Jakie autko pod instalację PLG
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Jakie autko pod instalację PLG
Witam
Od jakiegoś czasu szukam w sieci informacji na temat "najlepszych" aut nadających się pod instalację LPG. Niestety w sieci są strasznie rozbieżne informacje jakie silnik najlepiej się nadają do przeróbki na PLG.
Mój budżet na samochód to 12 tyś., oczywiście plus koszt instalacji LPG.
Myślałem o samochodzie z silnikiem do 1,6l + instalacja PLG IV generacji
Od jakiegoś czasu szukam w sieci informacji na temat "najlepszych" aut nadających się pod instalację LPG. Niestety w sieci są strasznie rozbieżne informacje jakie silnik najlepiej się nadają do przeróbki na PLG.
Mój budżet na samochód to 12 tyś., oczywiście plus koszt instalacji LPG.
Myślałem o samochodzie z silnikiem do 1,6l + instalacja PLG IV generacji
- tomcio110977
- MotoManiak
- Posty: 243
- Dołączył(a): 17 lis 2013, o 20:04
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Toyota Corolla E12 Barton Fighter
Jakie autko pod instalację PLG
Audi a6 c4 z silnikiem 2,6 v6 .
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Jakie autko pod instalację PLG
Nie PLG tylko LPG
Do takich celów najlepiej nadają się proste i słabe jednostki 8 zaworowe. Ale co to za silnik mający 8 zaworów
A tak poważnie, prawie każdy silnik będzie dobrze chodził na LPG. Jak powiedziałem, najlepsze są silniki bez udziwnień, więc w tą stronę bym celował. Z drugiej strony, to nie tyle model silnika co jego kondycja powie nam, czy warto zakładać instalację, czy też nie. Obczajaj silniki z prawdziwym niskim przebiegiem, czyli takie do 200-250 tys km, z zaworami w dobrym stanie. Druga sprawa, to założenie instalacji, i jej rodzaj. Tylko dobrze zgrana instalacja z silnikiem ma szanse powodzenia na długą i bezawaryjną pracę.
Szczególną uwagę zwróć na układ zapłonowy. Gaz szybciej pokaże jego usterki i niedomagania.
Mówię z doświadczenia, zrobiłem moją meganką już 19 tys km z założoną instalacją gazową. O ile na początku nie było problemów, to po 9 tys km pokazało się parę kwiatków, z których jeden towarzyszy mi do dziś. Jednak, bez względu na te usterki, stwierdzam, że opłacało się, i to bardzo Jedyne, czego żałuję to tego, że instalację założyłem dopiero 2 i pół roku po zakupie auta...
PS. Instalacja gazowa zmniejsza koszty przejazdy o ok. 50-60%. Czyli, przy założeniu drugiej instalacji oszczędzasz 100-120%
Do takich celów najlepiej nadają się proste i słabe jednostki 8 zaworowe. Ale co to za silnik mający 8 zaworów
A tak poważnie, prawie każdy silnik będzie dobrze chodził na LPG. Jak powiedziałem, najlepsze są silniki bez udziwnień, więc w tą stronę bym celował. Z drugiej strony, to nie tyle model silnika co jego kondycja powie nam, czy warto zakładać instalację, czy też nie. Obczajaj silniki z prawdziwym niskim przebiegiem, czyli takie do 200-250 tys km, z zaworami w dobrym stanie. Druga sprawa, to założenie instalacji, i jej rodzaj. Tylko dobrze zgrana instalacja z silnikiem ma szanse powodzenia na długą i bezawaryjną pracę.
Szczególną uwagę zwróć na układ zapłonowy. Gaz szybciej pokaże jego usterki i niedomagania.
Mówię z doświadczenia, zrobiłem moją meganką już 19 tys km z założoną instalacją gazową. O ile na początku nie było problemów, to po 9 tys km pokazało się parę kwiatków, z których jeden towarzyszy mi do dziś. Jednak, bez względu na te usterki, stwierdzam, że opłacało się, i to bardzo Jedyne, czego żałuję to tego, że instalację założyłem dopiero 2 i pół roku po zakupie auta...
PS. Instalacja gazowa zmniejsza koszty przejazdy o ok. 50-60%. Czyli, przy założeniu drugiej instalacji oszczędzasz 100-120%
-
Łukasz. - @admin
- Posty: 4771
- Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
- Lokalizacja: WLKP -> PWL
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87
Jakie autko pod instalację PLG
Łukasz laikiem w kwestio motoryzacyjnej.
