Witam.
Postaram się opisać historię swojej Jawki dość szczegółowo, bynajmniej tak jak mi na to pozwolą zgromadzone informacje.
Bodajże pod koniec roku 2004, o ile dobrze pamiętam było to po świętach Bożego Narodzenia po długich poszukiwaniach odnalazłem upragniony pojazd. Jeden telefon, polonez podstawiony, przyczepka pożyczona i komu w drogę, temu czas jechać do Lewkowa. Wieczorem byłem już posiadaczem naprawdę ładnego pojazdu, oczywiście nie obyło się bez kilku niedociągnięć takich jak brak hamulców, nie odbijający kopniak czy poplątana elektryka. Ale mimo to byłem zadowolony gdyż ciężko było dostać taki pojazd z dokumentami za 300 zł!! Po przyjeździe do domu jeszcze krótka runda po ulicy i do garażu. Tak oto nabyłem Jawę 50 Mustang.
Marka: Jawa
Model: 50 typ 23 Mustang?
Rok prod.: 1972
Pojemność: 49,9ccm
Kilka dni potem Jawka poszła od razu na warsztat. Rozebrana do cna powoli przechodziła remont, o ile można to tak nazwać, niestety amatorką zalatywało na całą gminę. W silniku zostały wymienione pierścienie, tarcze sprzęgła, zębatki i wszystkie inne duperele. Reszta część pojazdu została pomalowana, rama częściowo (tylko te elementy które wymagały poprawki) i nadwozie otrzymało nowy kolor, srebrny.
Motorek został poskładany, niestety po odpaleniu wielki SZOK! nie ma "trójki", puki przyszło co do czego okazało się że podczas rozpoławiania silnika należy ustawić pierwszy bieg, nie wiedzące tego pozostawiłem na luzie. Totalne załamanie, jednak w sprawie poratował mnie znajomy, który zabrał silnik, rozpołowił i naprawił to co ja zepsułem. Oto i takim sposobem jeździłem do roku 2006.
W w/w roku motorem kolejny raz poszedł na warsztat, powodem było sprzęgło, kupiłem drugi silnik, który następnie jeździł w Jawce, korzystając z okazji odświeżeniu uległ również lakier. Kolejna amatorka w wykonaniu petro.
W ten oto (tani) sposób przejeździłem lato, zimę i kolejne lato.
W kwietniu 2008 roku przyszła kolejna mania - mania rdzy. Wtajemniczone osoby wiedzą o co mi chodzi, nie będę tego opisywał bo zapewne niektórzy z Was chcieli by mnie za to zabić, zdjęć za to nie pożałuję.
Moje w tym szczęście, że do tej rdzy kupiłem drugie kompletne oblachowanie, a oryginalnie zostawiłem w garażu.
W między czasie, czytając różne strony, fora dowiedziałem się o wersji Golden Sport, sprawdziłem części/detale z wersji Golden oraz z mojej Jawki i bardzo wiele elementów jest wspólnych. Zrodziła się myśl odbudowy, skoro to taka rzadka wersja nie można jej zmarnować.
Obecnie kompletuję części oraz powoli zabieram się za przygotowania do lakierowania w oryginalny kolor ČSN 6401. Od razu proszę, jeżeli posiadacie Państwo jakieś informacje, prospekty a nawet części do wersji Golden chętnie kupię.
Na tej stronie można trochę poczytać o Jawach 50 Golden Sport. Jeżeli oczywiście rozumiemy po czesku (w miarę możliwości chętnych prosiłbym o przetłumaczenie)
http://www.jawa-50.cz/clanek//clanek/ja ... vyvoz.html
Docelowo ma wyglądać tak:
[img][570:500]http://www.jawa-50.cz/filesystem/clanky/23/golden-sport/jawa-50-typ-23-golden-sport-07.jpg[/img]
[img][570:500]http://www.jawa-50.cz/filesystem/clanky/23/golden-sport/jawa-50-typ-23-golden-sport-11.jpg[/img]
C.D.N
Pozdrawiam
Piotr
Jawa 50 typ 23 Golden Sport
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Jawki mustang z początku produkcji też można nazwać goldenami, bo są praktycznie identiko prócz eksportowego malowania. Sprawdź czy na stojanie masz moc 30W.
Wkleiłem sobie TO do podpisu
-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
-
Johnny Moped - MotoManiak
- Posty: 1759
- Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
- Lokalizacja: Wrocław
-
bi-jay - MotoManiak
- Posty: 1413
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:37
- Lokalizacja: Strzepcz
Więc tak, dzięki pomocy p. Tomka (HansLedwinka) został przetłumaczony tekst z czeskiej strony podanej wyżej, bardzo wiele mi to pomogło, bardzo dziękuję.
W wersji do 1972 powinien być prędkościomierz wyskalowany do 120km/h (prostokątny), którego również u mnie brakuje.
