Chciałbym przedstawić wam tutorial nieco odbiegający od tematyki forum Omówię w tym tutorialu na co zwracać uwagę przy kupnie kombajnu. A więc przejdźmy do rzeczy
Na początku należy sprawdzić stan licznika motogodzin. Znajduje się on na desce rozdzielczej:
Później należy sprawdzić jak silnik odpala, czy pracuje równo i czy bez trudności wkręca się na obroty. Należy również sprawdzić czy przy "odmie" (rurce odprowadzającym przedmuchane spaliny z komory wału) czy nie *** tamtędy spalin. Jeśli *** tamtędy spaliny to oznacza, że pierścienie przepuszczają spaliny. "Odma" znajduje się tutaj:
Sprawdzamy również stan opon - czy nie są popękane na bokach, jaki stan ma bieżnik.
Wiele powie nam jazda próbna. Biegi muszą wchodzić płynnie i bez zgrzytów, zwolnica nie ma prawa "wyć". Po jeździe sprawdzamy czy skrzynia biegów nie jest gorąca, co może świadczyć o tym, że coś w niej trze i olej przez to się grzeje.
Stan pasów łatwo określić - otwieramy boczne osłony i sprawdzamy czy w niektórych miejscach nie są naderwane. Z doświadczenia wiem, że warto na żniwa zakupić zapasowe niektóre pasy (jezdny, napędzający bęben młócący, od alternatora).
Jeśli kombajn posiada sieczkarnię to sprawdzamy czy nie jest pogięta oraz w jakim stanie są noże
Oceniamy również stan osprzętu młócącego. Czy cepy nie są pogięte oraz czy klepisko nie jest pogięte.
Dużo może nam też powiedzieć stan hedru. Jeśli jest on mocno wytarty do gołej blachy oznacza, że kombajn dużo pracował. Niektórzy handlarze malują heder aby nabrać ludzi na to, że kombajn ma mały przebieg.
Stan lakieru może nam też dużo powiedzieć - czy maszyna była garażowana. Najlepiej aby maszyna była jeszcze w oryginalnym lakierze lub nieoryginalnym ale dokładnie położonym.
Rocznik możemy sprawdzić na tabliczce. Bardzo często się zdarza, że na tabliczce ma napisane tylko np. 198 co oznacza, że został w wyprodukowany w latach 1980-1989. Jeśli chcemy znać dokładny rocznik na kołach jest podany dokładny rok produkcji.
Sprawdzamy czy silnik nie ma nigdzie wycieków:
Ładowanie akumulatora to też ważna sprawa na którą warto zwrócić uwagę Po odpaleniu silnika i przekroczeniu pewnych obrotów kontrolka od ładowania powinna zgasnąć. Jeśli tak nie jest to oznacza, że: alternator jest niesprawny, regulator napięcia jest uszkodzony lub konutator jest zabrudzony. Przyczyną może też być źle naciągnięty lub pęknięty pasek od alternatora.
Pytamy również o przeszłość kombajnu (czy był garażowany, czy ten od kogo kupujemy jest 1 właścicielem itd.).
Na końcu sprawdzamy działanie świateł.
Warto doczepiać się o drobnostki, aby sprzedający jak najbardziej zszedł z ceny
Tekst napisany tylko i wyłącznie na potrzeby forum www.motomaniacy.com! Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autora zabronione!
Kupujemy kombajn
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 18
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kupujemy kombajn
Ostatnio edytowano 26 wrz 2008, o 21:59 przez parcelak, łącznie edytowano 1 raz
-
parcelak - MotoManiak
- Posty: 2696
- Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
- Lokalizacja: Górzno kol.
- wątpię, żeby ktoś z forum kupował kombajn... No, ale ujdzie... Nie wiem w czym to ma być przydatne...
Sory, za te słowa, ale na prawdę, nie wiem do czego to się może przydać komu...
Sory, za te słowa, ale na prawdę, nie wiem do czego to się może przydać komu...
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012
- Pitucha
- *supporting
- Posty: 2522
- Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
- Lokalizacja: Okolice Lublina
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM
parcelak napisał(a):Chciałbym przedstawić wam tutorial nieco odbiegający od tematyki forum
Czemu kombajn jest 2 śladem więc do tematyki jak najbardziej pasuję Ogólnie bardzo ładnie opisane. Pitucha i po co takie komentarze. Tutorial jednemu się przyda drugiemu nie tak jak wszystkie. Mi ten na pewno się przyda bo w przyszłości do swojego gospodarstwa na pewno będę kupował kombajn i z niego skorzystam. Po za tym w swoim czasie widać było że większość userów forum interesuję się rolnictwem a ten tutorial na pewno jeżeli nie kupują sami kombajnu to przyda się jako ciekawostka i uzupełnienie wiedzy
- rolnik1234
- MotoManiak
- Posty: 2234
- Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 16:37
Kryniu napisał(a):Pitucha i po co takie komentarze
Kryniu napisał(a):Czemu kombajn jest 2 śladem więc do tematyki jak najbardziej pasuję
Ale jak ktoś będzie chciał, to nie będzie szukał tego na forum motoryzacyjnym, tylko na forum o rolnictwie... Kombajn jest dwuśladem, ale kurde... Ale z resztą, nie będę się wypowiadał, bo zaraz ktoś znowu się będzie czepiał, i wymyśli, jakąś bajeczkę historyjkę na mój temat...