Może mógłbyś polecić jakich modeli szukać a jakie omijać. Tak jak pisałem na auto będę miał około 12 tysi, oczywiście to nie sztywna kwota bo jeśli będzie jakaś okazja fajniejszego auta za 2 tysie więcej to oczywiście dołożę.
Z góry dzięki za wszelkie wskazówki i porady
Może mógłbyś polecić jakich modeli szukać a jakie omijać. Tak jak pisałem na auto będę miał około 12 tysi, oczywiście to nie sztywna kwota bo jeśli będzie jakaś okazja fajniejszego auta za 2 tysie więcej to oczywiście dołożę.
Z góry dzięki za wszelkie wskazówki i porady
- tomcio110977
- MotoManiak
- Posty: 243
- Dołączył(a): 17 lis 2013, o 20:04
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Toyota Corolla E12 Barton Fighter
Jakie autko pod instalację PLG
Tak na prawdę nie warto szukać auta "pod gaz",ale takiego, który ma już od dawna założoną instalację - co najwyżej wyczaić takie, które miało niedawno zmieniany zbiornik ( dłuższy użytek bez wymiany). Instalacja zwraca się tylko wtedy, gdy przebiegi są naprawdę duże, więc montaż nowej instalki do używanego auta nie zawsze oznacza oszczędność. Za to już istniejąca instalka wcale znacząco nie podnosi ceny auta.
Nie wiem, w jaki segment aut celujesz, ale osobiście używam Volvo 855 z 24 zaworowym silnikiem 2.0 - 140 KM - spalanie 11 - 13 litrów w zależności od sposobu jazdy. I zero problemów... . Wcześniej miałem Fiata Uno, Forda Aerostara, Nissana Sunny i Forda Windstara - nigdy - naprawdę nigdy - żadnych problemów z gazem w tak przecież dziwnych instalacjach - 2,3,4 gen, cuda, sekwencje amerikany etc., ważna regulacja i konserwacja - potem tylko cieszyć sią z oszczędności... . Nigdy nie brałbym auta gołego z zamiarem montażu - a tylko już gotowego, takiego w którym wyszły już wszelkie bolączki pierwotnego zainstalowania....
Nie wiem, w jaki segment aut celujesz, ale osobiście używam Volvo 855 z 24 zaworowym silnikiem 2.0 - 140 KM - spalanie 11 - 13 litrów w zależności od sposobu jazdy. I zero problemów... . Wcześniej miałem Fiata Uno, Forda Aerostara, Nissana Sunny i Forda Windstara - nigdy - naprawdę nigdy - żadnych problemów z gazem w tak przecież dziwnych instalacjach - 2,3,4 gen, cuda, sekwencje amerikany etc., ważna regulacja i konserwacja - potem tylko cieszyć sią z oszczędności... . Nigdy nie brałbym auta gołego z zamiarem montażu - a tylko już gotowego, takiego w którym wyszły już wszelkie bolączki pierwotnego zainstalowania....
- jarekvolvo
- MotoManiak
- Posty: 773
- Dołączył(a): 11 wrz 2007, o 09:40
- Lokalizacja: Milanówek
- Pochwały: 18
- Pojazdy: Volvo 855 Estate "Hornet", Romet 50T1, , Komar MR 232, Gnom, MAW...
Jakie autko pod instalację PLG
Nie ma znaczenia jakie auto kupisz. Tak jak Łukasz. napsiał. Szukaj samochodu który ci sie podoba i ma stosunkowo niski przebieg. Do tego dobry gaz założony w dobrym zakładzie. A dalej tylko cieszyć się jazdą
http://www.youtube.com/watch?v=0iUsICbr ... ure=relmfu
A wskaznik RPM steruje Twym sercem...
Ar ju toking to mi?
Fak ju!
WSK-Wiejski Sprzęt Kaskaderski
MZ- Miejski Zabójca
...To co zdobyte pracą cieszy sto razy bardziej...
Dwie litery ,dwa kółka-MZ
A wskaznik RPM steruje Twym sercem...
Ar ju toking to mi?
Fak ju!
WSK-Wiejski Sprzęt Kaskaderski
MZ- Miejski Zabójca
...To co zdobyte pracą cieszy sto razy bardziej...
