legalizacja lpg
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 16
• Strona 1 z 2 • 1, 2
legalizacja lpg
moim zdaniem legalizacja jest nieopłacalna lepiej kupić nową butle
- rafal23415
- MotoManiak
- Posty: 184
- Dołączył(a): 10 lut 2010, o 18:25
legalizacja lpg
cena butli zależy od jej pojemności, np. ja do golfa 1 kupiłem butle toroidalną (w koło zapasowe) za 350zł nową, bodajże 36L bo żeby założyć większą trzeba też wymienić zawór w butli a to dodatkowe koszty butle kupujesz nową najlepiej o takiej samej pojemości można ją samemu zamontować bez problemów, trzeba zakręcić zawór na butli, następnie odkręcić dwa przewody, odpiąć kable od elektrozaworu i wymontować butle. Najlepiej będzie też wyjeżdżenie gazu do końca, gdyż i tak trzeba go wypuścić "w powietrze". Następnie butle należy umieścić na otwartym powietrzu i odkręcić zawór żeby wypuścić resztki gazu i tak zostawić na parę godzin. Potem to już tylko przekręcić zawór do nowej butli i wmontować tak jak przy demontażu tylko w odwrotnej kolejności. Na koniec zostało tylko zrobić mieszanine w kubku wody z płynem do naczyń lub czymś innym żeby się pieniło i nałożyć na miejsce gdzie się wkręca przewody bo butli żeby sprawdzić czy są szczelne. Ogólnie jest to prosta sprawa, bo u mnie za wymianę butli cenią sobie 100zł
Jest:
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki
Golf II '90 1,3+lpg
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki
Golf II '90 1,3+lpg
-
Bartezz - MotoManiak
- Posty: 1049
- Dołączył(a): 5 lut 2008, o 17:53
- Lokalizacja: Porąbka
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Scirocco GT, Golf I, Motorynka Pony 301, CZ 175
legalizacja lpg
Przecież butlę musi wymienić ktoś kto podpiszę wymianę butli, aby mieć gwarancję i homologacje. Tak samo jak podłączenie kuchenki gazowej. Musi podłączać to ktoś z uprawieniami inaczej tracisz gwarancję.
-
Lorrenzo - MotoManiak
- Posty: 649
- Dołączył(a): 10 lis 2012, o 20:55
- Lokalizacja: Skarżysko- Kamienna
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Toyota RAV4 03r Opel astra 16V 98r, Maluszek FL Dantom, sport x2, Ogar 200 i inne stare motory
legalizacja lpg
Niekoniecznie przecież jak kupujesz taka butle np na allegro to dostajesz kwitek i zaświadczenie o legalizacji butli Tylko ten kwitek interesuje diagnoste oraz sprawdzi numery butli czy rzeczywiście taka jest zamontowana
Jest:
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki
Golf II '90 1,3+lpg
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki
Golf II '90 1,3+lpg
-
Bartezz - MotoManiak
- Posty: 1049
- Dołączył(a): 5 lut 2008, o 17:53
- Lokalizacja: Porąbka
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Scirocco GT, Golf I, Motorynka Pony 301, CZ 175
legalizacja lpg
Trzeba
-
Lorrenzo - MotoManiak
- Posty: 649
- Dołączył(a): 10 lis 2012, o 20:55
- Lokalizacja: Skarżysko- Kamienna
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Toyota RAV4 03r Opel astra 16V 98r, Maluszek FL Dantom, sport x2, Ogar 200 i inne stare motory
legalizacja lpg
U mnie jak tata przekładał butle z auta to auta, to dał do mechanika, ze względu, że trzeba było dorobić inne przewody, bo butla była innego typu, a tak nie wiem czy trzeba. Jeżeli nie zapomnę to zapytam : )
-
Sławek. - #mod
- Posty: 3622
- Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
- Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
- Pochwały: 18
- Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.
legalizacja lpg
nie trzeba montować w warsztacie
- rafal23415
- MotoManiak
- Posty: 184
- Dołączył(a): 10 lut 2010, o 18:25
legalizacja lpg
butla jest częścią wymienną, nr nadwozia masz wpisany co najwyżej w homologacji od instalacji gazowej a nie od samej butli, do butli jest oddzielny papierek z homologacja i diagnosta przy przeglądzie sprawdzi tylko zgodność numerów z homologacji butli z butlą
Jest:
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki
Golf II '90 1,3+lpg
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki
Golf II '90 1,3+lpg
-
Bartezz - MotoManiak
- Posty: 1049
- Dołączył(a): 5 lut 2008, o 17:53
- Lokalizacja: Porąbka
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Scirocco GT, Golf I, Motorynka Pony 301, CZ 175
Re: legalizacja lpg
Oczywiście,ze nie trzeba wymieniac butli w warsztacie.Kupujesz nową butle i ona ma homologacje na 10 lat od daty jej produkcji,a nie od daty zamontowania jej w aucie.
