Witam,
Jestem nowym użytkownikiem wiec prosze o wyrozumiałość.
W najbliższym czasie mam zamiar wymienić tylną belke skrętną w Citroen Xsara 2.0 HDI z 2001 roku. Prosiłbym o opinie na temat sprawdzonych warsztatów, w których mógłbym to zrobic. Głównie interesują mnie okolice Tarnowa i Sącza, ale Kraków też wchodzi w grę. Stron i warsztatów jest dużo ale pytam dlatego, że dużo ludzi narzeka na to, ze mechanicy oszczędzają i oszukują na częściach.
Pozdrawiam, Wojciech.
[Citroen Xsara 2.0 HDI] wymiana tylnej belki skrętnej
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Re: [Citroen Xsara 2.0 HDI] wymiana tylnej belki skrętnej
Jeżeli wymieniasz belke na inną to z tego co sie domyślam elementów konstrukcyjnych belki nie bedziesz zmieniał. Jeżeli chodzi o łożyska, klocki, tarcze to przecież sam mozesz to kupic czesci z górnej półki i dac mechanikowi do założenia. Żaden problem.
-
AnDr3w - MotoManiak
- Posty: 540
- Dołączył(a): 15 sie 2007, o 15:43
- Lokalizacja: LLB
- Pochwały: 9
[Citroen Xsara 2.0 HDI] wymiana tylnej belki skrętnej
W sumie jestem po wymianie belki w megane. I to i to francuz, mają to samo idiotyczne rozwiązane tylne zawieszenie...
Wymieniłem, bo musiałem. Stara się skończyła, samochód był jakiś czas "na glebie" I oprócz innej belki nic więcej nie było potrzebne, więc na częściach raczej Cię nie oszuka
Nie znam żadnego mechanika w Małopolsce (może dlatego, że jestem w Wielkopolsce ), ale jeżeli chodzi o Kraków, to zapewne są jakieś ASO dla Citroena. Tamtejsze koszta Cię zjedzą, więc nie polecam
I jeszcze dwa pytania:
Z jakiego powodu zdecydowałeś się na wymianę belki?
I czy będziesz zakładał nową, czy używaną? Samochód z 2001 roku już nowy nie jest (jakby nie patrzeć, 12-letnie auto), więc z góry mówię, że nowa belka skrętna jest nieopłacalna.
Wymieniłem, bo musiałem. Stara się skończyła, samochód był jakiś czas "na glebie" I oprócz innej belki nic więcej nie było potrzebne, więc na częściach raczej Cię nie oszuka
Nie znam żadnego mechanika w Małopolsce (może dlatego, że jestem w Wielkopolsce ), ale jeżeli chodzi o Kraków, to zapewne są jakieś ASO dla Citroena. Tamtejsze koszta Cię zjedzą, więc nie polecam
I jeszcze dwa pytania:
Z jakiego powodu zdecydowałeś się na wymianę belki?
I czy będziesz zakładał nową, czy używaną? Samochód z 2001 roku już nowy nie jest (jakby nie patrzeć, 12-letnie auto), więc z góry mówię, że nowa belka skrętna jest nieopłacalna.
-
Łukasz. - @admin
- Posty: 4771
- Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
- Lokalizacja: WLKP -> PWL
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87
Re: [Citroen Xsara 2.0 HDI] wymiana tylnej belki skrętnej
Akurat tak się składa,że mam dwa francuzy w rodzinie-Saxo i lwa 206.Nie kupuje sie używanej belki bo to kot w worku.Wyciagasz swoją i wysyłasz do Piły,wcześniej uzgadniasz czy będziesz czakał na regeneracje swojej która wróci do Ciebie czy w zamian za swoją otrzymasz belke regenerowaną.Można nawet jechać do nich i wszystko w aucie robią sami.Ogólnie mają wieloletnie doświadczenie i złego słowa o nich nie powiem.Łukasz zawieszenie tylne typu belka skretna nie jest zła,ma dobre właściwości trakcyjne,jest lekka ale niestety łożyskowanie wahaczy często ulega zużyciu na naszych drogach.Ogólnie 80-100tyś.km i belka jest do naprawy.