Dwie litery ,dwa kółka-MZ
-
naveintre - MotoManiak
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 27 gru 2011, o 21:51
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Pochwały: 8
- Pojazdy: Ogar 200 MZ ETZ 150 Kawasaki KLE 500 Opel Vectra Ford Mondeo
Re: Jakie autko pod instalację PLG
Montaz gazu nie oplaca sie w stosunkowo tanich autach. Mozesz ew po kupnie zmienic ktores czesci na lepsze, ale koszt ogolny i tak bedzie mniejszy niz budowanie instalacji od zera. No i szybciej zaczniesz oszczedzac.
Wysłane przy użyciu Tapatalka.
Wysłane przy użyciu Tapatalka.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Jakie autko pod instalację PLG
tomcio110977 napisał(a):Tak jak pisałem na auto będę miał około 12 tysi
Jak wy twierdzicie, że auto za 12 tysi to auto tanie, w którego nie warto inwestować, to jestem pod wrażeniem waszych oszczędności i zarobków...
jarekvolvo napisał(a):Nigdy nie brałbym auta gołego z zamiarem montażu - a tylko już gotowego, takiego w którym wyszły już wszelkie bolączki pierwotnego zainstalowania....
Z kolei ja nigdy nie brałbym auta z zamontowaną instalacją gazową. Moje zdanie na temat takich aut jest takie, że skoro już ma instalację gazową, i idzie na sprzedaż, to coś go jednak boli. Jednak to tylko moje skromne zdanie, nie oznacza to, że tępię każdego, kto kupuje auto z założoną instalacją gazową
tomcio110977 napisał(a):Może mógłbyś polecić jakich modeli szukać a jakie omijać.
Powiedz lepiej, co Cię interesuje. Rzuć nazwy kilku modeli, a gwarantuję Ci, że o każdym otrzymasz krótką recenzję. I nie patrz tylko na silnik, bo najczęściej jest tak, że on chodzi bezawaryjnie przez wiele tysięcy kilometrów, a wysiadają inne elementy - zawieszenie, układ hamulcowy itd.itp.
-
Łukasz. - @admin
- Posty: 4771
- Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
- Lokalizacja: WLKP -> PWL
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87
Jakie autko pod instalację PLG
Łukasz. napisał(a):Z kolei ja nigdy nie brałbym auta z zamontowaną instalacją gazową. Moje zdanie na temat takich aut jest takie, że skoro już ma instalację gazową, i idzie na sprzedaż, to coś go jednak boli. Jednak to tylko moje skromne zdanie, nie oznacza to, że tępię każdego, kto kupuje auto z założoną instalacją gazową
Coś mi tu nie pasuje - sugerujesz, że ktoś zakłada instalkę a potem sprzedaje - ?? Bez sensu. To normalna kolej rzeczy - ktoś sprzedaje starsze, by kupić nowsze. to samo dotyczy aut bez gazu. Jak na sprzedaż, to go coś boli ?
Bez sensu jest także inwestowanie w nową instalkę w starszym aucie - jak wcześniej napisałem - już wcześniej wypżosażone jest pratycznie nie wiele droższe - albo wcale, ale jest już "ułożone", dopasowane i zwykle wyregulowane prawidłowo.
Poza tym - nie oszukujmy się - 12 tysi to raczej niski zakres i standardu i klasy auta - wsadzanie kolejnych 3 - 5 tysi za instalkę nie jest raczej rozsądne.. .
Bez obrazy.
- jarekvolvo
- MotoManiak
- Posty: 773
- Dołączył(a): 11 wrz 2007, o 09:40
- Lokalizacja: Milanówek
- Pochwały: 18
- Pojazdy: Volvo 855 Estate "Hornet", Romet 50T1, , Komar MR 232, Gnom, MAW...
Jakie autko pod instalację PLG
jarekvolvo napisał(a):Coś mi tu nie pasuje
Czemu nie pasuje? Mamy po prostu odmienne zdania, i bardzo dobrze, w końcu w motoryzacji nigdy na nic nie ma reguły
jarekvolvo napisał(a):Bez obrazy.
Spoko. I wzajemnie
Trochę rozwinę moją myśl: Kupujesz auto, zakładasz gaz - mnie wyniosła nieco ponad 2 tysiące. Gwarancja dwuletnia, w tym czasie śmiało przejadę 25 tys km, przy obecnej cenie gazu i moich skromnych obliczeniach, instalacja już mi się zwróciła po 15 tys km.
Z drugiej strony, nie oszukujmy się, gaz "dobija" silnik. Po przejechaniu 50 tys km nie ma bata, że silnik "dostanie sztycha", i kupując taki samochód, można się spodziewać małego remontu silnika w najbliższym czasie. Poza tym, instalacja również się zużywa. Im starsza, tym więcej rzeczy do wymiany.
