Zaczynamy oczywiście od zdjęcia koła. Na początek odpinamy linki: licznika i hamulca (najpierw wkręcamy ja do końca w uchwyt, wyciągamy końcówkę z dźwigni, następnie wykręcamy ją z uchwytu):
http://www.stronamarcina.yoyo.pl/t1.jpg
Następnie wystarczy poluzować nakrętki (nie trzeba ich odkręcać do końca) i wyciągnąć podkładki z gniazd wahaczy (można pomóc sobie np. śrubokrętem):
http://www.stronamarcina.yoyo.pl/t2.jpg
Wyciągamy koło i na razie odstawiamy na bok. Czas zacząć rozbierać zawieszenie. Tu dużo zależy od szczęścia - czasem uda się to zrobić w miarę "bezboleśnie", innym razem są problemy.
Zaczynamy od wykręcenia śrub mocujących wahacze (nakrętka na klucz 14 mm).
http://www.stronamarcina.yoyo.pl/t3.jpg
Kiedy nakrętki są wykręcone, wybijamy śrubę, na początek gumowym lub drewnianym młotkiem (ew. przez aluminium lub drewno), potem trzeba przyłożyć pręt, ewentualnie drewniany kołek.
Kiedy śruby są wyciągnięte, czas na wahacze. Tutaj trzeba wykazać się pomysłowością, bo z ich wyjęciem czasem są problemy. Ja robię to w następujący sposób: ciągnę za wahacz jednocześnie podpychając sprężynę go góry. Kiedy wahacz wyjdzie prawie do końca, przechylam go i ciągnę w dół, starając się razem z nim wyciągnąć sprężynę. Należy przy tym uważać, żeby nie zgubić miseczki.
Potem operację należy powtórzyć z drugiej strony.
Wszystkie elementy zawieszenia można zobaczyć na tym zdjęciu:
http://www.stronamarcina.yoyo.pl/t4.jpg
(od lewej są: sprężyny, pręty prowadzące - na zdjęciu widoczne są jakieś "niedorobione", bez "główki" -, miseczki, wahacze)
Wszystkie części myjemy, np. w gazolinie i suszymy.
Osobno należy zająć się wahaczami. W tylnej części mają one smarowniczki.
Jednak często są one niedrożne, a tulejki nie nasmarowane. Dlatego warto wybić tulejki, umyć je, pokryć smarem i wbić do wahacza.
http://www.stronamarcina.yoyo.pl/t5.jpg
Następnie sprężyny, miseczki i kołki pokrywamy smarem i składamy. Do sprężyn wkładamy kołki, przyklejamy na smarze miseczkę i tak "uzbrojoną" sprężynę umieszczamy w jej gnieździe (dobrze jest wsuwać wahacz jednocześnie ze sprężyną, analogicznie jak przy rozbieraniu). Przy przykręcaniu wahaczy można sobie pomóc cienkim śrubokrętem, którym kierujemy wahacz tak, żeby śruba weszła do otworu.
Zawieszenie złożone, teraz dobrze zająć się kołem. Jeśli nie ma luzów pozostaje tylko kontrola hamulców. W tym celu odkręcamy pokrywę:
http://www.stronamarcina.yoyo.pl/t6.jpg
Sprawdzamy grubość okładzin na szczękach.
http://www.stronamarcina.yoyo.pl/t7.jpg
Jeśli jest cienka, zmieniamy szczęki, jeśli jest OK, należy przetrzeć je tylko papierem ściernym i umyć jakimś rozpuszczalnikiem. Podobnie postępujemy z bębnem:
http://www.stronamarcina.yoyo.pl/t8.jpg
Przykręcamy pokrywę, sprawdzamy, czy nie ociera o bęben. Jeśli tak, należy pod pokrywkę włożyć podkładkę. Zakładamy koło, mocujemy linki i gotowe.
Tekst napisany wyłącznie dla strony www.motomaniacy.com. Kopiowanie zabronione!!!
