Witam kupiłem okazyjnie parę dni temu simsonka S51B ("S60") i mam parę pytań:
1. Ile powinien polecieć? ze mną leci 65km/h (ważę 90 kg).
2. Czy można kupić kluczyk od blokady kierownicy (poprzedni właściciel zgubił...), a jeśli nie to czy da się wymienić cały zamek.
3. Jak przyspieszyć maszynę bez zbytniej ingerencji w silnik? TYLKO SPRAWDZONE SPOSOBY! (simson z cylindrem 60-ką, gażnik 19N3 bodajże...)
Pozdrawiam.
Simson S60
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Re: Simson S60
matheush napisał(a):Witam kupiłem okazyjnie parę dni temu simsonka S51B ("S60") i mam parę pytań:
1. Ile powinien polecieć? ze mną leci 65km/h (ważę 90 kg).
2. Czy można kupić kluczyk od blokady kierownicy (poprzedni właściciel zgubił...), a jeśli nie to czy da się wymienić cały zamek.
3. Jak przyspieszyć maszynę bez zbytniej ingerencji w silnik? TYLKO SPRAWDZONE SPOSOBY! (simson z cylindrem 60-ką, gażnik 19N3 bodajże...)
Pozdrawiam.
1.zależy od stanu technicznego silnika (przede wszystkim od kompresji,i czy wkreca sie na maxa)
2.mozna kupić zamek z kluczykiem i wymienic go
3.Zmiana zebatek regulacja gażnika oraz filtru powietrza i wydech
Pozdro
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
1. Jeśli masz dobry silnik to przy wadze 90 kg powinieneś ciągnąć 65 km/h - 70 km/h
2. Najlepiej wymień cały zamek. Koszt 15 - 25 zł (szukaj na agmot.pl)
3. Prawidłowe dotarcie, zmiana zębatek, czyszczenie gaźnika i takie tam
2. Najlepiej wymień cały zamek. Koszt 15 - 25 zł (szukaj na agmot.pl)
3. Prawidłowe dotarcie, zmiana zębatek, czyszczenie gaźnika i takie tam
Wierchowina 5 '76
Ford Escort MK7 Turnier '00
Ford Escort MK7 Turnier '00
-
MilanKo - MotoManiak
- Posty: 230
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:07
Re: Simson S60
Jak juz to 16n3 samego kluczyka do zamka nie kupisz, musisz rozwiercic stary zamek wyjac go i kup nowy simek jest czuly na rozne duperele, musisz miec wszytsko IDEALNIE ustawione (moj np nie mial prawie mocy na ful gazie a dlaczego? bo nie mialem wezyka odprowadzajacego powietrze do komory plywakowej i dusilo go, jesli wszystko bedziesz mial dobrze ustawione to bedzie chodzil ci jak zyletamatheush napisał(a): (simson z cylindrem 60-ką, gażnik 19N3 bodajże...)
Pozdrawiam.
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
- KLINAR
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 2027
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Anonymous napisał(a):gaźnik 19N1, teraz sprawdziłem
czyli średnica gardzieli jest 19mm, a bo oryginał ma 16mm
a S70 ma ile mm gażnik?
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Powiem Ci iż strasznie dużą gardziel ma ten Twój gaźnik. Oryginalnie S50/S51 ma 16mm A S70 również ten sam gaźnik czyli 16 mm (tylko miał niektóre inne dysze). Oryginalnie cylindrów 60 ccm simson nie wydawał.
A wiec Ty masz nie oryginalny cylinder (prawdopodobnie Polski) i do tego zdecydowanie za dużą gardziel gaźnika (no bo 70 ccm miały 16 mm a Ty w 60 ccm masz kolosalne 19 mm) i on również nie jest oryginalny bo simson (jako BVF) nie wydawał innych gaźników niz 16 mm.
Skoro nie chcesz bardzo ingerować w silnik tak wiec domyślam się iż wymian cylka na jakiś oryginał raczej nie wchodzi w grę w takim razie pozostaje Ci tylko wymiana gażnika na oryginalny (Proponuję 16N1-xx bo ponoć 16N3-xx są gorsze)
A wiec Ty masz nie oryginalny cylinder (prawdopodobnie Polski) i do tego zdecydowanie za dużą gardziel gaźnika (no bo 70 ccm miały 16 mm a Ty w 60 ccm masz kolosalne 19 mm) i on również nie jest oryginalny bo simson (jako BVF) nie wydawał innych gaźników niz 16 mm.
Skoro nie chcesz bardzo ingerować w silnik tak wiec domyślam się iż wymian cylka na jakiś oryginał raczej nie wchodzi w grę w takim razie pozostaje Ci tylko wymiana gażnika na oryginalny (Proponuję 16N1-xx bo ponoć 16N3-xx są gorsze)
-
Piotrek - @admin
- Posty: 3689
- Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
- Pochwały: 10
- Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 180 gości