A jeżeli kupisz auto które ma założoną instalację rok wcześniej - kto zakłada instalację do auta, które i tak zamierza sprzedać? A za 12 tys zł kupimy auto 10-15 letnie, które raczej długo na gazie nie jeździło
A co do tych 12 tysi, to owszem, maybacha ani maseratti nie kupimy, ale pospolite samochody w dobrym stanie już tak.
Gdzieś w internecie czytałem tekst na temat kupna samochodu. Na szybko go nie mogę znaleźć, ale chodziło w nim mniej więcej o to, że mamy 3 kolesi, jeden kupuje auto nowe, bo twierdzi, że jest bezawaryjne, drugi kupuje auto 2-3 letnie, bo twierdzi, że samochód po wyjeździe z salonu traci na wartości i jest przepłacone, trzeci z kolei celuje w auta 10-15 letnie, ponieważ uważa, że każdy samochód się psuje, a koszta naprawy i tak będą niższe, niż zakup nowego auta. Który ma rację? Każdy, pod warunkiem, że dopisze im szczęście
-
Łukasz. - @admin
- Posty: 4771
- Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
- Lokalizacja: WLKP -> PWL
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87
Jakie autko pod instalację PLG
Łukasz. napisał(a):Z drugiej strony, nie oszukujmy się, gaz "dobija" silnik. Po przejechaniu 50 tys km nie ma bata, że silnik "dostanie sztycha", i kupując taki samochód, można się spodziewać małego remontu silnika w najbliższym czasie. Poza tym, instalacja również się zużywa. Im starsza, tym więcej rzeczy do wymiany.
Z całym szacunkiem - tu się nie zgodzę. Dobrze dobrana i zestrojona instalacja nie ma żadnego negatywnego wpływu na stan silnika. Bajki o rzekomym niszczeniu silnika przez gaz powstały w wyniku amatoskich i druciarskich montaży instalek przez domorosłych "mechaników", zupełnie nie rozumiejących istoty działania układu - wtedy rzeczywiście - silniki szlag trafiał, ale nie dlatego, że wybrano inny sposób zasilania, a dlatego, że brak wiedzy spowodował wadliwą pracę.
Z instalacjami gazowymi mam do czynienia praktycznie od początku ich pojawienia się na rynku - począwszy od rosyjskich "kuchenek" z ręcznie odkręcanymi zaworami na moment przełączenia. Nawet takie cuda, montowane w Fiatach, Ładach czy Polonezach - przy odrobinie chęci - dawały się wyregulować i pracowały aż do technicznej śmierci. Współczesne układy są paradoksalnie łatwiejsze do diagnostyki z powodu ich dostępu do komputerów i możliwości dostrajania "on line". Nawet pierwsze sekwencje - miałem BiGasa w Fordzie Aerostarze - reduktor wielkości spodeczka do trzylitrowej Vszóstki - radziły sobie doskonale mimo braku powszechnego oprogramowania. Autko po przejściu przez hamownię wykazało nawet większą moc na gazie - niż na benzynie. Nikt w to nie chciał wierzyć - woziłem ze sobą wydruki z hamowni dla niedowiarków.
W Fordzie Windstarze 3,8 litra z kolei - miałem zwykłą chamską instalkę "ze śrubką" - pół dnia na diagnostyce - autko paliło 14 litrów i szło, jak burza. Można ? można.
Teraz w Volvie 855 mam także zwykłą, "z krokowcem" -pali średnio 12, zima, lato - zero problemów. Pół roku temu zdejmowałem głowicę - zawiesił sią zawór na 5 cylindrze - wnętrze silnika - jak nowe - mam fotki. A auto ma 20 lat.... .
Łukasz. napisał(a): Który ma rację? Każdy, pod warunkiem, że dopisze im szczęście
Racja - ze wskazaniem na wariant trzeci. Chyba, że mamy "kupekasy" i wali nas to, że coś padnie - serwis naprawi.
Miłego dnia !
J.
- jarekvolvo
- MotoManiak
- Posty: 773
- Dołączył(a): 11 wrz 2007, o 09:40
- Lokalizacja: Milanówek
- Pochwały: 18
- Pojazdy: Volvo 855 Estate "Hornet", Romet 50T1, , Komar MR 232, Gnom, MAW...