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012
- Pitucha
- *supporting
- Posty: 2522
- Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
- Lokalizacja: Okolice Lublina
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM
Kryniu napisał(a):Czemu kombajn jest 2 śladem więc do tematyki jak najbardziej pasuję
Zgadzam się
Kryniu napisał(a):Ogólnie bardzo ładnie opisane
Tu również
Kryniu napisał(a):Pitucha i po co takie komentarze. Tutorial jednemu się przyda drugiemu nie tak jak wszystkie.
I tu
Kryniu napisał(a):Mi ten na pewno się przyda bo w przyszłości do swojego gospodarstwa na pewno będę kupował kombajn i z niego skorzystam
^
| Oto przykład
Kryniu napisał(a):Po za tym w swoim czasie widać było że większość userów forum interesuję się rolnictwem
Też to zauważyłem . Wszyscy tylko o wykopkach
Jak bym miał pole, więcej niż 15 lat, miejsce gdzie go postawić i rolnicze umiejętności to na pewno bym się zgłosił
[ Dodano: 26 Wrz 2008, 22:14 ]
Pitucha napisał(a):Ale jak ktoś będzie chciał, to nie będzie szukał tego na forum motoryzacyjnym, tylko na forum o rolnictwie...
Wystarczy wpisać w google: Jak kupić kombajn i nie pokażą nam się fora rolnicze tylko wszystko co jest związane z tym zapytaniem, czyli np. ten topic
Pitucha napisał(a):Ale z resztą, nie będę się wypowiadał, bo zaraz ktoś znowu się będzie czepiał, i wymyśli, jakąś bajeczkę historyjkę na mój temat...
Każdy ma prawo do wypowiedzi. Już nie raz wszyscy wspólnie potrafiliśmy rozwiązać problem kłótni więc nie ma problemu
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
Co do celowości tutka wszystko zostało już wyjaśnione, pozostaje mi tylko rozszerzyć.
Po pierwsze - kombajn ma 4 koła i silnik, więc jakby nie patrzeć ten tutorial pasuje do tematyki forum.
Po drugie - sporo userów pomaga w gospodarstwach rodziców czy rodziny. Być może kiedyś przejmą te gospodarstwa, będą chcieli powiększać "park maszynowy" i wtedy właśnie takie tutoriale będą pomocne.
Po trzecie wreszcie - osoba, która szuka informacji na dany temat raczej nie wpisuje gotowego adresu strony, a raczej pisze hasło w wyszukiwarce. Wtedy jest duża szansa,że trafi właśnie tutaj.
A wracając do tematu - na jakiej zasadzie działają takie analogowe liczniki motogodzin?
Mniej więcej po ilu godzinach silnik nadaje się do remontu?
Po pierwsze - kombajn ma 4 koła i silnik, więc jakby nie patrzeć ten tutorial pasuje do tematyki forum.
Po drugie - sporo userów pomaga w gospodarstwach rodziców czy rodziny. Być może kiedyś przejmą te gospodarstwa, będą chcieli powiększać "park maszynowy" i wtedy właśnie takie tutoriale będą pomocne.
Po trzecie wreszcie - osoba, która szuka informacji na dany temat raczej nie wpisuje gotowego adresu strony, a raczej pisze hasło w wyszukiwarce. Wtedy jest duża szansa,że trafi właśnie tutaj.
A wracając do tematu - na jakiej zasadzie działają takie analogowe liczniki motogodzin?
Mniej więcej po ilu godzinach silnik nadaje się do remontu?
Ostatnio edytowano 26 wrz 2008, o 23:13 przez Marcek, łącznie edytowano 1 raz
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Tutek super, ogólnie można by jeszcze wstawić mały napis "Forum o jednośladach dwuśladach i sprzęcie rolniczym", wtedy nasze forum było by bezkonkurencyjne, bo nie ma nigdzie takiego forum jak nasze
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Dziękuję za pochwałę oraz za pozytywne opinie dotyczące mojego tutoriala
Nie wiem dokładnie, ale 1 motogodzina to 1 godzina pracy silnika przy ok. 1800 obr/min
Taki silnik nadaje się do remontu po ok. 5000 motogodzinach (na przykładzie silnika Zetora).
Marcek napisał(a):wracając do tematu - na jakiej zasadzie działają takie analogowe liczniki motogodzin?
Nie wiem dokładnie, ale 1 motogodzina to 1 godzina pracy silnika przy ok. 1800 obr/min
Marcek napisał(a):Mniej więcej po ilu godzinach silnik nadaje się do remontu?
Taki silnik nadaje się do remontu po ok. 5000 motogodzinach (na przykładzie silnika Zetora).
-
parcelak - MotoManiak
- Posty: 2696
- Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
- Lokalizacja: Górzno kol.
