Witam,
Samochód niedawno kupiony należący do matki lecz częściej używany przeze mnie ,a więc dojdźmy do problemu,oryginalny akumulator był lichy tak jak myślałem z ojcem bo nie chciał się wogóle ładować i samochód po przejażdżce gdy został zgaszony nie dało rady go odpalić,a więc postąpiliśmy wymianą na nowy 60Ah,dziś go zamontowałem a ojciec kazał mi mierzyć napięcie m.in na sucho (nie podłączony) i w odpalonym samochodzie a więc wg miernika wykaz był napięć na sucho był 12,4V a w odpalonym samochodzie 11,88V,postanowiłem się przejechać i zmierzyć napięcie ponownie,po przyjeździe zmierzyłem na odpalonym samochodzie i było 12,2V gdy chciałem zamknąć szyby (elektryczne) widać było po lampce oświetlającej wnętrze że jest spadek napięcia tzn gdy nacisnąłem guzik zamknięcia szyby lampka jak i podświetlenie deski rozdzielczej lekko przygasło,nie próbowałem odpalać bo było pewne że aku rozładuje jeszcze bardziej a odpalić nie odpalę,a więc wina cała spada na ładowanie nie wiem do końca czy wszystko z elektryki jest dobrze podłączone jak trzeba albo może i być alternator do d*py a więc dobrze by było się dowiedzieć z jakiegoś schematu lub zdjęcia żeby zrobić "przegląd" elektryki i dojść do problemu,proszę o pomoc,z góry dzięki
Pozdro
Opel Corsa 1.5D Problem z Ładowaniem.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Najpierw do porządku załaduj ten akumulator, potem zobacz ile ah powinno być, bo jak masz wiecej niż jest przewidziane to akumulator się nie naładuje
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
Akumulator nie jest w ogóle ładowany.
Przyczyn może być wiele. Zacznijmy od najbardziej prozaicznych:
- urwany przewód
- zaśniedziałe kostki od alternatora do akumulatora
- brak "masy"
- urwany pasek napędu altka
Idźmy dalej:
- niesprawny alternator (szczotki)
- uszkodzony regler
Przyczyn może być wiele. Zacznijmy od najbardziej prozaicznych:
- urwany przewód
- zaśniedziałe kostki od alternatora do akumulatora
- brak "masy"
- urwany pasek napędu altka
Idźmy dalej:
- niesprawny alternator (szczotki)
- uszkodzony regler
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Ale skoro miałeś uszkodzony alternator, który nie ładował, to powinna świecić się kontrolka ładowania.
-
Mr.Rezystor - MotoManiak
- Posty: 1006
- Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 07:32
- Lokalizacja: Witkowice 20km od Częstochowy.
- Pojazdy: Audi 100 2.8
jak wszystko z elektryką ok. to kontrolka powinna się świecić jak np szczotka się zawiesi, natomiast jak padnie np dioda prostownicza to wcale niekoniecznie.
- dwutaktowny
- MotoManiak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 18:54
- Lokalizacja: łosice
W takiej sytuacji najlepiej wyjmować poszczególne bezpieczniki i wtedy mierzyć.
Oczywiście zużycie na poziomie kilkudziesięciu mA jest całkowicie normalne.
Oczywiście zużycie na poziomie kilkudziesięciu mA jest całkowicie normalne.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
dwutaktowny napisał(a):jak wszystko z elektryką ok. to kontrolka powinna się świecić jak np szczotka się zawiesi, natomiast jak padnie np dioda prostownicza to wcale niekoniecznie.
Kontrolka działa w taki sposób, że jeśli akumulator jest ładowany, to kontrolka gaśnie, jeżeli jest problem z ładowaniem to kontrolka zaczyna świecić. Przez brak ładowania można rozumieć np. zepsuty alternator, uszkodzoną diodę, przerwę w kablach, uszkodzony bezpiecznik.
-
Mr.Rezystor - MotoManiak
- Posty: 1006
- Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 07:32
- Lokalizacja: Witkowice 20km od Częstochowy.
- Pojazdy: Audi 100 2.8
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 260 gości