- Janusz73
- MotoManiak
- Posty: 1308
- Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
- Pochwały: 44
- Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA
legalizacja lpg
JAK CHCESZ MIEĆ GWARANCJĘ NA BUTLĘ I JEJ PODZESPOŁY TO MUSI JĄ MONTOWAĆ CZŁOWIEK Z UPRAWNIENIAMI
-
Lorrenzo - MotoManiak
- Posty: 649
- Dołączył(a): 10 lis 2012, o 20:55
- Lokalizacja: Skarżysko- Kamienna
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Toyota RAV4 03r Opel astra 16V 98r, Maluszek FL Dantom, sport x2, Ogar 200 i inne stare motory
legalizacja lpg
Lorrenzo mylisz pojęcia. Wymiana butli to nie jest montaż Instalacji LPG! Na montaż musisz miec fakture z zakładu do przeglądu aby wbic ten gaz w dowód. Ale do przeglądu po skonczeniu sie waznosci butli potrzebny jest ważny wyciąg swiadectwa homologacji. Pracowałem na OSKP 3 lata i wiem. A to co mowisz to zwyczajne w swiecie naciąganie( szerzone przez np zakłady ktore chcą za te 30 min roboty stówke zarobic )
-
AnDr3w - MotoManiak
- Posty: 540
- Dołączył(a): 15 sie 2007, o 15:43
- Lokalizacja: LLB
- Pochwały: 9
Re: legalizacja lpg
Lorrenzo,AnDr3w ma racje.Zamontować instalacje LPG musi zrobić to firma która wyda fakture z którą idziesz do Wydziału Komunikacji i masz potem wbite w dowodzie.Homologacja butli jest ważna 10 lat i potem trzeba ją wymienić na nową.Kto i gdzie ją wymieni to nieważne,ważna jest homologacja butli i tu nie ma mozliwości jakichkolwiek przekrętów bo na butli wybite są symbole,numery i data produkcji.Tutaj nie jestem pewny ale prawdopodobnie kwit od ważności butli trzeba wożic ze sobą.Diagnosta bez tego kwitu na pewno nie podbije Ci przeglądu.Godne uwagi jest jeszcze to,że nowa butla powinna być taka sama i tak samo ustawiona i zamontowana w samochodzie,bo to są bardzo ważne sprawy.
- Janusz73
- MotoManiak
- Posty: 1308
- Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
- Pochwały: 44
- Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA
legalizacja lpg
Ale ja mówię o gwarancji producenta na butlę. Musi ją montować człowiek z uprawnieniami abyś miał na nią gwarancję ważną
-
Lorrenzo - MotoManiak
- Posty: 649
- Dołączył(a): 10 lis 2012, o 20:55
- Lokalizacja: Skarżysko- Kamienna
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Toyota RAV4 03r Opel astra 16V 98r, Maluszek FL Dantom, sport x2, Ogar 200 i inne stare motory
Re: legalizacja lpg
Homologacja butli jest jakby jej gwarancją.Lorrenzo powiedz mi co w butli LPG ma sie zepsuć?Oczywiście uszkodzen mechanicznych typu wgniecenia,zerwania gwintu nikt nie bedzie naprawiał w ramach gwarancji,bo zadna gwarancja tego nie uzna.Nie wiem dokładnie jakie jest ciśnienie gazu w butli (chociaż mam Nive 1.7MPi na gazie,z butla pod nadwoziem za tylnym mostem ale przepisy tak pozwalaja) ale powiedz czy słyszałeś żeby butla wybuchła nawet w czasie wypadku?Ja nie słyszałem i wiem,że butla LPG jest w stanie znieść dużo,dużo wyższe ciśnienie niż ciśnienie pod jakim napełniany jest do niej gaz.I po 10 latach producent butli już nie gwarantuje że coś może z nią się stać,moze korozja ją osłabiła,może nastąpiło jakieś zmęczenie materiału tego nie wiem i to ich sprawa.To jest jedna sprawa,że teraz diagnosta sprawdza homologacje butli,a druga sprawa to się skonczy nielegalne montowanie instalacji LPG nie w warsztatach,a w stodołach gdzie całe instalacje i butle są kupowane na szrotach.Instalacja to pół biedy,ale dwudziestoletnia butla może stanowić zagrożenie.
- Janusz73
- MotoManiak
- Posty: 1308
- Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
- Pochwały: 44
- Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA
legalizacja lpg
Polecam fachowca z Grajewa. Naprawde dobry
Tu masz stronę internetowa firmy
www.autogaz-junior.pl
Strona jest jeszcze w budowie ale znajdziesz tam kontakt do niego.
Na wizytę trzeba się umówić telefonicznie.
Tu masz stronę internetowa firmy
www.autogaz-junior.pl
Strona jest jeszcze w budowie ale znajdziesz tam kontakt do niego.
Na wizytę trzeba się umówić telefonicznie.
Sprzedam wał do Rometa s38. Oryginalny ZMD bez luzów gwinty OK. TANIO!!!
-
michal019 - MotoManiak
- Posty: 339
- Dołączył(a): 20 mar 2012, o 19:27
- Lokalizacja: Olecko
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Romet komar 2350 , MZ Etz 250
Posty: 16
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 154 gości