Marcek napisał(a):A wracając do tematu - na jakiej zasadzie działają takie analogowe liczniki motogodzin?
Mniej więcej działa to na takiej zasadzie jak licznik przejechanych kilometrów, tylko zamiast prędkości jazdy bierze obroty wału korbowego. Bardzo często właśnie w liczniku obrotów jest umieszczony licznik motogodzin. Jest tak w wielu ciągnikach w kombajnie Bizon bodajże też jest to w jednym zegarze. Przy kupnie kombajnu musimy przejrzeć wszystko dokładnie. Zajmie to nam na pewno trochę czasu ze względu na gabaryty. Ale sprzęt w okresie sezonu nie może się zepsuć gdyż stanowi to dużą stratę pieniężną. Każdy dzień postoju bez pracy to około 3600 zł bez odliczenia paliwa więc jednak nie taka mała sumka Dodam jeszcze że najlepiej kombajn kupować zimą a nie zaraz po sezonie lub zaraz przed bo wtedy cena jest wyższa oraz warto przez zimę gdy nie ma prac w polu zrobić dokładny przegląd i jak są jakieś wady to je naprawić. Czasem przez małą wadę możemy stargować kilka ładnych stówek a przez zimę bez większego nakładu finansowego jesteśmy w stanie to zrobić.
- rolnik1234
- MotoManiak
- Posty: 2234
- Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 16:37
Tutek ogólnie ładnie napisany ale wydaje mi się że przy takim sprzęcie jak kombajn taki opis jest zbyt mało szczegółowy.
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Koner przecież nikt nie będzie silnika rozkręcał bo sprzedawca nawet mu na to nie pozwoli. A rzeczy które idzie zobaczyć na zewnątrz parcelak opisał szczegółowo i dokładnie. Oczywiście mógłby on opisywać podane elementy po kroku typu: "należy otworzyć prawą klapę ..." Ale chyba każdy kto chcę kupić taki sprzęt ma na tyle oleju w głowie że wie gdzie są pasy a gdzie rozdrabniacz bo gdyby tego nie wiedział to po co mu kombajn Czepiacie się panowie oj czepiacie się na wyrost
- rolnik1234
- MotoManiak
- Posty: 2234
- Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 16:37
rolnik1234 napisał(a):A wracając do tematu - na jakiej zasadzie działają takie analogowe liczniki motogodzin?
To, co napisał kolega wyżej, lub jeszcze bardziej chamsko. Licznik jest zasilany z prądnicy prądu przemiennego. Im więcej obrotów na minutę tym szybciej tyka. "motogodzina" jest skalibrowana na iles tam obrotów, np. 1800 dla Bizona jak napisał kolega.
Przykład tej konstrukcji znam z wózka widłowego.
I uwaga, te liczniki standardowo się oszukuje. Na 3/4 żniw (czy innych prac, np. wielkie ładowanie czy kopanina koparką) odpina się je od pojazdu. W przypadku liczników elektrocznych kupuje się własny zapasowy licznik, którego się nie odpina, żeby mieć dla siebie info o przebiegu. Taką poradę widziałem na jakimś forum, kiedy szukałem info o kursach dla wózkarzy.
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
Robi się takie wałki a później wiele starych maszyn mają malutki przebieg i oczywiście sprzedaje się je drożej. Albo się kupuje przed sprzedażą nowy licznik motogodzin i się mówi ze tamten się zepsuł Nie każdy się na to nabierze ale zawsze się ktoś znajdzie. Trzeba patrzeć na zużycie części. Przy kombajnach szczególnie na przyrządy żniwne.
"Bogu na chwałę, ludziom na ratunek."
-
strażak - MotoManiak
- Posty: 97
- Dołączył(a): 4 sty 2010, o 22:26
Re: Kupujemy kombajn
Mam lekki ubaw.Tak się składa że serwis Claas i John Deere to moja branża.Panowie dużo piszecie,ale racji nie macie.W kombajnach liczy się licznik motogodzin silnika i licznik motogodzin młocarni.Ale z tymi licznikami,nawet z wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi można robić cuda,o których nie będe pisał.Ale ogólnie Bizon jest de best!Dobrze ustawiony,ze sprawnym klepiskiem i sitami czyściej i dokładniej młóci niż zachodnie padliny,przy mniejszych stratach ziarna.BS-em110 objechałem Claasa Dominatora 98Maxi.No ale tamtym operował fachoFiec on kosił,młócił i odrazu śrutował ziarno,bo miał zaciśnięte klepisko.
- Janusz73
- MotoManiak
- Posty: 1308
- Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
- Pochwały: 44
- Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA
Kupujemy kombajn
O tak! Jak się Bizona umie ustawić, to pięknie czyści, a straty ziarna są znikome
Trzeba tylko umieć dbać o kombajn
Sorka za lekki odkop, ale za późno spojrzałem na datę.
Trzeba tylko umieć dbać o kombajn
Sorka za lekki odkop, ale za późno spojrzałem na datę.
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Posty: 18
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 112 gości