Pierwsze wykonanie (od 1969 do roku 1971)
Golden Sport miał żółte błotniki, zbiornik i skrzyneczki narzędziowe (kolor 6401), na błotnikach było czarne linkowanie i napis „Golden Sport by Jawa“ na zbiorniku paliwa. To wszystko, czym różnił się od sprzedawanego u nas masowo standardowego Mustanga. Tylny wahacz był starego typu wykonany ze spawanych wytłoczek, posiadał głęboką osłonę łańcucha, tłumik w kształcie cygara, manetki z klasycznym przełącznikiem, szybkostrzał (?), aluminiowe dźwignie sprzęgła i hamulca przedniego – bez kuleczek na końcach. Przednie teleskopy były u góry przykryte aluminiowymi wieczkami – ten szczegół przetrwał akurat i w młodszym wykonaniu. Tylna lampa była zgodna z seryjnym Mustangiem, przednia podobnie, więc pochodząca z Jawy 90 i wyposażona w prostokątny prędkościomierz wyskalowany w milach (wymieniany przed dopuszczeniem do sprzedaży w Czechosłowacji na swój odpowiednik skalowany do 120km/h)
W wersji do 1972 powinien być prędkościomierz wyskalowany do 120km/h (prostokątny), którego również u mnie brakuje.
- petro
- MotoManiak
- Posty: 191
- Dołączył(a): 4 paź 2007, o 10:43
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Taką szafę wyskalowaną do 120kmh może bym mógł znaleźć
Wkleiłem sobie TO do podpisu
-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
-
Johnny Moped - MotoManiak
- Posty: 1759
- Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
- Lokalizacja: Wrocław
ja mam taką sama jawke jak golden tylko jest biała ma normalny licznik i cienki wachacz po za tym wszystko tak samo a mój kumpel ma taką jawke jak golden tylko że jest biała aler też ma gruby wachacz i prędkościomierz do 120.
Ogar 200 aktualnie
Jawa 50 Mustang 1973rok simson s51 w częściach i ETZ 150 został tylko simek
Jawa 50 Mustang 1973rok simson s51 w częściach i ETZ 150 został tylko simek
-
tara512 - MotoManiak
- Posty: 732
- Dołączył(a): 13 sty 2008, o 13:27
- Lokalizacja: Łowicz
Golden Sport podobno leciała 100 w orginale ... była to jakaś sportowa wersja
PS.chciałbym się dowiedzieć jakie są różnice silnikowe. Bo raczej na pewno są. Zobaczcie jaki fajny ma tłumik ten golden sport
PS.chciałbym się dowiedzieć jakie są różnice silnikowe. Bo raczej na pewno są. Zobaczcie jaki fajny ma tłumik ten golden sport
@@% Super MotO.
Motór
Miewam chwile zwątpienia aż do pierwszego odpalenia.
Motór
Miewam chwile zwątpienia aż do pierwszego odpalenia.
-
alus - MotoManiak
- Posty: 1016
- Dołączył(a): 30 lis 2008, o 01:46
- Lokalizacja: Myszków (śląsk)
goldeny podobno miały 4,7 konia gdzieś kiedyś czytałem żę tam były inne fitry powietrza takie podobne jak wsce był rysunek i magneto było jakieś lżejsze a taki tłumik ja mam w swojej jawce
Ogar 200 aktualnie
Jawa 50 Mustang 1973rok simson s51 w częściach i ETZ 150 został tylko simek
Jawa 50 Mustang 1973rok simson s51 w częściach i ETZ 150 został tylko simek
-
tara512 - MotoManiak
- Posty: 732
- Dołączył(a): 13 sty 2008, o 13:27
- Lokalizacja: Łowicz
Ta golden sport na zdjęciu ma normalny licznik z tego co widze albo ślepy jestem.
- Co byś zrobił gdyby można zacząć wszystko od nowa?
- Nie brał bym tego gówna..
- Nie brał bym tego gówna..
-
piciu308 - Zwycięzca konkursu
- Posty: 1116
- Dołączył(a): 18 paź 2008, o 15:31
- Lokalizacja: Poznań
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Romet kadet, Router WS 50, Renault Megane I Ph II.
Niestety trzeba ją trochę przerobić na goldena Tak samo chyba nie ma wachacza starego typu.
Wkleiłem sobie TO do podpisu
-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
-
Johnny Moped - MotoManiak
- Posty: 1759
- Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
- Lokalizacja: Wrocław
Jak już napisałem nie jest oryginalna, w trakcie remontu przeszło do niej wiele części z dawcy.
Tak to ja, ta Jawa jest również na tym forum w innym temacie.
Pozdrawiam!
PS: O postępach w pracach będę informował w tym temacie.
Blazej188 napisał(a):to ty jestes na pj ? jedyna taka jawa...
jak zrobiłes efekt rdzy ??
Tak to ja, ta Jawa jest również na tym forum w innym temacie.
Pozdrawiam!
PS: O postępach w pracach będę informował w tym temacie.
Polski Fiat 126p (1983)
FSO Polonez 1.5 Straż Pożarna (1991)
Jawa 50 typ 23 Golden Sport (1972)
Simson SR2 (1957)
WSK 125 (1985)
Romet Polo (1974)
FSO Polonez 1.5 Straż Pożarna (1991)
Jawa 50 typ 23 Golden Sport (1972)
Simson SR2 (1957)
WSK 125 (1985)
Romet Polo (1974)
- petro
- MotoManiak
- Posty: 191
- Dołączył(a): 4 paź 2007, o 10:43
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 364 gości