok 50 000km i nadaje się do szlifu, jednak dziadek eksplatował go tak jak należy i przetrwał i teraz się nim bawie
W tej chwili mam w motorku cylinder nówkę z almotu, 500km przebiegu juz dotarty.I szkoda mi go przerabiac, bo bym go stracil, tak wiec lepiej bierzcie stare cylindry i wybijajcie tuleje.
Słyszałem że w tych nowych się nieda
Ale niewiem dokładnie bo nie próbowałem.
Ten co wybijałem to orginał z tego silnika.Ma bardzo duży przebieg ok 50 000km i nadaje się do szlifu, jednak dziadek eksplatował go tak jak należy i przetrwał i teraz się nim bawie
- nie z tąd
obojętnie które dobierzesz, to musisz uważać bo zamki ida między ssącym a wydechem... bardzo optymistyczne masz te kanały jeśli nie ma miejsca to można także dorabiać nad ssącym: widziałem takie rozwiązanie na stronce pana z częstochowy)
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
ktore rozwiazanei jest lepsze ? bo widze zę są dwa jakgdyby pomysly :
http://www.phyton.kg.net.pl/PICT2413_zm ... zmiaru.JPG
http://www.phyton.kg.net.pl/PICT2416_zm ... zmiaru.JPG
http://www.phyton.kg.net.pl/PICT2413_zm ... zmiaru.JPG
http://www.phyton.kg.net.pl/PICT2416_zm ... zmiaru.JPG
-
Conqeror - MotoManiak
- Posty: 3547
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
- Lokalizacja: Ozorków
Wybierz wariant "B" tylko dodadkowe kanały pewnie będą na zamkach więc max szerokość to 10mm, możesz zrobić więcej jaśli tłok założysz odwrotnie, wtedy zamki chodzą jak w jawce jednak tłok "odwrotny" będziesz musiał trochę przerobić i zgrać z cylindrem, jeśli chodzi o ścisłość, 6 kanałów się raczej nie robi, lepsze są cylindry 5 kanałowe, wyczyn ma zawsze 5 płuków, jeśli zrobisz 5 płóków i zrobisz to dobrze to moc wzrośnie do około 6km (bez zmieny kąta wydechu) jeśli natomiast zmienisz kąt na wydechu np na 175 to moz może przekroczyć 10km tylko że wtedy elastyczność trochę spadnie, jeśli zrobisz 5 płuków bez zmieny kątów to od dołu też będzie dużo lepiej szedł.
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
Ej to stary 10KM to niewiem czy ten silnik by wytrzymał, rozleciał by się.
6KM też by miał ciężko, trzeba by pomyśleć nad lepszym sprzęgłem itp, itp
ale te 4 póki i tak zrobie jak wariant "B" i jak mówisz tamte będą 10mm, ale może jeszcze poszukam jakiś tłok, gdzie zamki idą inaczej i się przerobi go troche.
6KM też by miał ciężko, trzeba by pomyśleć nad lepszym sprzęgłem itp, itp
ale te 4 póki i tak zrobie jak wariant "B" i jak mówisz tamte będą 10mm, ale może jeszcze poszukam jakiś tłok, gdzie zamki idą inaczej i się przerobi go troche.
- Piotr z bydgoszczy
nie, na zamki oprócz (jak słusznie wspomniał-ciekawy pomysł-Ktoś) odwrócenia nic nie poradzisz, a innych problemów tłokowych z dodatkowymi kanałami (dobrze zrobionymi) nie ma. te zdjęcia które ktośtam dał to są zdjęcia kanałów dorobionych bez wybijania tulei
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 126 gości