nie wiem ile zrobilem alternatorow i rozrusznikow wciagu pol roku pracy w zakladzie, ale jeszcze nigdy nie wymienialem ani wirnika ani stojanu. Raz zdarzylo mi sie wirnik przewijac i to tylko dlatego, ze szlifierka wjechalem w zwoje.
Wiem jak wyglada regeneracja takich podzespolow.
Załamka. Alternator nie ładuje. Fiat.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 28
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Dokładnie,wojti2001 zgadzam się z tobą, bo regeneracja to wymiana, szczotek, wyczyszczenie układu, wymiana łożysk i przetoczenie pierścieni ślizgowych, o wymianie stojana raczej nie ma mowy, ale cholera wie jakie teraz alternatory robią.
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
-
Artur - MotoManiak
- Posty: 4110
- Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
- Lokalizacja: Lubin
Alternatory robią tak samo jak prądnice. A regeneracja prądnicy Ursusa to tylko duże koszty i krótka sprawność. Nigdy w życiu po regeneracji nie wytrzyma dłużej niż nowy alternator. Nawet połowy tego czasu może nie wytrzymać. Więc lepiej zainwestować w nowy
- rolnik1234
- MotoManiak
- Posty: 2234
- Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 16:37
wojti2001 napisał(a):nie wiem ile zrobilem alternatorow i rozrusznikow wciagu pol roku pracy w zakladzie, ale jeszcze nigdy nie wymienialem ani wirnika ani stojanu.
Jeśli były sprawne, to nie było takiej potrzeby. To nie są elementy które się jakoś wybitnie zużywają. Jeśli jednak nosiłyby ślady uszkodzeń, to przy porządnej regeneracji powinny być wymienione.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Z mojego alternatora, już nic nie będzie nawet do regeneracji się nie nadaję, już czekam na nowy z allegro.
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
-
Artur - MotoManiak
- Posty: 4110
- Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
- Lokalizacja: Lubin
Artur4567 napisał(a):Z mojego alternatora, już nic nie będzie nawet do regeneracji się nie nadaję, już czekam na nowy z allegro.
tez bym sie z tym nie szarpał bo to niepłacalne i poprostu szkoda pieniedzy i czasu
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Dzisiaj przeszła przesyłka z alternatorem, już zamontowaliśmy go z tatą, wszystko jest w porządku ładowanie jest, napięcie 15 wolt, czyli prawidłowe, temat zamknięty dziękuję za pomoc. Już teraz wiem, na czym polega regeneracja alternatora w moim aucie.
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
-
Artur - MotoManiak
- Posty: 4110
- Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
- Lokalizacja: Lubin
Artur4567 napisał(a):napięcie 15 wolt, czyli prawidłowe,
to aż za duże bo prawidłowe napięcie powinno wynosić max. 14,4V bo gdy masz za mocne ładowanie to wtedy wyparowuje elektrolit z aku
-
Tomasek - MotoManiak
- Posty: 762
- Dołączył(a): 20 sty 2008, o 13:37
- Lokalizacja: Rybnik->Centrum
Ale ja mierzyłem przy temperaturze 0*c. A wtedy ma być 15.
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
-
Artur - MotoManiak
- Posty: 4110
- Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
- Lokalizacja: Lubin
napiecie nie zalezy od temperatury.
Optymalne ladowanie bez poboru to 13,9-14,4. Pod pelnym obciazeniem (swiatla, podgrzewanie, dmuchawa itp) nie powinno spadac ponizej 13,5v.
Majac ladowanie ok 15v to stanowczo za duzo, juz nie raz widzialem akumulatory, ktore tak wysiadaly, nie jest to mily widok
Optymalne ladowanie bez poboru to 13,9-14,4. Pod pelnym obciazeniem (swiatla, podgrzewanie, dmuchawa itp) nie powinno spadac ponizej 13,5v.
Majac ladowanie ok 15v to stanowczo za duzo, juz nie raz widzialem akumulatory, ktore tak wysiadaly, nie jest to mily widok
Moplikiem se jada na szychta...
-
wojti2001 - MotoManiak
- Posty: 245
- Dołączył(a): 5 wrz 2007, o 21:35
- Lokalizacja: Chorzów
Tak na przyszłość powinno się mówić "komutator" a nie "pierścienie ślizgowe".
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Cytowanie całości lub fragmentów wypowiedzi bez zgody autora lub odpowiedniego oznaczenia cytatu jest przestępstwem zagrożonym karą pozbawienia wolności do lat 3.
Cytowanie całości lub fragmentów wypowiedzi bez zgody autora lub odpowiedniego oznaczenia cytatu jest przestępstwem zagrożonym karą pozbawienia wolności do lat 3.
- Tomek1212
- MotoManiak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 3 sty 2009, o 16:47
- Lokalizacja: Tarnów
Posty: 28
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 108 gości