Jakie autko pod instalację PLG
Łukasz. napisał(a):Powiedz lepiej, co Cię interesuje. Rzuć nazwy kilku modeli, a gwarantuję Ci, że o każdym otrzymasz krótką recenzję. I nie patrz tylko na silnik, bo najczęściej jest tak, że on chodzi bezawaryjnie przez wiele tysięcy kilometrów, a wysiadają inne elementy - zawieszenie, układ hamulcowy itd.itp.
Mi w oko wpadły 3 autka:
1. Toyota Corolla 1,6 l lub 1,4l
2. Volkswagen Golf 1.6 l lub 1,4l
3. Audi 3 1,6l
4. Peugeot 307 1,6l
To chyba były by te modele o których najpoważniej myślę. Bo przez myśl mi jeszcze przeleciało mi kilka innych marek jak Seat Toledo, Skoda Octavia i na koniec Ford Focus
- tomcio110977
- MotoManiak
- Posty: 243
- Dołączył(a): 17 lis 2013, o 20:04
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Toyota Corolla E12 Barton Fighter
Jakie autko pod instalację PLG
Wypowiem się o Focusie. Auto prowadzi sie jak przylepione do drogi. Ma fajny sztywny układ kierowniczy ogólnie jedzie się dobrze. Fordowskie silniki benzynowe są trwałe choć ponoć nie lubią gazu (Ale co do tego koledzy wyżej już napisali, dobra regulacja i KAŻDY silnik bedzie dobrze chodził na LPG) Z resztą bliższej styczności nie miałem więc sie nie wypowiadam.
P.S co do rdzy w fordzie... Wszystko rdzewieje a kupno nie zgnitego forda i zrobienie mu konserwacji zagwarantuje ze autko będzie zdrowe przez długi czas
P.S co do rdzy w fordzie... Wszystko rdzewieje a kupno nie zgnitego forda i zrobienie mu konserwacji zagwarantuje ze autko będzie zdrowe przez długi czas
http://www.youtube.com/watch?v=0iUsICbr ... ure=relmfu
A wskaznik RPM steruje Twym sercem...
Ar ju toking to mi?
Fak ju!
WSK-Wiejski Sprzęt Kaskaderski
MZ- Miejski Zabójca
...To co zdobyte pracą cieszy sto razy bardziej...
Dwie litery ,dwa kółka-MZ
A wskaznik RPM steruje Twym sercem...
Ar ju toking to mi?
Fak ju!
WSK-Wiejski Sprzęt Kaskaderski
MZ- Miejski Zabójca
...To co zdobyte pracą cieszy sto razy bardziej...
Dwie litery ,dwa kółka-MZ
-
naveintre - MotoManiak
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 27 gru 2011, o 21:51
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Pochwały: 8
- Pojazdy: Ogar 200 MZ ETZ 150 Kawasaki KLE 500 Opel Vectra Ford Mondeo
Jakie autko pod instalację PLG
naveintre napisał(a): co do rdzy
He, he - Vołowinka rocznik 1996 - ZERO rdzy, nawet śladów...
- jarekvolvo
- MotoManiak
- Posty: 773
- Dołączył(a): 11 wrz 2007, o 09:40
- Lokalizacja: Milanówek
- Pochwały: 18
- Pojazdy: Volvo 855 Estate "Hornet", Romet 50T1, , Komar MR 232, Gnom, MAW...
Jakie autko pod instalację PLG
Audi 80 1990r również I co w związku z tym ? Autor nie szuka starego Volvo tylko nieco brdziej współczesnego samochodu
http://www.youtube.com/watch?v=0iUsICbr ... ure=relmfu
A wskaznik RPM steruje Twym sercem...
Ar ju toking to mi?
Fak ju!
WSK-Wiejski Sprzęt Kaskaderski
MZ- Miejski Zabójca
...To co zdobyte pracą cieszy sto razy bardziej...
Dwie litery ,dwa kółka-MZ
A wskaznik RPM steruje Twym sercem...
Ar ju toking to mi?
Fak ju!
WSK-Wiejski Sprzęt Kaskaderski
MZ- Miejski Zabójca
...To co zdobyte pracą cieszy sto razy bardziej...
Dwie litery ,dwa kółka-MZ
-
naveintre - MotoManiak
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 27 gru 2011, o 21:51
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Pochwały: 8
- Pojazdy: Ogar 200 MZ ETZ 150 Kawasaki KLE 500 Opel Vectra Ford Mondeo
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 113 gości