- Janusz73
- MotoManiak
- Posty: 1308
- Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
- Pochwały: 44
- Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA
[Citroen Xsara 2.0 HDI] wymiana tylnej belki skrętnej
Janusz73 napisał(a):Akurat tak się składa,że mam dwa francuzy w rodzinie
Też mam, megane i kangoo
Janusz73 napisał(a):Łukasz zawieszenie tylne typu belka skretna nie jest zła,ma dobre właściwości trakcyjne,jest lekka ale niestety łożyskowanie wahaczy często ulega zużyciu na naszych drogach.
No właśnie o tym ułożyskowaniu mówię. Łożysko igiełkowe, które to nijak można nasmarować, a kurzu się tam gromadzi sporo... Fajne to to jest, ale na autostradzie, na równej drodze, gdzie miękkie zawieszenie jak najbardziej się sprawdza. I fajne jak nowe Tyle że nic wieczne nie jest, a szczególnie ta belka, tym bardziej, że na polskie warunki to to się nie sprawdza. Jednak nie wszędzie jest asfalt
A właściwie, to jest moja opinia na temat tego zawieszenia, które jest dla mnie jedną z czołowych wad francuzów
Janusz73 napisał(a):Nie kupuje sie używanej belki bo to kot w worku
Dziwne, rok już jeżdżę na używanej i (odpukać) nic się nie dzieje. Czyżby tutaj znowu objawiło się moje jedwabiste szczęście? U mnie wymiana belki wyglądała tak, że megane jednego dnia trafiła do mechanika, tego samego dnia objechałem wszystkie najbliższe szroty w poszukiwaniu innej belki (Szukałem z ABS-em, ciężko znaleźć, i cena o 100 zł droższa ). W tym samym czasie renówka była już na warsztacie, mechanik zaczynał robotę. Drugiego dnia rano, przywiozłem mu inną belkę, a po południu już mogłem odebrać auto, na myjnię, i na następny dzień na wesele Może gdyby nie to, ze potrzebowałem bardzo pilnie samochodu, to całkiem inaczej bym rozwiązał tą sprawę, ale na chwilę obecną nie żałuję
Regeneracja, na czym właściwie ona polega, i ile trzeba zapłacić za taką przyjemność?
-
Łukasz. - @admin
- Posty: 4771
- Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
- Lokalizacja: WLKP -> PWL
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87
Re: [Citroen Xsara 2.0 HDI] wymiana tylnej belki skrętnej
Wejdż na strone regeneracja belek Piła i tam jest wszystko opisane.Zazwyczaj regeneracja polega na wymianie łożysk igiełkowych i co najważniejsze-czopów belki które współpracują z łożyskami.Wymieniaja też drążki skretne jak są słabe,a nawet wymieniają całą belke jak jest krzywa.Tu dodam,że są różne rozwiązania konstrukcyjne tych belek i wszystko dokładnie opisuje ich stronka.Łukasz z tymi uszczelnieniami to sie nie zgodze,bo tam do łożysk nic tak prędko sie nie dostaje,a smaru w łożyskach jest tyle że starcza na cały okres ich eksploatacji.Kupiłeś i jest w porządku to dobrze,ale pewny jesteś że w niej nie było żadnych przeróbek,bo Polak potrafi wszystko,Piła przedstawia przeróbki pseudofachowców które są niebezpieczne w eksploatacji auta.Co do stanu polskich dróg masz racje,nawet słyszałem że w innych krajach np.Niemcy,Francja belka jest elementem niezniszczalnym,przeżywa auto ale może to bzdura.Tak samo do dziś nie wiem czy występują oryginalne czopy do belki czy nie występują.Niedawno byłem w warsztacie i widziałem C3 na podnośniku-zdziwiłem się,on już nie miał belki skrętnej,a sprężyny i właściciel mi mówił że to nie jest żadna przeróbka.I to był nie stary samochód.
- Janusz73
- MotoManiak
- Posty: 1308
- Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
- Pochwały: 44
- Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA
Re: [Citroen Xsara 2.0 HDI] wymiana tylnej belki skrętnej
Dzięki za zainteresowanie tematem. Udało mi się samemu znaleźć warsztat polecany przez mechaników w mojej okolicy i dzis odebrałem samochód. Wymienili mi łożyska, zregenerowali koncówki belki i wymienili drążki skrętne bo były juz wyrobione. Temat do zamknięcia.
- jankes87
- MotoManiak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 2 maja 2013, o 13:42
- Pojazdy: Citroen Xsara 2.0 HDI
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 163 gości