Przednie zawieszenie - Komar (do modelu 2350 włącznie)
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Ciekawy tutek napewno sie komuś przyda i dobrze opisane i i foteczki taż są pochawałka
Ogar 200 sprzedany
Simson S51 ;>
Simson S71 (bedzie stska)
Motorynka Pony sprzedana
Shineray Pro 50 sprzedana
Honda NSR JC20 POWER
A+B Zdane ;D
Suzuki GSXR 600 K4 mniam
Simson S51 ;>
Simson S71 (bedzie stska)
Motorynka Pony sprzedana
Shineray Pro 50 sprzedana
Honda NSR JC20 POWER
A+B Zdane ;D
Suzuki GSXR 600 K4 mniam
-
TeKeR - MotoManiak
- Posty: 264
- Dołączył(a): 29 sie 2007, o 00:23
- Lokalizacja: Mielec
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
Ja tu niemam dużo do gadania ale mi się to bardzo podoba że użytkownicy forum piszą takie tutki o różnych częsciach naszych motorków czego sie spodziewać po rozłożeniu, jak rozkręcic/skręcić i to jest naprawde bardzo przydatne szczególnie dla bo ja się zabardzo na tym jeszcze nieznam i moim zdaniem za tekie tutki nalerzy się pochawała
Ogar 200 sprzedany
Simson S51 ;>
Simson S71 (bedzie stska)
Motorynka Pony sprzedana
Shineray Pro 50 sprzedana
Honda NSR JC20 POWER
A+B Zdane ;D
Suzuki GSXR 600 K4 mniam
Simson S51 ;>
Simson S71 (bedzie stska)
Motorynka Pony sprzedana
Shineray Pro 50 sprzedana
Honda NSR JC20 POWER
A+B Zdane ;D
Suzuki GSXR 600 K4 mniam
-
TeKeR - MotoManiak
- Posty: 264
- Dołączył(a): 29 sie 2007, o 00:23
- Lokalizacja: Mielec
zuzyte tulejki wachacza, szukałem tego w klepach, nie ma tego do kupienia
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
niusiu123 napisał(a):chu***a czyli lipa trzeba szukac czegos lepszego do komarka jakis lepszy przod
Z Ogara 205 pasują a tam niema problemu z lataniem koła na boki, i chyba z WSK pasują ale nie wiem na 100%. Napisz doMarcka on ma w którymś z komarów lagi WSK
-
Danio - MotoManiak
- Posty: 1586
- Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
- Lokalizacja: Pruchna
- Pochwały: 3
- Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p
Mam, prawdopodobnie od Dudka/Sporta, ale do Komara nie bardzo pasuje, po prostu śruty cały czas są na wierzchu. Założone jest jako podpórka, ale na pewno bałbym się z tym jeździć
Niedługo pewnie zawieszenie pojawi się na Allegro
Niedługo pewnie zawieszenie pojawi się na Allegro
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
dieludolfs nie ma problemu z dotoczeniem
Ja się teraz przyznam, że wpakowałem ta wewnętrzną tulejkę na klej do metalu Zobaczymy ile to będzie warte
Niedawno wpadłem na pomysł jak prawie zupełnie wyeliminować problem luzu na tulejkach Otóż oglądając wahacze zobaczyłem, że niektóre mają otwory a w nich gwint. Wujek powiedział mi, że tam się wkręcało taki przyrząd do smarowania, jeśli dobrze pamiętam. W wahaczu siedzą dwie tulejki. Wystarczy rozwiercić tą zewnętrzną i w otwór od wahacza wkręcić śrubkę, która będzie dociskać tulej wewnętrzną.
Ja się teraz przyznam, że wpakowałem ta wewnętrzną tulejkę na klej do metalu Zobaczymy ile to będzie warte
Niedawno wpadłem na pomysł jak prawie zupełnie wyeliminować problem luzu na tulejkach Otóż oglądając wahacze zobaczyłem, że niektóre mają otwory a w nich gwint. Wujek powiedział mi, że tam się wkręcało taki przyrząd do smarowania, jeśli dobrze pamiętam. W wahaczu siedzą dwie tulejki. Wystarczy rozwiercić tą zewnętrzną i w otwór od wahacza wkręcić śrubkę, która będzie dociskać tulej wewnętrzną.
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
to są smarowniczki , teraz szukałem w agmomie nie mają takich
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Smarowniczki mi tata dorabiał :F
Ale podeszły by te tulejki od mocowania silnika, po wycięciu odpowiedniego kawałka?
Ale podeszły by te tulejki od mocowania silnika, po wycięciu odpowiedniego kawałka?
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 237 gości